Jak zacząć pozycjonowanie WordPressa

Dowiedz się jak zacząć pozycjonowanie WordPressa i poznaj tajniki perfekcyjnej optymalizacji strony internetowej WordPress pod kątem SEO.

WordPress to znakomity system CMS do zarządzania treścią w internecie, a mówiąc jaśniej jest to platforma za pomocą, której możemy szybko i łatwo uruchomić stronę lub sklep internetowy. Jeżeli posiadasz WordPressa to ten poradnik okaże się szczególnie przydatny dla Ciebie, bowiem pozwoli Ci osiągać wyższe pozycje w Google. Zaczynamy!

Pozycjonowanie WordPresa

Jak podają ostatnie statystyki WordPress ma już ponad 70% rynku systemów CMS na świecie. Wynika to z jego łatwej obsługi oraz wielu przydatnych funkcji, a także zalet, które posiada. Aby je wykorzystać należy wiedzieć jak odpowiednio skonfigurować platformę oraz jak zacząć pozycjonowanie WordPressa, które umożliwi naszej stronie osiąganie wysokich pozycji w Google.

Samo pozycjonowanie to nie tylko zdobywanie linków, lecz także działania off-site, czyli optymalizacja witryny internetowej. Takie prace w podstawowym zakresie można wykonać bez korzystania z usług zewnętrznej firmy, a wystarczy do tego poświecenie chwili czasu i uwagi. Bez wydania ani złotówki. W tym poradniku dowiesz się jak możesz tego dokonać.

Nie masz jeszcze WordPressa? Sprawdź nasz poradnik Jak w 5 minut zainstalować i uruchomić WordPressa.

Jak zacząć pozycjonowanie WordPressa

Przedstawimy Ci teraz kilka najbardziej podstawowych kroków, dzięki którym nie tylko dowiesz się jak zacząć pozycjonowanie WordPressa, ale także sprawisz, że Twoja strona internetowa zacznie z czasem sama generować ruch z Google oraz będzie przygotowana pod kampanię SEO. Skontaktuj się z nami, aby otrzymać darmową wycenę.

1. Pozycjonowanie WordPressa – Ustawienia platformy

Zacznijmy zatem od podstawowych ustawień w WordPressie. Chcąc wypozycjonować stronę w Google należy pamiętać o jednej zasadzie:

Strona przyjazna dla użytkownika = strona wartośćiowa dla Google.

Oznacza to, że, aby osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarce, posiadać duży zasięg widoczności w Google oraz cieszyć się wysoką ilością odwiedzin należy skonfigurować stronę, która umożliwi użytkownikowi łatwe nawigowanie po niej. Ważne jest także, aby uzupełnić wszędzie niezbędne informacje.

Po zainstalowaniu WordPressa należy w pierwszej kolejności ustawić:

  1. Tytuł witryny – Zazwyczaj jest on powiązany z nazwą domeny i zawiera nazwę firmy lub markę.
  2. Opis witryny – Właściwy opis strony internetowej, który mówi więcej niż jej tytuł, ale nie jest dłuższy niż 160 znaków. To dobre miejsce na umieszczenie ważnych fraz kluczowych.
  3. Adres URL – Adres strony, który może zaczynać się od www lub https:// w przypadku certyfikatu SSL – zazwyczaj nie ma potrzeby jego zmiany.

Każdą z tych opcji z łatwością odnajdziemy w ustawieniach administratora w sekcji Ogólne w panelu administratora WordPressa.

Następnie przechodzimy do zakładki Bezpośrednie odnośniki i zaznaczamy pole Własny format. Pozostawiamy domyślną wartość tak jak na poniższym zdjęciu (możemy dodatkowo usunąć ukośnik/slash).

Jak zacząć pozycjonowanie WordPressa - bezpośrednie odnośniki

2. Pozycjonowanie WordPressa – optymalizacja grafik

Istotną kwestią jest także optymalizacja plików graficznych. Przechodzimy zatem do zakładki Media i robimy generalnie porządki zwracając uwagę na:

  1. Wielkość pliku – Grafiki nie powinny być większe niż 300 kB.
  2. Nazwę pliki – Obrazki powinny mieć nazwę bez wielkich liter, bez polskich znaków, a wyrazy muszą być oddzielone myślnikami.
  3. Tytuł – Tytuł zdjęcia najczęściej tożsamy z nazwą pliku.
  4. Tekst alternatywny – Krótki opis zdjęcia, który robot Google czyta, jednocześnie najważniejszy element SEO dla grafik w WordPressie.
  5. Etykieta – Tekst wyświetlający się pod zdjęciem przydatny dla użytkownika.

Wszystkie te elementy mogą mieć identyczną treść jednak najważniejsze jest, aby były one zgodne z treścią, którą przedstawiają. Nie próbujmy zatem na siłę umieszczać tam słowa kluczowe, bowiem na obecnym etapie rozwoju uczenia maszynowego robot Google czyta nie tylko tekst, ale również grafiki.

3. Pozycjonowanie WordPress – wpisy oraz strony

Pozycjonowanie WordPressa to jednak nie tylko grafiki i ogólne ustawienia. Warto zoptymalizować również wpisy oraz strony statyczne pamiętając o kilku najważniejszych elementach:

  1. Tytuł – prosty i trafny zawierający ważną frazę kluczową z punktu widzenia pozycjonowania.
  2. Adres URL – jak najkrótszy i pokrywająca się z tytułem strony, fraza kluczowa znajdująca się relatywnie najbliżej początku całego adresu.
  3. Obrazek wyróżniający – załączony do każdej podstrony i zgodny z zasadami optymalizacji grafik.
  4. Kategorie – przynajmniej jedna kategoria opisująca tematykę strony (dotyczy tylko wpisów).
  5. Tagi – od 3 do 5 tagów zawężających tematycznie zakres wybranych kategorii (dotyczy tylko wpisów).

4. Pozycjonowanie WordPress – wtyczka SEO

Aby zacząć pozycjonowanie WordPressa warto także zainstalować wtyczkę SEO. My do tego celu polecamy dodatek Yoast SEO. To znakomita, bezpłatna wtyczka do WordPressa, który umożliwia zaawansowaną konfigurację strony internetowej pod kątem pozycjonowania.

Po zainstalowaniu wtyczki przejdź do zakładki SEO, a następnie Wyszukiwarki gdzie możesz skonfigurować takie elementy jak dane firmy, separator tytułu, tytuł SEO, czy Opis (meta description, czyli opis do wyszukiwarki Google). Dodatkowo za pomocą tej wtyczki ustawisz widoczność różnych treści w wyszukiwarce Google (wyłącz te, które tworzą zduplikowany content lub nie zawierają wartościowych treści). Zweryfikuj swoje konto w Google Search Console (zakładka Search Console), dodaj profile społecznościowe (Społeczności) oraz utwórz plik robots.txt (Narzędzia).

Pamiętaj, aby dodawać opis meta description także podczas tworzenia swoich wpisów. Dokonasz tego poprzez poprzez boks widoczny na poniższym screenie, który pojawi się w trakcie edycji wpisu.

Jak zacząć pozycjonowanie WordPressa - Yoast SEO

5. Pozycjonowanie WordPressa – linkowanie

Od samego początku prowadź rozsądne linkowanie swojej strony WordPress. Na blogu śmiało odwołuj się do wiarygodnych źródeł takich jak Google, Wikipedia, czy też do znanych portali internetowych oraz serwisów branżowych. Postaraj się także zdobywać wartościowe linki prowadzące do swojej strony głównej oraz podstron (także na blogu). Twórz wartościowy content marketing, który sprawi, że użytkownicy chętnie będą się nim dzielić oraz poproś swoich partnerów biznesowych i klientów o darmową wymianę linków.

To wszystko wystarczy, aby zacząć pozycjonowanie WordPressa na własną rękę. Potrzebujesz pomocy przy optymalizacji i pozycjonowaniu WordPressa? Skontaktuj się z nami oraz skorzystaj z naszej pomocy – ekspertów od platformy WordPress.

Szukasz pomocy?

Napisz do nas.