10844 wyświetlenia
5018 wyrazów
Pozycjonowanie stron w Google 2024 [bez agencji SEO]

Pozycjonowanie stron w Google 2024 [bez agencji SEO]

Przeczytasz w 25 minut i 5 sekund 2019.07.13 | Aktualizacja: 2023.09.18
Pozycjonowanie stron w Google 2024 [bez agencji SEO]

Pozycjonowanie stron w Google nie musi doprowadzić Twoją firmę do bankructwa zanim zaczniesz zarabiać w internecie. W tym artykule obnażymy tajemnice agencji SEO oraz pokażemy Cię jak pozycjonować samodzielnie strony bez długich i kosztownych umów.

W naszej firmie cenimy sobie uczciwe podejście do klienta i przejrzyste warunki współpracy, dlatego postanowiliśmy się w tym artykule podzielić z Tobą wiedzą, którą nie zdobędziesz nigdzie indziej w polskim internecie. Poznasz bowiem tutaj skuteczne metody na pozycjonowanie strony internetowej bez udziału Agencji SEO!

Czym jest pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google to bardzo popularne hasło, które wciąż sprzedawane jest przez niektóre agencje SEO z obietnicą łatwych i szybkich efektów. W rzeczywistości jest to skomplikowany i czasochłonny proces, który wymaga odpowiedniej strategii działania oraz współpracy z klientem na wielu płaszczyznach prowadzenia kampanii marketingowej.

Pozycjonowanie stron obejmuje szereg działań, które mają jeden wspólny cel: osiągnięcie jak najwyższej pozycji pozycjonowanej strony w wynikach wyszukiwania Google. Na pozycjonowanie stron składają się dwa główne, niezmienne od lat czynniki:

  1. Optymalizacja on-site – są tą wszystkie działania wykonywanie bezpośrednio na stronie i mogą skupiać się one na linkowaniu wewnętrznym, content marketingu, przyśpieszeniu czasu wczytywania strony internetowej, czy też zwiększeniu jej konwersji.
  2. Optymalizacja off-site – to działania opierające się tzw. link building, czy pozyskiwanie i linkowanie strony internetowej z zewnętrznych domen, a tym samym podnoszenie jej wiarygodności i mocy w oczach Google.

Pozycjonowanie stron w Google to zatem narzędzie marketingowe, które w odpowiednich rękach może przynieść firmie ogromne zyski podczas oraz rozpoznawalność marki podczas, gdy w przypadku wyboru złej agencji SEO może narazić ją na wielkie straty i problemy z tego tytułu lub w najlepszym wypadku nie poprawić jej pozycji.

Czy wiesz, że Google wyróżnia ponad 200 czynników wpływających na pozycję strony w wyszukiwarce internetowej? Tylko część z nich znana jest branży SEO, pozostałe pozostają tajemnicą i znane są tylko Google.

Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach

Na rynku mamy obecnie kilka wyszukiwarek, które można uwzględnić w statystykach, jednak niepodzielnie od wielu, wielu lat króluje Google. Z tego powodu pozycjonowanie strony internetowych w wyszukiwarkach opiera się zawsze o działania skierowane w jej stronę.

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych - Google

Statystyki wyszukiwarek internetowych na świecie [czerwiec 2018-2019].

Jak widać na powyższym wykresie, Google posiada obecnie około 90% światowego rynku SEO (wyjątkiem będą np. Czechy, czy Chiny) i decydują się na pozycjonowanie, warto wybrać wyszukiwarkę Google, ponieważ jej zasięgi gwarantują największe efekty. Z tego samego powodu, niniejszy poradnik skierowany jest właśnie do osób, które zainteresowane są optymalizacją strony i pozycjonowaniem w Google.

Na czy polega pozycjonowanie stron w Google [w skrócie]

Jak powszechnie wiadomo pozycjonowanie to działania, których celem uzyskanie jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce Google. Mówiąc pozycje mamy na myśli oczywiście miejsce, na którym znajdzie się fraza po jej wyszukaniu.

Dla przykładu: firma X pozycjonuje się na określoną frazę kluczową Y. Załóżmy, że celem X jest pojawianie się w TOP 3 (czyli pierwszych 3 pozycjach w Google) po wpisaniu Y w wyszukiwaniu przez internautę.

Jeżeli uda się wypozycjonować frazę Y osiągając 1 miejsce w Google to właśnie na tej pozycji potencjalny klient zobaczy link do strony X w trakcie wyszukiwania. Zadziała to czasami również w przypadku bardzo zbliżonej odmiany tej frazy. Aby uprościć zrozumienie tego procesu zaprezentujemy to na przykładzie frazy kosmetyki naturalne:

Pozycjonowanie stron w Google - na czym polega

Pierwsza strona w Google dla frazy kluczowej: kosmetyki naturalne.

Po wpisaniu tej frazy w Google na pierwszych czterech miejscach widzimy płatną reklamę w Google Ads (co raz ciężej jednak odróżnić je od pozycji organicznych). Następnie widzimy mapkę Google z lokalizacjami powiązanych firm w pobliżu nas (jeżeli nie wpiszemy sami lokalizacji np. na końcu frazy Google wykorzysta lokalizację opartą o GPS lub Wi-Fi). Pozycje w mapce zliczane są jak normalne pozycje w wyszukiwarce Google (miejsca 1-3).

Za mapką mamy już pozostałe podstrony, które rankują najwyżej w Google bez uwzględnienia danej lokalizacji zapytania. Zatem mówiąc o pozycjonowaniu stron w Google myślimy o pozycji stron zarówno w mapach (dla wyników lokalnych) jak i naturalnych w formie tytułu strony, meta description oraz adresu URL.

Pozycjonowanie stron, czyli czego agencje SEO nie mówią klientom

Jakiś czas temu, na naszym blogu wrzuciliśmy artykuł na temat tego czego agencje WordPress nie mówią klientom. Oczywiście w branży został on przyjęty z (niekonstruktywną) krytyką, ponieważ przekazana tam Tobie wiedza jest niewygodna dla wielu firm na rynku. W Sirius Pro wyznajemy jednak wartości, które nie pozwalają nam na stosowanie tego typu praktyk (ciepłe słowa związane z naszą publikację usłyszeliśmy od jednego z największych gigantów technologicznych na świecie, dziękujemy 🤗). Zastanawiasz się, dlaczego o tym piszemy w kontekście SEO?

Jak zmienia się pozycjonowanie w Google

Branża SEO zmieniła się nie do poznania, z roku na roku Google wprowadza to co raz mniej przewidywalne algorytmy, które często dają nieodwracalne skutki sprawiając, że jedne strony idą w górę podczas, gdy inne spadają, tracąc ruch w tysiącach odwiedzin w miesiącu.

Pozycjonowanie stron - wykres Algoroo

Zmiany w wyszukiwarce Google na przykładzie Algoroo.

Sytuację tą doskonale obrazuje powyższy wykres, w którym widać jak wiele aktualizacji Google było wprowadzanych na przestrzeni ostatnich lat oraz jakie niosło to za sobą skutki. Słupki przedstawiają dzienną rotację pozycji w Google, im wyższa wartość słupka tym większa rotacja w wyszukiwarce (pomarańczowy lub czerwony kolor), która towarzyszy zazwyczaj zmianom w algorytmie robota indeksującego strony. Dlatego nawet pozycjonując strony z najlepszą agencją SEO w Polsce musisz liczyć się z cyklicznymi spadkami (a także też wzrostami).

Niestety, agencje SEO często stosują powielane przez wszystkich praktyki pozycjonowania i gdy nadchodzi dzień aktualizacji, a Twoja strona nie jest znaną i rozpoznawaną marką w Polsce lub na świecie to Twoje statystyki wyglądają tak:

Pozycjonowanie stron - spadek w Google

Spadek jednej ze stron po aktualizacji algorytmu Google.

A tak wygląda strona jednego z naszych klientów:

Pozycjonowanie stron - wzrost w Google

Stały wzrost pozycji w Google strony jednego z naszych klientów.

Obecnie co raz więcej agencji SEO nie wie więc jak wygrać w walce z Google i dostarczyć swoim klientom zadowalające wyniki (wzrost konwersji/sprzedaży). W Sirius Pro nie skupiamy się zatem na masowej obsłudze klientów w SEO, a na edukacji oraz prowadzeniu klientów przez samodzielnie pozycjonowanie stron internetowych zgodnie z zasadami Google.

Sprawdź także poradnik jak wybrać i zarejestrować domenę uwzględniając jej moc SEO.

Pozycjonowanie strony krok po kroku

Pozycjonowanie strony internetowej wymaga sporego zaangażowania, dużo cierpliwości oraz wytrwałej pracy, którą zapewnić mogą tylko oddelegowani pracownicy lub właściciele firmy, dlatego też przedstawimy Ci teraz wiedzą, która pozwoli Ci w 100% zrezygnować z agencji SEO i samodzielnie poprowadzić pozycjonowanie strony w Google bez stałych abonamentów.

Poznaj 8 największych tajemnic agencji SEO oraz dowiedz się jak możesz oszczędzić miesięcznie setki, a nawet tysiące złotych rezygnując z umowy na pozycjonowanie strony.

1. Publikacja artykułów sponsorowanych

Linkowanie zewnętrzne to wciąż główny czynnik wpływający na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, dlatego, aby skutecznie prowadzić SEO swojej strony bez udziału agencji, musisz zadbać o mocne i regularne backlinki.

Na naszym blogu przygotowaliśmy jakiś czas temu dla Ciebie obszerny artykuł, w którym dowiesz się jak i dlaczego warto publikować artykuły sponsorowane pod kątem pozycjonowania. Publikacje SEO to artykuły sponsorowane z linkami dofollow, które obecnie są jednym z najczęściej wykorzystywanych metod na pozycjonowanie stron w Google. Chociaż nie dowiesz się tego od swojej agencji SEO, artykuły sponsorowane dofollow (oraz nofollow) możesz samodzielnie kupić na platformach sprzedażowych dostępnych w internecie dla każdego reklamodawcy lub skorzystać z oferty na publikacje sponsorowane dofollow i nofollow dostępne w naszej ofercie. Aby ją poznasz, napisz do nas!

Przy mocno i dobrze wypozycjonowanej stronie czasami wystarczy tylko regularne linkowanie (nie tylko linkami dofollow, lecz także nofollow), a Ty możesz w ten sposób zaoszczędzić miesięcznie nawet kilkaset złotych.

Publikując samodzielnie artykuły sponsorowane oszczędzasz pieniądze. To jak kupowanie produktów prosto od producenta, bez marży dla pośredników.

Czasy darmowych linków zwrotnych odeszły (prawie) bezpowrotnie, dlatego obecnie jednym ze sposobów na ich pozyskiwanie jest zamawianie płatnej reklamy (o tym jak robić to za darmo napiszemy poniżej). Publikacje sponsorowane na najlepszych i najmocniejszych stronach internetowych potrafią kosztować nawet powyżej tysiąca złotych za jeden artykuł, jednak często ten wydatek się opłaca, ponieważ może znacznie przybliżyć Cię do pierwszej strony w Google.

2. Optymalizacja strony internetowej

Do zoptymalizowania strony internetowej nie wystarczy już tylko wdrożenie meta tagów, czy też dopisanie zoptymalizowanego pod SEO tekstu na podstronie produktowej. Optymalizacja i pozycjonowanie strony internetowej wymaga długotrwałej i systematycznej pracy oraz regularnego wykonywania audytu SEO. O tym jak wiele czynników należy uwzględnić przy pozycjonowaniu strony w Google przeczytasz w naszych poradnikach WordPress SEO oraz Optymalizacja strony internetowej.

Wiele przydatnych i wartościowych porad jak samodzielnie optymalizować oraz pozycjonować stronę internetową możesz poznać obserwując nasze blogowe publikacje (np. poprzez subskrypcję newslettera lub powiadomienia Push), a także odwiedzając zagraniczne strony ekspertów od SEO takie jak np. diggitymarketing.com. Wykazując się odpowiednim zaangażowaniem znajdziesz także w polskim internecie przydatną wiedzę oraz z łatwością oddzielisz wartościowy content od powtarzanych przez wszystkich frazesów.

Zamiast płacić co miesięczny ryczałt agencjom SEO za wdrażanie już nieskutecznych w obecnych czasach technik SEO, postaw na naturalny rozwój swojej strony internetowej oraz edukację opartą m.in. o oficjalne wytyczne Google przy pozycjonowaniu.

3. Konfiguracja Google Search Console

Google Search Console to jedyne istniejące narzędzie giganta, który umożliwia poprawę pozycjonowania naszej strony internetowej – w teorii. W praktyce obecnie narzędzie Search Console nie oferuje nic co mogłoby znacząco wpłynąć na pozycję w Google.

Pozycjnowanie stron w Google - Google Search Console

Pozycjonowanie stron w Google Search Console.

O nowym Google Search Console pisaliśmy jakiś czas temu. Dziś narzędzie to zostało wykastrowane przynajmniej z kilku istotnych funkcji względem jego starszej wersji (np. reindeksowanie całej domeny), a sama ilość danych którymi dzieli się z nami Google również pozostawia wiele do życzenia. Samo GSC przydaje się zatem do zaindeksowania nowej domeny oraz (okrojonej) analityki ruchu organicznego na naszej stronie.

Czy potrzebujesz zatem do tego agencji SEO? Nie. Jesteś w stanie całkowicie samodzielnie, poprawnie skonfigurować narzędzie Google Search Console oraz wykorzystać je do pozycjonowania strony internetowej. Trening czyn mistrza 🤓

4. Tworzenie wartościowego contentu

Nikt nie zaplanuje i nie napisze lepszego contentu (treści) na Twoją stronę niż Ty sam/a, ekspert w swojej branży i dziedzinie. Zlecenie przygotowania np. opisów produktów przez przeciętnego copywritera w agencji SEO może więc przynieść efekt odwrotny od zamierzonego. Przekazując swoim klientom merytoryczną i ekspercką wiedzę masz więc szansę na wysoką konwersję z odwiedzin organicznych. W przeciwnym razie możesz narazić się odwiedzającemu, który jak nigdy nie powróci na Twoją stronę po przeczytaniu nic nie znaczącego bełkotu SEO.

Czy jesteś więc na tyle odważną osobą, aby oddać pisanie treści na swojej stronie copywriterom, które nie mają pojęcia o Twojej branży? To wszystko na co możesz liczyć obecnie zlecając tworzenie contentu przeciętnej agencji SEO. Zamiast podejmować takie ryzyko, zaangażuj całe swoje serce i umiejętności, aby stworzyć blogowe artykuły, które wyróżniają się na tle słabej konkurencji.

A jeżeli już zdecydujesz się na skorzystanie z pomocy zewnętrznej firmy, upewnij się, że pracujący tam copywriterzy posiadają niezbędną wiedzę oraz doświadczenie, które pozwoli im przygotować content eksperta.

5. Linkowanie strony internetowej

O linkowaniu strony internetowej wspomnieliśmy już w pierwszym punkcie dotyczącym publikacji sponsorowanych. Teraz jednak rozwiniemy ten wątek, ponieważ w swoim zakresie obejmuje on zarówno pozyskiwanie zewnętrznych, przychodzących backlinków jak i skutecznie budowanie linkowania wewnętrznego na stronie internetowej.

5.1. Linkowanie zewnętrzne

Linkowanie zewnętrzne, czy też linki zewnętrzne to takie hiperłącza, które kierują z jednego z jednej domeny do drugiej:

Pozycjonowanie strony w Google - linki zewnętrzne

Schemat linkowania zewnętrznego strony internetowej.

Taki link może wyglądać w kodzie strony następująco:

<a href="https://twojastrona.pl">twojastrona.pl</a>

Istotne jest, aby link ten nie zawierał tzw. atrybutu nofollow, ponieważ (w teorii) oznacza to, że nie przekazuje on mocy SEO, a zatem nie pozycjonuje strony docelowej.

Im więcej takich linków przychodzących dla Twojej strony internetowej tym większa jej moc na tle konkurencji:

Pozycjonowanie stron w Google - PageRank a linki zewnętrzne

Przepływ mocy linków wewnętrznych.

Oczywiście jest to pewnego rodzaju uproszczenie, ponieważ nie ilość, a jakość (moc) linków ma znaczenia. Nie oznacza to jednak, że nie warto posiadać ich wiele lub rezygnować z tzw. linków nofollow:

<a href="https://twojastrona.pl" rel="nofollow">twojastrona.pl</a>

Jak możesz pozyskiwać takie linki dla swojej strony internetowej i pozycjonować ją w Google?

Linki nofollow możesz pozyskać m.in. z:

  1. Profilów społecznościowych w social mediach.
  2. Płatnych reklam graficznych.
  3. For i grup dyskusyjnych w internecie.
  4. Stron partnerskich w formie loga.
  5. Gościnnych publikacji eksperckich.
  6. Komentarzy na blogach i portalach.

Linki dofollow możesz pozyskać m.in. z:

  1. Publikacji sponsorowanych.
  2. Serwisów dziennikarstwa obywatelskiego.
  3. Stron zapleczowych.
  4. Płatnych reklam graficznych.
  5. Naturalnych linków w internecie.
  6. Katalogów stron i firm w internecie.
  7. Gościnnych publikacji eksperckich.

Możliwości jest jednak znacznie więcej, a cały proces link buildingu zależy tylko i wyłącznie od Twojego zaangażowania i kreatywności. Być może stworzysz wartościowego e-booka do pobrania za darmo z Twojej strony internetowej, do którego chętnie linkować będą Twoi czytelnicy. Może Twoja marka zasłynie na arenie międzynarodowej jako świetnie rokujący startup, a wiadomość ta z linkiem zwrotnym do Twojej strony pojawi się na wszystkich największych branżowych portalach. Chociaż mocne linki dofollow są dzisiaj na wagę złota (w dosłownym znaczeniu), to jednak warto już teraz rozpocząć skuteczne budowanie dobrego profilu linków przychodzących dla Twojej domeny internetowej, ponieważ pozycjonowanie strony to proces długotrwały, a efekty warte są tej ceny.

5.2. Linkowanie wewnętrzne

W przypadku linków wewnętrznych zawsze mówimy o linkach umieszczonych pomiędzy podstronami w obrębie jednej domeny:

Pozycjonowanie strony w Google - linki wewnętrzne

Schemat linkowania wewnętrznego strony internetowej.

Linki wewnętrzne  mogą wyglądać tak jak linki zewnętrzne lub prowadzić np. do jednej z sekcji strony:

<a href="#oferta" rel="nofollow">Sprawdź ofertę</a>

Tak samo jak w przypadku linków zewnętrznych, znaczenie ma ilość linków kierujących do danej podstrony. Im jest ich więcej, tym mocniejsza jest ta podstrona oraz większą są jej szanse na wysokie pozycje w Google:

Pozycjonowanie stron w Google - PageRank a linki wewnętrzne

Przepływ mocy linków wewnętrznych.

Jak więc tworzyć skuteczne linkowanie wewnętrzne? Istnieje na to przynajmniej kilkanaście sposobów:

  1. Promocja najnowszych postów na stronie głównej.
  2. Prezentowanie najnowszych wpisów stronie bloga.
  3. Tworzenie kategorii do wpisów.
  4. Tworzenie tagów do wpisu.
  5. Ręcznie umieszczanie linków pomiędzy wpisami na blogu.
  6. Wykorzystanie sidebara (menu boczne) na blogu i podstronach.
  7. Dodanie stron do menu górnego (header).
  8. Dodanie stron do menu dolnego (stopka).
  9. Wzajemnie linkowanie pomiędzy stronami.
  10. Tworzenie spisów treści.
  11. Generowanie mapy strony w XML.

W linkach wewnętrznych nigdy nie umieszczaj atrybutu nofollow. Pozwól, aby robot Google samodzielnie podążał za Twoimi linkami wewnętrznymi.

Linkowanie wewnętrzne powinno być przemyślane i naturalne. Mówiąc przemyślane mamy na myśli sytuację, w które doskonale wiesz, dlaczego strona A linkuje do strony B. Może to być np. powiązanie tematycznie obu stron (np. obie strony dotyczące tego samego produktu) lub po prostu chęć odesłania czytelnika do dodatkowych informacji (np. z bloga do strony produktowej). Linkowanie wewnętrzne powinno być także naturalne, czyli takie, które w oczach Google nie będzie np. uważane za spam. Wszystko oczywiście zależy tutaj od kontekstu, bowiem na stronie o długości 10 tyś. znaków naturalnie będzie odesłać użytkownika do kilku innych wpisów z treści artykułu podczas, gdy nienaturalnym byłoby dodanie 7 linków do 800 znaków czystego tekstu.

Linkowanie wewnętrzne oraz tematyczność stron ma co raz większe znaczenie w oczach Google w sytuacji, gdy co raz ciężej zdobyć wartościowe i mocne linki SEO, które nie zostaną zakwestionowane przez robota wyszukiwarki.

6. Dobieranie fraz kluczowych

Wybór fraz kluczowych to zadanie standardowo przypadające przy pozycjonowaniu strony www agencji SEO. Jest często element także oferty, czy też tzw. wyceny działań marketingowych. Jednak taką analizę strony pod kątem słów kluczowych możesz wykonać w 100% samodzielnie.

Teraz krótka definicja czym jest fraza kluczowa:

Fraza kluczowa, czy też słowo kluczowe (z ang. keywords) to jeden lub więcej wyrazów, które razem tworzą zapytanie wpisywane przez użytkownika w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie na frazy kluczowe pozwala zatem dotrzeć do potencjalnych klientów w Google.

Wybór frazy kluczowej dla początkującej osoby może być trudny, jednak wcale nie oznacza to, że zewnętrzna agencja SEO zrobi to lepiej. Tak jak w przypadku contentu, to Ty wiesz najlepiej czego potrzebują Twoi klienci oraz jakiego slangu używają. Dzięki temu możesz łatwiej znaleźć wartościowe, kluczowe frazy, które mogą mieć mniejszą konkurencję w Google.

Kierując się przy wyborze fraz kluczowych warto wziąć pod uwagę kilka aspektów. Przedstawimy Ci teraz jak za pomocą darmowych narzędzi wybierać skuteczne frazy kluczowe, na które warto się pozycjonować.

6.1. Miesięczna ilość wyszukań w Google

Wartość tą możesz sprawdzić za pomocą płatnych narzędzi lub korzystając z całkowicie darmowego Plannera słów kluczowych Google Ads.

Pozycjonowanie stron w Google - Planer słów kluczowych

Planer słów kluczowych w Google Ads.

6.2. Sezonowość frazy kluczowej

Ruch na stronie generowany przez frazę kluczową może w pewnych okresach mniejszy, a w innych większy jeżeli fraza kluczowa ma swoją cykliczność związaną np. z porą roku lub wydarzeniem w kraju. Znakomicie do tego celu służy narzędzie Google Trends.

Pozycjonowanie stron w Google - Google Trends

Sezonowość przykładowej frazy kluczowej w Google Trends.

Warto być na bieżąco w trendach rynkowych, zwłaszcza związanych z nowymi produktami i markami na rynku (frazami kluczowymi), które mogą stanowić świetną okazję do łatwego pozycjonowania strony.

6.3. Konkurencja na pierwszej stronie w Google

Wybierając frazę kluczową warto także sprawdzić kto znajduje się na pierwszej stronie w Google oraz jak trudno/łatwo będzie znaleźć swoje miejsce w TOP10. W tym celu warto skorzystać z narzędzia Majestic, które pozwala sprawdzić m.in. ilość przychodzących linków oraz moc domeny (Trust Flow).

Pozycjonowanie stron w Google - Majestic

Wskaźniki Trust Flow i Citization Flow w Majestic.

6.4. Frazy kluczowe z długim ogonem

Warto pozycjonować stron zarówno na krótki jak i długie frazy z tzw. długim ogonem. Gdy już masz wybrane te pierwsze, warto sprawdzić jak wygląda ich long tail (długi ogon). Możesz zrobić to korzystając np. z answerthepublic.com lub… google.pl:

Pozycjonowanie stron w Google - długi ogon

Sprawdzanie frazy z długim ogonem w Google.

Wystarczy wpisać dowolną frazę, którą zamierzasz pozycjonować w Google, aby uzyskać podpowiedzi, które oparte są o najczęstsze wyszukiwania internautów. Gdy już wybierz swoje fraz z długim ogonem sprawdź także ich ruch także narzędziem Google Ads, aby upewnić się, że gra jest warta pozycjonowania.

6.5 Pozycjonowanie strony na brand

Pozycjonowanie stron w Google można także realizować na frazy kluczowe będące brandem, czyli marką firmy, produktów lub osoby. Dotyczy to w szczególności sklepy, które są dystrybutorami produktów danej marki. W ten sposób taki sklep internetowy może wypozycjonować swój sklep na frazę np. Logona (producent naturalnych kosmetyków) i w ten sposób dotrzeć do klientów zainteresowanych produktami tej marki.

Pozycjonowanie na własny brand nie ma sensu, chyba, że Twoja marka posiada konkurencję o zbliżonej nazwie lub nie znajduje się na pierwszych 3 pozycjach w Google.

7. Strona na WordPress

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego ten punkt pojawił się w temacie pozycjonowania stron w Google. Otóż pozwól, że pokażemy Ci kilka najważniejszych zalet, dla których warto zainwestować w stronę na WordPress.

7.1 Google lubi systemy CMS

O tym, że Google lubi systemy CMS wiadomo od dawna. Systemy CMS (WordPress) są przyjazne dla użytkownika oraz robota Google, a także darmowe i otwarte. WordPress nie jest wyjątkiem, a można wręcz rzecz, że ulubieńcem Google.

W branży SEO są wciąż ludzie, którzy nie mają totalnie pojęcia o pozycjonowaniu i twierdzą, że WordPress nie nadaje się do pozycjonowania.

Twoja strona na WordPress może osiągnąć niesamowite wyniki i być w TOP10 na każdą frazę, którą sobie zamarzysz. Wystarczy odpowiednia ilość pracy i cierpliwości.

7.2 WordPress pozycjonuje się lepiej

WordPress to obecnie najpopularniejszy system CMS na świecie, a co raz większa ilość stron w TOP10 w Google pracuje w oparciu o tą platformę. Wynika z tego jasno, że WordPress pozycjonuje się lepiej niż konkurencja np. Joomla, czy też własne, często kosztowe i niedopracowane oprogramowanie. Wybierając system WordPress masz dostęp do tysięcy darmowych, znakomitych wtyczek oraz szablonów, którą pozwalaj przekuć Twoją wizję na zyskowny biznes.

7.3 WordPress jest uniwersalny

Chcesz uruchomić własnego bloga? Zainstaluj WordPress. Potrzebujesz sklep internetowy? Pobierz WooCommerce. Chcesz nowoczesną stronę internetową WordPress? Skontaktuj się z nami. WordPress to system CMS, który idealnie nadaje się do każdego z powyższych zastosowań, a co najważniejsze, możesz te elementy dowolnie łączyć oraz rozwijać.

7.4. WordPress jest darmowy

Czyli to co każdy z nas lubi najbardziej. WordPress jest w 100% darmowy, dzięki czemu koszt pozycjonowania strony w Google możesz ograniczyć do minimum rezygnując z agencji SEO. Nie musisz na samym początku inwestować dużych pieniędzy po to, aby Twoja strona złapała pierwszych klientów w Google. Zaoszczędzone pieniądze możesz przeznaczyć np. na szkolenie SEO lub w skuteczne i mocne linki SEO.

8. Analiza konkurencji

Decydują się na wybór konkretnej branży (także domeny) warto sprawdzić wcześniej swoją potencjalną konkurencję, z którą przyjdzie się zmierzyć. Oczywiście można zrobić to w bardzo prosty sposób wpisując w Google interesując frazę oraz analizując pierwszą stronę w Google:

Pozycjonowanie stron w Google - konkurencja

Sprawdzenie pierwszych pozycji w Google dla frazy Logona.

Weźmy na celownik wspomnianą markę Logona. Sprawdź jakie strony znajdują się na pierwszej stronie dla tej frazy kluczowej oraz przeanalizuj je pod dwoma aspektami:

  1. Profil backlinków – Sprawdź (np. za pomocą darmowej wtyczki Majestic do przeglądarki) jak mocne linki przychodzące kierują do tej domeny oraz czy w ogóle masz szansę z nią konkurować. Warto tutaj wziąć pod uwagę liczbę linkujących domen (Referring domain), łączną ilość linków przychodzących (Backlinki zewnętrzne) oraz wskaźnik Trust Flow (im wyższy tym lepszy) i Citization Flow (powinien być zbliżony do wartości Trust Flow).
  2. Tematyczność – Przeanalizuj, czy w TOP 10 w Google znajdują się strony zoptymalizowane pod tą frazę kluczową oraz jakie rodzaju witryny rankują na tych pozycjach (czy są to fora, czy też sklepy internetowe lub blogi). Warto także zwrócić uwagę, czy na pierwszej stronie w Google znajduje się np. dwa razy ta sama domena (ułatwienie) oraz powtórzyć analizę przez kilka dni, aby sprawdzić, czy wyniki różnią się od siebie.
  3. Content – Gdy już wiesz kto jest na pierwszej stronie Google najlepsze co możesz zrobić to sprawdzić, dlaczego rankuje ta domena tak wysoko klikając w URL i wykonując rzetelną analizę treści. Sprawdź jak długa jest podstrona, ile fraz kluczowych zawiera oraz jak mocne ma linkowanie wewnętrzne. Warto także sprawdzić jej optymalizację pod kątem prędkości wczytywania oraz wszystkie aspekty, które wyróżniają ją na tle konkurencji.

9. Monitorowanie pozycji SEO

Nawet najlepsza wiedza na temat pozycjonowania stron w Google nie przyda się jeżeli nie będziesz posiadać narzędzi pozwalających mierzyć skuteczność Twoich działań. Jednym z nich jest tzw. monitor pozycji SEO. Nie będziemy tutaj chwalić, czy też negować któregoś z produktu na polskim rynku. Ważne jest, aby Tobie odpowiadała jego funkcjonalność oraz cena.

My korzystamy w Sirius Pro z SeoStation, które w bardzo przyjazny (i dokładny) sposób prezentuje pozycje naszej strony w Google:

Pozycjonowanie stron w Google - monitoring pozycji SEO

Monitorowanie stron w Google za pomocą seostation.pl.

Jak działa taki monitoring pozycji? Po dodaniu domeny oraz frazy kluczowej narzędzie sprawdza codziennie, na której pozycji w Google znajduje się nasza strona oraz na jaki adres URL wskazuje ta pozycja. Proste, skuteczne i niezawodne narzędzie każdego pozycjonera.

Monitoring pozycji SEO wraz z Google Search Console oraz darmową wtyczką Majestic to wszystko czego potrzebujesz, aby skutecznie monitorować efekty pozycjonowania strony w Google.

Pozycjonowanie stron bez agencji SEO – 5 powodów dla których warto to robić

Na sam koniec przedstawimy Ci 5 powodów dla których warto zrezygnować z pozycjonowania przez agencję SEO i wziąć frazy w swoje ręce 🤓

#1 To prostsze niż myślisz

Pozycjonowanie strony nie jest czarną magią, dlatego i Ty możesz nauczyć się budować naturalnie i zgodnie z wytycznymi Google ruch organiczny. Na sam początek zacznij od prostszych rzeczy takich jak tworzenie contentu, czy też nauka korzystania z narzędzi SEO. Metodami prób i błędów (każdy je popełnia) oraz korzystając z powszechnej wiedzy (zwłaszcza tej anglojęzycznej) nauczysz się krok po kroku pozycjonowania w Google.

#2 To dużo tańsze

Agencja SEO musi zarabiać jak każda inna firma, dlatego spora część Twoich pieniędzy zasila budżet, a nie moc Twojej strony. Decydując się na pozycjonowanie na własną rękę zaoszczędzone pieniądze możesz przeznaczyć na np. mocniejsze linkowanie, czy też dostęp do narzędzi w wersji premium.

Aby lepiej Ci to zobrazować, weźmy dla przykładu budżet 1000 zł netto miesięcznie oraz to co otrzymasz za niego w agencji SEO lub podejmując działania na własną rękę.

Działanie Z agencją SEO Bez agencji SEO
Pozycjonowane frazy 5 fraz kluczowych 50 fraz kluczowych
Publikacje dofollow 5 publikacji sponsorowanych 20 publikacji sponsorowanych
Tworzenie contentu 3 artykuły na bloga Nieograniczona ilość artykułów
Audyt SEO Raz w miesiącu Stała analiza strony
Monitoring SEO 20 fraz w obserwacji 500 fraz w obserwacji
Raport SEO Raz w miesiącu Bieżący dostęp do danych
Linkowanie wewnętrzne Brak linków Dowolna ilość linków
Dostęp do narzędzi Brak dostępu do narzędzi Darmowe oraz płatne narzędzia SEO
Znajomość branży Brak znajomości Wiedza ekspercka
Działania SEO Black i White Hat SEO White Hat SEO
Czas trwania umowy 12 miesięcy Brak zobowiązania

#3 Skuteczniejsze działanie

Twoje działania będą zawsze skuteczniejsze od agencji SEO, ponieważ nikt nie zadba o Twój biznes lepiej od Ciebie. To także Ty znasz najlepiej potrzeby swoich klientów oraz niuanse rządzące Twoją branżą. Decydując się na pozycjonowanie strony bez udziału firm trzecich, czy też zewnętrznych specjalistów masz możliwość osiągnięcia lepszych efektów w krótszym czasie przy mniejszym nakładzie finansowym. Dodatkowo, zdobyta wiedza w SEO może zostać z powodzeniem wykorzystana w innych przedsięwzięciach.

#4 Masz pełną kontrolę

Agencja SEO może wyrządzić Tobie tyle dobrego, co złego. Zazwyczaj, aby mogła ona wykonywać swoją pracę potrzebny jest pełen dostęp do strony internetowej oraz Google Search Console. Czasami agencje SEO wymagają także dostęp do domeny, serwera oraz np. Google Analytics. Wszystkie te elementy są newralgicznymi składnikami nowoczesnego biznesu, dlatego warto zachować pełną kontrolę np. nad tym co pojawia się na Twoim blogu lub jakie frazy konwertują z Google.

#5 Możesz liczyć na pomoc

Decydując się na samodzielnie pozycjonowanie strony internetowej nie musisz polegać tylko na sobie. Oprócz darmowej wiedzy dostępnej np. na naszym blogu możesz skorzystać z naszych płatnych kursów SEO, czy też konsultacji online. Również zamawiając gotowe pakiety linkowania większość firm w internecie oferuje przynajmniej podstawowe doradztwo dotyczące odpowiedniego zakupu. Swoją wiedzę i odpowiedzi na pytania możesz pozyskiwać także z grup w mediach społecznościowych lub darmowych e-booków.

Pozycjonowanie strony z naszą pomocą

Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się jak my możemy pomóc Ci osiągnąć pierwsze pozycje w Google lub subskrybuj nasz blog poprzez powiadomienia Push i newsletter, aby błyskawicznie otrzymywać najlepszą wiedzę na temat platformy WordPress i SEO w polskim internecie.

Jesteśmy by pomagać

Skorzystaj z natychmiastowej pomocy ekspertów WordPress. Wyślij nam wiadomość za pomocą formularza kontaktowego i opisz nam swój problem lub to czego potrzebujesz.

Nazwa firmy
Sirius Pro

Dane firmy
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa

Identyfikator
PL 9111958679

Na stronie Sirius Pro nie korzystamy z plików cookies oraz kodów śledzących, a także nie profilujemy Twojej aktywności, dzięki czemu możesz korzystać z niej całkowicie anonimowo i prywatnie.