Jak szybko wypozycjonować stronę w Google

W tym artykule przedstawimy Ci 5 prostych, ale skutecznych sposobów jak szybko wypozycjonować stronę w Google bez inwestowania ani złotówki! Zaczynamy!

O pozycjonowaniu było już wiele, przeczytasz o nim więcej na naszym blogu w tym siriuspro.pl/pozycjonowanie-w-google-wczoraj-i-dzis, tym siriuspro.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych-w-wyszukiwarkach, tym siriuspro.pl/jak-zaczac-pozycjonowanie-wordpressa i w tym siriuspro.pl/wordpress-seo-czyli-zarabiaj-na-wordpressie artykule.

W dzisiejszej publikacji przedstawimy Ci natomiast 5 kroków, dzięki którym dowiesz się jak szybko wypozycjonować stronę lub sklep internetowy w wyszukiwarce Google. Ten poradnik to kompendium najważniejszej wiedzy na temat pozycjonowania.

Jak szybko wypozycjonować stronę internetową

1. Stale optymalizuj

Chcesz, aby Twoja strona pojawiała się wysoko w wyszukiwaniach wyników Google? Zoptymalizuj prędkość jej wczytywania oraz popraw tzw. User Experience. Wykorzystaj do tego narzędzie Google PageSpeed Insight oraz Website speed test. Przyda Ci się także narzędzie Google Mobile-Friendly Test. Stale pracuj nad tym, aby strona działała jeszcze szybciej, zwłaszcza na mobile. I uwierz – zawsze może być lepiej. Poprawiaj i optymalizuj także stare wpisy, strony, tagi, kategorie, a nawet zdjęcia. Wszystko to ma wpływ na ocenę końcową Twojej strony w Google.

2. Buduj treści

A skoro o treściach mowa, twórz nowe na swoją stronę internetową i pamiętaj o systematyczności. Dodawaj ciekawe poradniki, umieszczaj newsy firmowe, rozbudowuj swoją witrynę o nowe podstrony cały czas pamiętając o tym, aby dbać o jej krótki czas wczytywania oraz tzw. wskaźnik Mobile Friendly. Nie zapomnij o tym, aby dzielić się nimi w Social Mediach – im większe będzie zaangażowanie na Twojej stronie wśród internautów tym większa szansa na to, iż Google ją doceni.

3. Pozyskuj linki

W zdobywaniu linków prowadzących do strony internetowej ważne jest, aby dywersyfikować ich pochodzenie. Aktywnie pozyskuj wartościowe linki, także te z atrybutem nofollow prowadzące do Twojej witryny internetowej. Możesz zrobić to poprzez udział na forach lub grupach dyskusyjnych, publikacje eksperckie na zewnętrznych serwisach, czy też wymianę bannerów reklamowych. W każdym działaniu pamiętaj jednak o umiarze i rozwadze. Nie liczy się ilość tylko jakość. Ważna jest jakość strony odsyłającej, a nie sam link. Upewnij się, że stare linki prowadzące do Twojej domeny nie kierują d0 404 error page.

4. Korzystaj z Google

Wykorzystaj to co daje Ci twórca wyszukiwarki Google. Skorzystaj z narzędzi takich jak Google Analytics, czy też Google Search Console, aby przeanalizować zachowanie swoich użytkowników oraz poprawić konwersję oraz usunąć błędy na stronie. Regularnie czytaj oficjalnego bloga Google, aby być na bieżąco z wytycznymi internetowego giganta w kwestiach SEO. Zawsze podążaj za istniejącymi trendami, a do tego celu przyda Ci się narzędzie Google Trends. Odkryjesz w nim to czego szukają Twoi nowi użytkownicy!

5. Dbaj o internautę

To o czym zapomina największa ilość firm skupiając się na sprzedaży w internecie. Robot Google został stworzony tak, aby myśleć i działać jak użytkownik. Jeżeli skupisz się na tym drugim i zaczniesz go traktować jak należy to doceni to także Google. Dbaj o bezpieczeństwo swoich użytkowników oraz komfort surfowania po sieci. Dziel się tylko pewną wiedzą, zwłaszcza po ostatniej aktualizacji algorytmu Google. Spraw, aby Twoja strona internetowa była tym czego szuka w danej chwili internauta – to klucz do sukcesu.

Szukasz pomocy?

Napisz do nas.