Artykuły sponsorowane to obecnie jedna z najbardziej powszechnych form marketingu w internecie. Dowiedz się dlaczego artykuły sponsorowane to najlepszy sposób na reklamę dla Twojej marki w sieci, jak zamówić je na naszej platformie dla reklamodawców oraz dlaczego są tak ważne pod kątem SEO.
Artykuły sponsorowane – co to jest?
Artykuły sponsorowane to publikacje umieszczane na tematycznych portalach lub blogach, których celem jest zareklamowanie Twojej marki wśród docelowej grupy odbiorców. Przede wszystkim artykuł sponsorowany, z którym spotkasz się w internecie będzie spełniał dwie ważne funkcje lub przynajmniej jedną z nich:
- Pozycjonowanie – Artykuł sponsorowany świetnie nadaje się do tzw. White Hat SEO, czyli pozycjonowania strony zgodnie z zasadami Google poprzez umieszczanie mocnych linków w wartościowych dla czytelnika publikacjach. Aby jednak artykuł sponsorowany spełniał takie założenie linki w jego treści muszą być oznaczone jako dofollow.
- Reklama – Nic nie działa tak dobrze na klienta jak odpowiednio stargetowana reklama w formie wartościowej wiedzy na tematycznym blogu lub portalu. Taką możliwość daje właśnie zamówiony artykuł sponsorowany np. z dodatkową promocją poprzez kanały społecznościowe oraz wyróżnienie na głównej stronie.
Artykuły sponsorowane często są określane mianem publikacji sponsorowanej, a także bywają mylone z pojęciem artykułu reklamowego [choć mają podobną nazwą to pełnią inną funkcję]. Aby artykuł sponsorowany spełniał swoją rolę musi być jednak przygotowany w formie spełniającej kilka bardzo istotnych założeń.
Przedstawimy Ci teraz najważniejsze cechy którymi musi wyróżniać się skuteczny artykuł sponsorowany oraz sposób w jaki realizujemy je dla naszych klientów.
Artykuł sponsorowane – zadbaj o wysoką jakość
Artykuł sponsorowany musi cechować się wysoką jakością, ponieważ musisz pamiętać, że będzie on w pewien sposób wizytówką Twojej firmy w sieci. Ekspercki artykuł świadczy o tym, że osoba go pisząca lub firma sponsorująca publikację zna się w temacie, a ponadto daje duże szanse na docenienie publikacji przez społeczność internetową.
Im lepsza, bardziej przydatna i ciekawa publikacja tym więcej polubień, udostępnień, dłuższy czas wizyty, lepsza ocena i wyższa konwersja. A to oznacza większy ruch na Twoją stronę, efekt SEO oraz zwrot z inwestycji.
O tym czym jest SEO i na czym polega przeczytasz tutaj.
Artykuł sponsorowany musi być zgodny tematycznie
Sponsorowane artykuły muszą być zgodne tematycznie z miejscem publikacji. Wyobraź sobie sytuację, że prowadzisz firmę zajmującą się np. sprzedażą suplementów sprowadzanych z Wielkiej Brytanii. Zamawiając artykuł sponsorowany na jednym z naszych portali musisz przygotować artykuł, który będzie tematycznie spójny z reklamowanym produktem oraz tematyką portalu.
A więc w sytuacji, gdy publikacja będzie dotyczyć np. nowego na rynku spalacza tłuszczu temat jej może brzmieć następująco:
Chcesz zrzucić dodatkowe kilogramy? Ten suplement pomoże Ci w redukcji tkanki tłuszczowej
Oczywiście tytuł może uwzględniać także optymalizację pod SEO, dlatego warto zlecić napisanie go nam, ponieważ nasze teksty są zawsze zoptymalizowane pod kluczowe dla Ciebie frazy. Ponadto odpowiednio dobrany temat publikacji oraz jej treść pozwala zwiększyć ilość kliknięć i konwersji klientów, a także ma pozytywny wpływ na moc linków.
Jeżeli chcesz, abyśmy przygotowali publikację za Ciebie, wybierz odpowiednią opcję przy konfiguracji oferty, a otrzymasz świetnie zoptymalizowany i dobrany pod Twoje potrzeby tekst do artykułu sponsorowanego 😊 lub po prostu napisz do nas teraz w tej sprawie.
Artykuł sponsorowany a optymalizacja pod SEO
Ok, skoro już mowa o optymalizacji SEO to warto tutaj wspomnieć, iż spora część zamówień na artykuły sponsorowane dotyczy właśnie przede wszystkim publikacji SEO. Nie oznacza to jednak, iż w naszej ofercie nie znajdziesz artykułów sponsorowanych z nastawionych na możliwość osiągnięcia dużych zasięgów. Wszystko jednak zależy od portalu/bloga, który wybierzesz, a także dodatkowych opcji, o których więcej napiszemy w dalszej części tej artykułu.
To co warto podkreślić na ten moment to fakt, iż optymalizacja SEO artykułu sponsorowanego nie tylko wpływa na większą moc linków, lecz także na zasięg samej publikacji. A więc niezależnie od tego czy zamawiasz artykuł sponsorowany pod SEO, czy pod tzw. liczbę impressions [wyświetlenia], warto, aby był on dobrze zoptymalizowany pod Google.
Wszystko to otrzymasz od nas w cenie przygotowania publikacji. Dodatkowo, zlecając to nam nie musisz tracić czasu na wybór zdjęcia, czy na przygotowanie meta tagów.
Artykuły sponsorowane – czy warto?
Odpowiedź na to pytanie jest krótka: oczywiście, że tak! Artykuły sponsorowane są jednym z najlepszych i jednocześnie najkorzystniejszych sposobów na pozycjonowanie strony internetowej oraz jej reklamę w sieci. Ponadto, korzystając z artykułów sponsorowanych możesz powiadomić szersze grono odbiorców o promocji, nowych produktach, czy usługach w Twojej ofercie.
Artykuły sponsorowane mogą mieć bowiem formę notki prasowej jak i eksperckiej publikacji nastawionej na skuteczny i konwertujący Content Marketing. Od Ciebie zależy jak wykorzystasz publikację i co dla Ciebie jest najważniejsze.
Pewne jest jedno: warto inwestować w sponsorowane artykuły.
Artykuły sponsorowane w naszym sklepie [instrukcja krok po kroku]
W naszym sklepie Sirius Pro dostępne są do zamówienia artykuły sponsorowane na naszych blogach i portalach tematycznych. Dlaczego nasza oferta jest wyjątkowa? Wszystkie portale/blogi posiadają realny ruch oraz są stworzone od podstaw z uwzględnieniem danej branży oraz grupy odbiorców. Nasze miejsca na publikacje są nie tylko doskonale zoptymalizowane pod SEO [m.in. dzięki temu, że zostały zbudowane na WordPress], lecz także przyjazne dla użytkowników oraz stanowią dobre miejsce na każdy rodzaj reklamy w sieci.
Ponieważ już wiesz jakie płyną główne korzyści z publikacji sponsorowanej, przedstawimy Ci teraz krok po kroku instrukcję jak poprawnie wybrać oraz zamówić artykuł sponsorowany na naszej platformie zakupowej.
1. Jak zamówić artykuł sponsorowany – sprawdź i porównaj ofertę
Swoje pierwsze zamówienie zacznij od odwiedzenia naszego sklepu [👈 aby uzyskać dostęp do platformy skontaktuj się z nami]. Po przejściu do sklepu ujrzysz widok tak jak poniżej, gdzie możesz pośród całej naszej oferty szybko i łatwo wybrać oraz porównać dostępne miejsce na publikację.
Znajdziesz na liście zarówno blogi jak i portale, tematyczne i ogólnotematyczne wraz dodatkowymi informacjami:
- Nazwa: Nazwa portalu lub bloga [najczęściej = domena]
- Ilość odsłon: Średnia ilość odsłon w ostatnich miesiącach.
- Trust Flow: Parametr Trust Flow [👈 kliknij, aby poznać definicję], który świadczy o mocy SEO.
- Wiek domeny: Czas istnienia domeny od momentu jej pierwszej rejestracji.
- Ilość linków: Liczba linków przychodzących do domeny [im więcej tym większa moc SEO].
- Cena: Najniższa cena publikacji dla danego produktu. Końcowa cena zależna jest od konfiguracji artykułu sponsorowanego [patrz pkt. 3 instrukcji].
Aby ułatwić sobie nawigację możesz skorzystać także z filtrów znajdujących się nad listą produktów w sklepie. Gdy już wybierzesz interesujący Cię portal lub blog, kliknij w ikonę koszyka lub nazwę portalu, aby przejść do zamówienia artykułu sponsorowanego.
2. Jak zamówić artykuł sponsorowany – zobacz szczegóły portalu
Gdy to zrobisz, zobaczysz widok jak poniżej, gdzie dowiesz się na stronie produktu szczegółowych informacji na temat miejsca publikacji sponsorowanej.
Oprócz nazwy portalu/bloga zobaczysz tutaj także jego opis, dodatkowe informacje o domenie oraz znajdziesz najważniejszą rzecz jaką jest konfiguracja oferty.
Jako jedyna platforma w Polsce oferujemy dla klientów możliwość samodzielnej konfiguracji rodzaju publikacji artykułu sponsorowanego.
3. Jak zamówić artykuł sponsorowany – skonfiguruj swoją publikację
Aby skonfigurować ofertę wystarczy, że zaznacz checkbox lub wybierz opcję z listy. Gdy najedziesz kursorem myszki lub klikniesz [na mobile] na jedną z nich to zobaczysz szczegółowy opis wybranej opcji.
I tak, wybierając dla przykładu opcje Mocne linkowanie oraz Większy zasięg, a także Artykuł reklamodawcy i Linki dofollow złożysz zamówienie na publikację artykułu przesłanego przez Ciebie z dodatkowym linkowaniem wewnętrznym i promocją na stronie głównej, a także w Social Mediach i kanale Push.
Gdy tylko dodajesz lub usuwasz jeden z dodatków do oferty jej cena aktualizuje się automatycznie.
Skonfigurowałeś/aś już swój artykuł sponsorowany? Wybierz ilość i kliknij Dodaj do koszyka.
4. Jak zamówić artykuł sponsorowany – dodaj zamówienie do koszyka
Gdy to zrobisz, możesz kontynuować zakupy wracając np. do listy produktów lub przejść do koszyka, aby dokończyć proces zakupów.
Jeżeli Twoje zakupy są juz gotowe, przechodząc do koszyka zobaczysz podsumowanie swoich zakupów oraz miejsce na wprowadzenie swoich danych do faktury [dane konta w przypadku, gdy zaznaczysz opcję jego stworzenia].
Zanim jednak to zrobisz masz możliwość dodania uwag do każdego z zamówionego artykułu sponsorowanego klikając w przycisk dodaj uwagi.
Po dodaniu uwag kliknij zapisz uwagi, aby je zapisać. Następnie wprowadź swoje dane zgodnie z podpowiedzą w polach.
Na sam koniec możesz dodać załącznik do zamówienia np. z paczką spakowanych artykułów wraz ze zdjęciami [w przypadku, gdy chcesz przesłać nam swoją publikację – możesz zrobić to także później drogą mejlową].
5. Jak zamówić artykuł sponsorowany – złóż zamówienie
Następnie przesuń stronę w dół i wybierz, czy chcesz stworzyć swoje konto klienta oraz opcjonalnie dodaj uwagi do całego zamówienia np. odnośnie daty realizacji lub innych wytycznych dotyczących.
Aby zamówienie zostało złożone musisz wybrać jedną z metod płatności oraz zaznaczyć dwa checkboxy. Nastepnie kliknij w przycisk Kupuję i płacę.
6. Jak zamówić artykuł sponsorowany – zapłać i sprawdź status realizacji
W tym momencie [jeżeli wszystkie pola zostały wypełnione poprawnie], w zależności od wybranej metody płatności system przekieruje Cię do bramki płatności lub wyświetli podsumowanie zamówienia:
Informacje o złożeniu zamówienia [i założeniu konta] zostaną przesłane na Twoją skrzynkę mejlową. Wszystkie zmiany dotyczące zamówienia otrzymasz również w formie nowych wiadomości e-mail.
Jeżeli w koszyku została zaznaczona opcja stworzenia konta, po przejściu do panelu klienta [ikonka człowieka w menu górnym] możesz dokonać podglądu statusu swojego zamówienia oraz zmienić swoje dane klienta.
Zobaczysz w panelu także nasze wiadomości dodane do Twojego zamówienia oraz podglądniesz linki do publikacji sponsorowanych [otrzymasz je także od nas drogą e-mailową].
Po złożeniu zamówienia otrzymasz także automatycznie wygenerowaną przez system fakturę pro forma. Fakturę VAT otrzymasz od nas w momencie ukończenia realizacji zamówienia na adres e-mail przy zamówieniu.
Artykuły sponsorowane na blogu
Artykuły sponsorowane możesz zamówić u nas zarówno na portalach jak i blogach tematycznych. Przechodząc do naszego sklepu ujrzysz pełną listę z nazwą blogów dostępnych w naszej ofercie, a także szczegółowy opis każdego z nich.
Możesz w ten sposób łatwo podglądnąć parametry publikacji takie jak unikalne wejścia, wartość Trust Flow, wiek domeny oraz ilość linków przychodzących.
Cały czas dodajemy nowe portale/blogi dostępne do zamawiania artykułów sponsorowanych. Odwiedzaj więc nasz regualarnie.
Artykuły sponsorowane – Facebook
Czy artykuły sponsorowane można wykorzystać także jako promocja na Facebooku? Oczywiście. W naszej ofercie znajdziesz możliwość zakupienia promocji publikacji sponsorowanej na naszych grupach oraz Fan Page’ach na Facebooku. Taka promocja pozwala dotrzeć do jeszcze większej grupy potencjalnych klientów, a także pozyskać ważny sygnał z mediów społecznościowych dla robota Googla.
Dlatego tak ważne jest, aby artykuły sponsorowane reklamowane na Facebooku były ciekawe, chwytliwe oraz miały charakter ekspercki. Wpłynie to na większą liczbę kliknięć, a co za tym idzie, konwersję na Twoją stronę www.
Zamów artykuły sponsorowane z promocją na Facebooku zgodnie z naszą powyższą instrukcją.
Artykuły sponsorowane – przykłady
Jeżeli chcesz poznać przykładowe publikacje sponsorowane zrealizowane przez nas w ostatnim czasie to napisz do nas. Nasze artykuły sponsorowane są nastawione na efekt SEO oraz całkowicie zgodne z wytycznymi skutecznej publikacji, o której wspomnieliśmy na początku. W swoim portfolio posiadamy przykłady tysięcy opublikowanych artykułów sponsorowanych na naszych portalach. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji na ten temat lub zamówić artykuł sponsorowany drogą mejlową.
Artykuły sponsorowane a branże biznesu
Na koniec przedstawiamy Ci przykładowe branże biznesu, które najczęściej reklamują się w internecie na podstawie naszych doświadczeń z klientami.
Artykuły sponsorowane w kategorii motoryzacja
W tej kategorii posiadamy portale nawiązujące bardzo mocno do tematyki motoryzacji, na których możemy umieścić mocną publikację SEO. Artykuły sponsorowane z działu motoryzacja przeznaczone są głównie dla firm oferujących swoje usługi klientom detalicznym lub też firmom w zakresie sprzedaży samochodów, leasingów jak i usług naprawczych.
Artykuły sponsorowane w kategorii medycyna
Medycyna to jedna z najsilniejszych branż w internecie w kontekście SEO, dlatego też mocne publikacje dla firm medycznych są na wagę złota. W naszej historii już wielokrotnie pomagaliśmy w pozycjonowaniu firm zajmujących się zarówno usługami medycznymi, rehabilitację jak i portali internetowych skupiających się właśnie na tej tematyce.
Artykuły sponsorowane w kategorii fitness
Branża fitness należy również do jednych z najbardziej rozwiniętych gałęzi internetowej publicystyki oraz sprzedaży. W naszej ofercie posiadamy własne oraz partnerskie portale internetowe skupiające się wokół tematu ćwiczeń, treningów, diety, odchudzania oraz szeroko rozumianego zdrowego stylu życia.
Artykuły sponsorowane w kategorii ekologia
Ten rosnący w Polsce i na świecie trend ekologiczny zatacza co raz większe koło oferując klientom szeroką gamę produktów, a nawet usług. Do branży ekologicznej zaliczamy przede wszystkim produkty FMCG, lecz także tematy związane z domem, motoryzacją oraz elektryką. Mamy w tej kategorii do zaoferowania Ci bardzo wiele ☺️
Artykuły sponsorowane w kategorii biznes
To dosyć ogólna tematyka poświęcona wszelkiego rodzaju prowadzenia działalności gospodarczej, czy też innego rodzaju przedsiębiorstw. Znajdzie się więc tutaj miejsce na reklamą i mocne linki dofollow dla każdej firmy. Praktycznie większość naszych portali i blogów pozwalana na publikację reklamowe dla biznesu.
Artykuły sponsorowane w kategorii technologie
Nie mogło na sam koniec zabraknąć działu technologii, bez której nie istniał by cały świat SEO. W naszej bazie miejsc na artykuły sponsorowane posiadamy wiele wartościowych portali, które są mocno powiązane z szeroko rozumianą dziedziną technologii.
Artykuły sponsorowane w kategorii finanse
To kolejna mocna dziedzina w kwestii reklam w internecie. Portale finansowe cieszą się bardzo dużym uznaniem wśród reklamodawców, a to ze względu na szeroki aspekt poruszanych zagadnień jak i mocno konkurencyjną branżę wśród, które poszukiwane są naprawdę mocne i wartościowe miejsca na artykuły sponsorowane. Posiadamy w naszej ofercie wiele portali dedykowanych branży finansowej.
W naszej ofercie reklamowej posiadamy portale z każdej branży oraz tematyki. Skontaktuj się z nami, aby poznać naszą pełną ofertę reklamową na artykuły sponsorowane, a my dobierzemy dla Ciebie najlepsze miejsca pod kątem SEO oraz zasięgów ☺️
Artykuły sponsorowane – cennik
Cennik artykułów sponsorowanych wacha się u nas od 29 zł netto za najtańsze publikacje z linkami nofollow, aż do kwot sięgających nawet 1000 zł netto w przypadku, gdy zamówisz mocną oraz skutecznie wypromowaną publikację na naszych najlepszych portalach. Poniżej dowiesz się co wpływa na cenę publikacji sponsorowanej oraz dlaczego warto zainwestować w mocną reklamę.
Artykuł sponsorowany – cena publikacji
Jak jest cena naszych artykułów sponsorowanych? Aby odpowiedzieć Ci na to pytanie początku pozwól, że przedstawimy główne czynniki wpływające na cenę publikacji sponsorowanej.
Są nimi:
- Miejsce publikacji – każdy nasz portal/blog ma różne ceny bazowe, które są zależne od m.in. wieku domeny, zasięgu, czy też mocy SEO – im lepszy portal tym wyższa cena bazowa.
- Rodzaj publikacji – czy publikacja jest nastawiona na linkowanie i tzw. efekt SEO, czy też na zasięgi/dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów,
- Treści artykułu – cena zależna jest od tego, czy prześlesz nam gotowy artykuł, czy też zlecisz go napisanie nam.
- Sposobu promocji – cena rośnie w przypadku, gdy np. wraz z artykułem sponsorowanym zamówisz np. jego mocniejsze linkowanie, czy też promocję w Social Mediach.
Zatem cena publikacji sponsorowanej [artykułu sponsorowanego] zależy od wyżej wspomnianych czynników. Jeżeli potrzebujesz pomocy przy wyborze miejsca do publikacji lub konfiguracji oferty skontaktuj się z nami 👇👇