7491 wyświetlenia
2179 wyrazów
Jak szybko wypozycjonować stronę w Google 2024

Jak szybko wypozycjonować stronę w Google 2024

Przeczytasz w 10 minut i 53 sekundy 2018.09.05 | Aktualizacja: 9 miesięcy temu
Jak szybko wypozycjonować stronę w Google 2024

W tym poradniku przedstawimy Ci skuteczne sposoby jak szybko wypozycjonować stronę w Google w 2024 roku. Poznaj najskuteczniejsze metody na wypozycjonowanie strony w ostatnim czasie.

Pozycjonowanie w Google

Pozycjonowanie, to jak sam sobą wskazuje, wyraz oznaczający ustawienie czegoś w konkretnej pozycji. Pozycjonowanie to określenie stosowane także (poza branżą SEO) często w branży reklamowej i oznacza wytwarzanie wizerunku konkretnego produktu u grupy docelowej konsumentów. To samo tyczy się słowa wypozycjonować, które oznacza właśnie czynność mającą na celu pozycjonowanie marki lub produktu. Na czym więc polega pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych?

Pozycjonowanie to szereg działań mających na celu jak najczęstsze prezentowanie strony internetowej na pierwszych wynikach wyszukiwarki internetowej. Jednak mówiąc o pozycjonowaniu, czy też wypozycjonowaniu, zazwyczaj na myśli mamy tylko jedną wyszukiwarką jaką jest Google ze względu na jej dominację na tym rynku. W kontekście tego artykułu będzie zatem mówić o tym jak wypozycjonować stronę w Google szybko oraz skutecznie bez pomocy np. agencji WordPress.

Zanim jednak przejdziemy do tego jak wypozycjonować stronę w Google, jak zwykle na początek chcemy zaserwować Ci najciekawsze poradniki w tym temacie, które koniecznie musisz przeczytać:

  1. Pozycjonowanie stron w Google
  2. Pozycjonowanie stron internetowych
  3. Koszt pozycjonowania sklepu internetowego w Google
  4. Pozycjonowanie WordPress
  5. WordPress SEO

Koniecznie zaglądnij do nich wszystkich, gdy już skończysz tę lekturę. Wracamy teraz do tematu jak wypozycjonować stronę w Google na przykładzie ostatnich zmian w branży SEO w 2024 roku.

Jak wypozycjonować stronę w Google w 2024 roku

Być może jeszcze tego nie wiesz, ale wiele działań, które określane są obecnie jako „pozycjonowanie” nie do końca są zgodne z zasadami white hat SEO (czyli takie, które akceptuje Google). Zważywszy na to, że SEO stoi w bezpośredniej opozycji do usługi Google Ads, takie działania nie podobają się Wielkiemu Bratu, dlatego też właściciel najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej cały czas szuka nowych sposób na blokowanie metod pozwalających na szybkie wypozycjonowanie strony w Google.

Największą skuteczność w pozycjonowaniu stron internetowych przypisuje się (wciąż) linkom zewnętrznym i to właśnie one stały się w ostatnich latach głównym celem Google w zwalczaniu nielegalnych praktyk SEO. Ostatnie zmiany zostały wymierzone w osoby, które w celu wypozycjonowania strony kupują płatne linki (nie mylić z publikacjami sponsorowanymi). Przykładem takich zmian są nowe atrybuty rel=”sponsored” i rel=”ugc”).

Z tego też powodu, aby wypozycjonować stronę w 2024 roku należy skupić swoje wysiłki na innych, działających narzędziach SEO. Oczywistym jest, że gdy jedne metody przestają być skuteczne to zyskują inne. Najczęściej wygląda to tak:

Jeżeli jakaś metoda lub działanie jest powszechnie stosowane w branży SEO to wiedz, że najprawdopodobniej jej koniec jest bliski.

I w drugą stronę:

Najskuteczniejsze metody pozycjonowania to takie, które dopiero stają się trendem w branży SEO.

Od pewnego czasu widać pewną rosnącą tendencję, która wskazuje przyszły kierunek oraz rozwój branży SEO w Polsce oraz na świecie. Osoby chcące więc szybko wypozycjonować stronę internetową muszą postawić na wysokiej jakości, specjalistyczny content, a także optymalizację strony internetowej w dobie powiedzenia:

Speed is King.

Czyli tłumacząc na polski:

Szybkość jest w SEO najważniejsza.

Oczywiście są różnice pomiędzy szybką stroną, a SZYBKĄ STRONĄ. Jednak o tym przeczytasz w artykule Jak przyspieszyć WordPress.

Przyjrzyjmy się więc teraz bliżej najnowszym trendom, zasadom oraz skutecznym metodom jak szybko wypozycjonować stronę w Google w 2024 roku.

Jak szybko wypozycjonować stronę internetową w Google

Szybkie wypozycjonowanie strony internetowej to pojęcie względne, ponieważ dla każdego oznacza ono co innego. Jednak korzystając z naszych porad na pewno przyśpieszysz proces wypozycjonowania strony w Google. Nie zapomnij jednak po przeczytaniu tego wpisu zasubskrybować naszego bloga, aby zdobywać wartościową wiedzę, dzięki której wypozycjonujesz stronę jeszcze szybciej.

Poznaj 5 najskuteczniejszych metod na pozycjonowanie strony w Google oraz trendów na najbliższe lata w branży SEO. Zaczynamy 💪

1. Jak wypozycjonować stronę w Google – postaw na szybkość

I to naprawdę na szybką i mocno zoptymalizowaną stronę internetową. Czasy, gdy szybka strona oznaczała czas wczytywania poniżej 2 sekund już dawno minęły. Dzisiaj dobrze zoptymalizowane strony internetowe muszą być dostosowane pod urządzenia mobilne, a ich czas ładowania wynosić poniżej 1000 milisekund. Do tego celu może przydać się wdrożenie technologii AMP, o której przeczytasz tu i tu.

Krótszy czas wczytywania to także lepszy wskaźnik User Experience oraz współczynnik odrzuceń tzw. Bounce Rate. A te parametry mają kluczowy wpływ na ocenę naszej strony przez robota Google. Zwróć również uwagę na wynik strony w narzędziu Google PageSpeed Insight oraz Google Mobile-Friendly Test.

Chcąc wypozycjonować stronę internetową musisz wiedzieć, że:

Istnieje udowodniona ogromna korelacja pomiędzy wynikiem optymalizacji strony internetowej pod kątem czasu ładowania a pozycją w Google.

Przyśpieszając i optymalizując stronę internetową szczególną uwagę zwróć na jej działanie na urządzeniach mobilnych, bowiem to one obecnie są oczkiem w głowie Google.

2. Jak wypozycjonować stronę w Google – zadbaj o mobile

O tak. Google lubi urządzenia mobilne oraz witryny, które dbają o użytkowników smartfonów oraz tabletów. Od pewnego czasu Google (równocześnie z nowym Google Search Console) wprowadziło nową zasadę o nazwie:

Mobile-first index

Co ona oznacza? A no to, że:

Google doceniło Twoją stronę internetową oraz używa mobilny indeks do jej oceny i indeksowania.

Gdy Twoja strona jest indeksowana przez mobilny indeks Google w Search Console zobaczy taki komunikat:

Jak wypozycjonować stronę w Google - Mobile-first index

Mobile-first index w Google Search Console.

Źle by było, gdyby natomiast Twoja strona indeksowała była przez robota komputerowego:

Jak wypozycjonować stronę w Google - Desktop-first index

Desktop-first index w Google Search Console.

Ponieważ jak już wspomnieliśmy, Google bardzo lubi strony mobile-friendly. Co musisz więc zrobić, aby taka właśnie była?

Przede wszystkim skorzystaj ze wspomnianego narzędzia do analizy strony pod kątem urządzeń mobilnych. Dodatkowo, popracuj nad jej optymalizacją i czasem ładowania na urządzeniach z małym ekranem oraz koniecznie sprawdź, czy wyświetla się ona zawsze prawidłowo. Więcej przeczytasz na ten temat w poradniku Optymalizacja strony internetowej.

Możesz zrobić to na kilka sposobów:

1. Sprawdzić, czy wszystkie strony są poprawnie obsługiwane przez urządzenia mobilne w narzędziu Google Search Console:

Jak wypozycjonować stronę w Google - Urządzenia mobilne w GSC

Obsługa na urządzeniach mobilnych w Google Search Console.

2. Sprawdzić stronę internetową w trybie projektu reaktywnego:

Jak wypozycjonować stronę w Google - Tryb projektu reaktywnego

Tryb projektu reaktywnego w przeglądarce internetowej.

3. Przetestować widok mobilny w WordPress za pomocą menu Dostosuj:

Jak wypozycjonować stronę w Google - WordPress / Dostosuj

Widok mobilny w menu Dostosuj w WordPress.

Jeżeli wszystko działa prawidłowo, pora skupić się na wypozycjonowaniu strony (marki) w internecie.

3. Jak wypozycjonować stronę w Google – zbuduj markę

Nie jest żadną nowością, że Google znacznie częściej pokazuje w wyszukiwarce duże i znane marki internetowe aniżeli mało rozpoznawalne firmy. Można zobaczyć to choćby po pierwszej dziesiątce przeróżnych wyników organicznych, w który zawsze znajdziemy takie strony jak:

  • wikipedia.org
  • onet.pl
  • olx.pl
  • allegro.pl

Czy to oznacza, że Google faworyzuje większych graczy? Nie, przynajmniej jawnie. Zgodnie z oficjalnym stanowiskiem Google algorytm wyszukiwarki oceniając pozycję strony analizuje jej brand, czyli markę (może nią być nawet nazwa domeny) celem poznania jej znaczenia w internecie. W ten sposób, analizując np. linki przychodzące, czy też ilość informacji i zapytań na temat marki w internecie, ocenia jej reputację, zaufanie, grupę docelową etc.

Mówiąc w skrócie

Google pozycjonuje nie tylko Twoją stronę internetową, ale też samą markę w oczach klienta na podstawie zebranych informacji.

Brzmi jak analityka śledcza prawda?

Zatem jak wypozycjonować stronę w Google uwzględniając ten czynnik rankingowy?

  1. Skup się na budowie linków zwrotnych w oparciu o nazwę marki, a gdy nie jest to możliwe, używaj jej nazwy w internecie tak często, jak jest to możliwe.
  2. Dbaj o reputację i dobre imię marki poprzez rozwiązywanie problemów swoich klientów oraz analizę tego co mówią o niej internauci np. za pomocą narzędzia Brand24.
  3. Skorzystaj z pomocy influencerów lub blogerów, którzy chętnie podzielą się informację na temat Twojej marki w sieci (oczywiście w pozytywnym aspekcie).
  4. Sprawdź jak radzi sobie konkurencja wykorzystując odwróconą inżynierię w SEO dla najmocniejszych marek w internecie w Twojej branży.

Aby wypozycjonować stronę w Google dbając o dobry wizerunek Twojej marki koniecznie musisz zadbać także o dobry content. Jak więc tego dokonać?

4. Jak wypozycjonować stronę w Google – bądź ekspertem

W dzisiejszych czasach nie wystarczy już tylko produkować content. Trzeba robić to co najmniej bardzo dobrze. Jednak zanim do tego przejdziemy, warto przypomnieć co kryje się pod tym pojęciem.

Contentem więc nazywamy:

  1. Artykuły na blogu.
  2. Filmy video (Video Content Marketing).
  3. Zdjęcia i grafiki zamieszczone na stronie.
  4. Opisy produktów i kategorii.
  5. Treści na statycznych podstronach.
  6. Komentarze i odpowiedzi.

Algorytm Google o nazwie RankBrain (brain oznacza umysł, co nawiązuje do sztucznej inteligencji) analizuje content na znacznie wyższym poziomie, aniżeli miało to miejsce jeszcze kilka lat temu. Tworzenie mocno zoptymalizowanego pod SEO contentu nie ma więc już sensu w sytuacji, gdy posiada on znamion tekstu specjalistycznego lub eksperckiego.

Stare zasady tworzenia treści już nie działają, ponieważ teraz liczy się content:

  1. Wartościowy i ciekawy z niskim wskaźnikiem Bounce Rate i długim czasem odwiedzin.
  2. Wyczerpujący dany temat oraz odpowiadający na pytanie lub problem internauty.
  3. Dopasowany swoją treścią do aktualnego zapytania użytkownika.
  4. Zawierający branżowe zwroty oraz nawiązanie do przydatnych materiałów.

To najważniejsze z czynników, które pomogą Ci w skutecznym SEO w 2024 roku i kolejnych latach. Chcąc wiedzieć jak szybko wypozycjonować stronę w Google zapamiętaj tę ideę:

Twórz ciekawe, wartościowe i angażujące użytkowników treści, które są nie tylko unikalne, ale także budują Twoją markę jako eksperta w branży.

A następnie zajmij się pozyskiwaniem wartościowych linków.

5. Jak wypozycjonować stronę w Google – pozyskuj linki

Tak, linki działały, działają i zawsze będą działać. Tylko, że z różnym efektem. Chociaż Google stara się mocno ograniczyć wpływ backlinków na pozycję strony internetowej, to jednak nie oznacza to, że wartościowe i mocne linki już nie działają, a artykuły sponsorowane to teraz zakazane techniki SEO.

Google po prostu stara się zapanować nad rynkiem kupna i sprzedaży linków oraz rozgraniczyć te wartościowe od tych, które są bezużyteczne. I tak samo jak stara się robić to Google, tak samo Ty chcąc wypozycjonować stronę internetową w wyszukiwarce wybieraj tylko te, które naprawdę mają znaczenie.

W tym momencie przyda Ci się także ten poradnik, w którym znajdziesz 64 skutecznych i uniwersalnych porad SEO.

Czasy, gdy parametry Trust Flow, czy też Domain Authority mówiły wprost o mocy domeny już dawno minęły. Dziś liczy się przede wszystkim tematyczność oraz naturalność linków, także brandowych. W tym momencie odsyłam Cię do naszej publikacji, w której przeczytasz po co, jak i dlaczego warto inwestować artykuły sponsorowane.

A więc jak wypozycjonować stronę internetową w Google za pomocą backlinków?Trzymając się tych zasad:

  1. Stawiaj na jakość, a nie na ilość backlinków przychodzących.
  2. Linkuj z portali tematycznie zbliżonych do Twojej branży.
  3. Wykorzystaj nazwę oraz logo brandu w linkowaniu zewnętrznym.
  4. Twórz content, który zachęci samych czytelników do dzielenia się linkami.
  5. Poświęć więcej czasu na optymalizację oraz skuteczne linkowanie wewnętrzne.
  6. Sprawdź profil linków przychodzących swojej konkurencji i wykorzystaj tę wiedzę.

A gdy Ci się nie chce lub nie wiesz jak wypozycjonować stronę w Google, skorzystaj z naszej pomocy.

Jak wypozycjonować stronę w Google razem z nami

Pozycjonowanie to nie łatwe zadanie, lecz możliwe do realizacji bez korzystania z usług typowej agencji SEO. Jednak jeżeli nie masz czasu na naukę, wolisz zająć prowadzeniem i rozwojem swojej internetowej marki, a sama branża SEO nie jest Twoją pasją to może warto skorzystać z zewnętrznej pomocy?

Jeżeli zastanawiasz się jak wypozycjonować stronę internetową z naszą pomocą to przestań to robić i po prostu do nas napisz. Wycena jest zawsze dla Ciebie darmowa, a my gwarantujemy Ci, że już po pierwszej wspólnej rozmowie zrozumiesz, dlaczego warto działać właśnie z nami. W przypadku WordPress nie mamy sobie w Polsce równych, ale nie ufaj nam na słowo, przekonaj się i skontaktuj się z nami w tym momencie 👋

Jesteśmy by pomagać

Skorzystaj z natychmiastowej pomocy ekspertów WordPress. Wyślij nam wiadomość za pomocą formularza kontaktowego i opisz nam swój problem lub to czego potrzebujesz.

Nazwa firmy
Sirius Pro

Dane firmy
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa

Identyfikator
PL 9111958679
Zgody i prywatność
Sprawdź i wybierz, które dane może przechowywać ta strona internetowa w plikach cookies, pamięci lokalnej i sesji przeglądarki internetowej
Podstawowe funkcjonowanie strony Do poprawnego korzystania z tej strony wymagane jest anonimowe przechowywanie niektórych danych dotyczących jej wyglądu oraz sposobu działania