11807 wyświetlenia
7296 wyrazów
Najlepsze platformy e-commerce 2024 [Ranking]

Najlepsze platformy e-commerce 2024 [Ranking]

Przeczytasz w 36 minut i 28 sekund 2018.12.01 | Aktualizacja: 2023.06.18 Artykuł sponsorowany
Najlepsze platformy e-commerce 2024 [Ranking]

Poznaj najlepsze platformy e-commerce, które warto wybrać dla swojego pierwszego sklepu internetowego. Sprawdzamy i porównujemy, która platforma e-commerce jest dla Ciebie najlepsza i najkorzystniejsza. Ostrzegamy: to nie jest zwykły poradnik tylko naprawdę fachowy i konkretny ranking platform e-commerce w 2024 roku. Gotowi? Zaczynajmy 🤓

Jeżeli nie chcesz czytać do końca tego poradnika, a od razu skorzystać z naszej pomocy przy stworzeniu sklepu ecommerce to możesz już teraz kliknąć w ten link. Pomożemy Ci wybrać dla Ciebie najlepszą platformę ecommerce oraz wdrożyć ją od początku do samego, czyli uruchomienia sklepu internetowego ☺️

Platforma e-commerce

Ok, wiem, że chcesz od razu przejść bezpośrednio do rankingu i od razu dowiedzieć się, która platforma jest najlepsza, ale pozwól, że na samym początku wytłumaczę Ci czym jest w ogóle platforma e-commerce, ponieważ istnieje w tym temacie kilka kwestii, które trzeba koniecznie wyjaśnić.

Platforma e-commerce oznacza pewnego rodzaju system, który możemy łatwiej określić jako fundament pozwalający na budowę idealnego sklepu internetowego. Tak jak w przypadku domu, tylko solidne podstawy pozwolą Ci zapewnić długotrwałe korzystanie ze sklepu e-commerce oraz zadowolenie z dokonanej inwestycji. Platforma e-commerce może być więc na pierwszy rzut nie widoczna dla przeciętnego użytkownika, lecz na pewno będzie miała wpływ na komfort i możliwości sprzedaży internetowej.

Bardzo często w internecie możesz spotkać się z innymi nazwami platformy e-commerce takimi jak:

  • System e-commerce,
  • System ecommerce,
  • Sklep internetowy,
  • Sklep e-commerce,
  • Sklep ecommerce,
  • Sklep B2C,
  • Sklep internetowy B2C,
  • Platforma B2C.

Wszystkie oczywiście dotyczą tego samego, czyli narzędzia, które pozwoli Ci sprzedawać swoje produkty i usługi w internecie. Nazwa e-commerce jest bardzo często stosowana zarówno z myślnikiem: e-commerce, jak i bez: ecommerce – my wolimy tę drugą wersję, dlatego będziemy częściej stosować ją w dalszej części tego poradnika. Ok, tyle słowem wstępu.

Teraz przejdźmy dalej.

Zanim wybierzesz dla siebie najlepszą platformę ecommerce warto w tym miejscu zwrócić uwagę na pewien podział, który istnieje w branży „internetowej” w kontekście wszelkiego rodzaju platform i systemów sprzedażowych.

Do wyboru zawsze mamy:

Platformę B2C / sklep B2C – sklep internetowy przeznaczony dla klientów końcowych tzw.  konsumentów [Business to Consumer]

lub

Platformę B2B / sklep B2B – sklep internetowy przeznaczony dla firm, pośredników, dystrybutorów i hurtowni [Business to Business].

Warto więc zastanowić się czego dokładnie potrzebujesz. W tym poradniku skupimy się głównie na sklepie B2C potocznie zwanym „sklepem internetowym”, jednak jedno nie wyklucza drugiego – niektóre platformy umożliwiają bowiem sprzedaż zarówno klientom końcowym jak i pośredniczenie w sprzedaży współpracując z innymi firmami.

Przejdźmy teraz do opisu rodzajów platform ecommerce.

Platformy e-commerce i ich rodzaje

Istnieje kilka rodzajów dostępnych dla Ciebie platform ecommerce. To bardzo ważne by zrozumieć różnice pomiędzy nimi, ponieważ pozwoli Ci to na dokonanie najlepszego dla siebie wyboru, który z czasem zaprocentuje %.

Poniżej znajdziesz opis różnych rodzajów platform ecommerce ☺️ dokładnie się z nim zapoznaj.

1. Darmowe platformy e-commerce

Darmowe platformy e-commerce wcale nie muszą być gorsze niż płatne rozwiązania. Zazwyczaj za darmowymi rozwiązaniami stoi szeroka społeczność, która rozwija platformę w ramach wzajemnej współpracy oraz otwartego projektu. Takim przykładem jest znakomity system WooCommerce, o którym przeczytasz więcej poniżej w naszym rankingu. Darmowy sklep internetowy w samym swoim założeniu nie wymaga opłaty za licencję. Istnieje jednak możliwość skorzystania na takiej takiej platformie e-commerce z płatnych motywów lub wtyczek. Masz więc nie tylko wybór, ale także całkowitą kontrolę nad platformą ecommerce. Darmowy sklep internetowy musi być jednak zainstalowany na Twoim serwerze, co wpływa w niewielkim stopniu na koszt utrzymania platformy e-commerce.

Koszty: Platforma jest bezpłatna poza opłatą za własny serwer oraz dodatkowymi płatnymi modułami [opcjonalnie].

Zalety: Pełna kontrola nad platformą i sklepem internetowym, duża dostępność darmowych i płatnych dodatków, możliwość dowolnej konfiguracji, doskonałe dopasowanie pod kątem SEO, niesamowite wsparcie społeczności oraz pełna opcja modyfikacji kodu open source.

Wady: Modyfikacje wymagają wiedzy programistycznej np. w formie wsparcia naszych ekspertów, dodatkowo należy przygotować się na zarządzanie i pełne administrowanie sklepem internetowym. Kod może w pewnych kwestiach być niższej jakości niż w komercyjnych rozwiązaniach.

2. Płatne platformy e-commerce [własna licencja]

Płatne platformy e-commerce oferowane są zawsze w formie zamkniętego oprogramowanie kontrolowanego w pełni przez firmę, która je stworzyła. Zazwyczaj taki sklep internetowy opłacany jest w formie licencji rocznej, którą oczywiście możesz odnowić jeżeli zależy Ci na wsparciu lub aktualizacjach. Jednak nie zawsze jest to koniecznie, co pozwala zaoszczędzić na wydatkach. Płatne platformy e-commerce są jedna w pewnym sensie ograniczone w swoich możliwościach i w pewien sposób „wiążą” Cię z danym oprogramowaniem na dłużej. Niestety, na globalnym rynku co raz trudniej znaleźć rozwiązania oferujące taki model biznesowy.

Koszty: W przypadku zakupu sklepu internetowego w formie samodzielnej licencji koszty mogą wynosić od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych rocznie. Do tego dochodzi także kwestia odnawiana co rok licencji.

Zalety: Zdecydowaną zaletą takiego rozwiązania jest produkt gotowy do użycia od razu po „wyjęciu” z pudełka. Istnieje także większa możliwość konfiguracji sklepu e-commerce w zakresie przewidzianym przez producenta oprogramowania. Płatne sklepy internetowe w formie własnej licencji to także profesjonalne wsparcie i zazwyczaj wysokiej jakości kod oraz narzędzia do sprzedaży i marketingu.

Wady: Wadą płatnych licencji e-commerce jest zdecydowanie wysoki koszt licencji, którą należy co jakiś czas ponieść. Dodatkowo, producent może ograniczyć możliwości rozbudowy i modyfikacji platformy, a nawet w pewnym momencie całkowicie porzucić projekt.

3. Platformy e-commerce SaaS [abonament]

Platformy ecommerce w formie abonamentu to pewnego rodzaju nowość na polskim i światowym rynku. Wszyscy dobrze wiemy, że abonamenty są na rękę firmom, ponieważ w takiej formie nigdy nie stajemy się właścicielem tego co jedynie „wynajmujemy”. Dlatego zamiast kupić płytę CD wytwórnie chętniej oferują nam zakup subskrypcji na jednej z dostępnych platform muzycznych. Tak samo sytuacja wygląda w przypadku sklepów internetowych w formie SaaS, czyli Software as a Service. Poza tą kwestią, zazwyczaj w niczym ta usługa nie różni się od samodzielnej licencji sklepu internetowego.

Koszty: Niska cena uruchomienia sklepu internetowego oraz opłaty w miesięcznym rozliczeniu nawet już od kilkudziesięciu złotych.

Zalety: W przypadku platformy e-commerce w abonamencie SaaS zaletą jest bardzo krótki czas wdrożenia i uruchomienia sklepu internetowego oraz oczywiście niskie opłaty za platformę. Dodatkowo, w cenie otrzymujesz pełnoprawny i wartościowy produkt. Odchodzi także comiesięczny koszt opłaty serwera, czy też wsparcia zewnętrznej firmy.

Wady: Największą wadą sklepu e-commerce w formie abonamentu jest oczywiście fakt, że nie jesteś nigdy właścicielem sklepu. W dużym stopniu związuję Cię to na stałe z producentem. Gdy odchodzisz – tracisz wszystko. W modelu SaaS nie możesz także wprowadzić modyfikacji bezpośrednio na serwerze, na którym znajduje się platforma e-commerce.

4. Platformy e-commerce dedykowane

Ostatnim punktem w naszym zestawieniu są platformy dedykowane. W przypadku sklepu internetowego oznacza to oprogramowanie stworzone  lub dostosowane od podstaw do potrzeb Twojej internetowej marki. To rozwiązanie zapewnia niesamowitą elastyczność, ponieważ jesteś w 100% właścicielem „stworzonego” sklepu e-commerce oraz możesz w pełni dostosować jego funkcjonalność oraz wygląd. Taka opcja jednak jest dostępna jedynie dla największych graczy na rynku i to nie tylko ze względu na koszt wdrożenia, lecz przede wszystkim na złożoność całego procesu budowy dedykowanej platformy ecommerce.

Koszty: Dedykowane platformy mogą kosztować od kilkudziesięciu do nawet kilkuset tysięcy złotych. Do tego należy doliczyć także stałą obsługę i serwisowanie produktu przez zespół programistów.

Zalety: To najbardziej komfortowe i dopasowane rozwiązanie ze wszystkich, które znajdziesz na naszej liście. Jesteś w 100% właścicielem platformy oraz możesz na niej wdrożyć dosłownie wszystko. Ogranicza Cię tylko i wyłącznie wyobraźnia oraz budżet.

Wady: To bardzo drogie rozwiązanie, na które decydują się tylko największe firmy w Polsce i na świecie. Również czas wdrożenia należy liczyć w wielu miesiącach, a nawet latach. Rozwiązanie jest także ryzykowne oraz trudne w organizacji od początku do momentu uruchomienia sklepu e-commerce. Zapewnia małą elastyczność oraz długi trudny proces wdrażania zmian.

Jak wybrać platformę e-commerce?

Ok, mamy już chyba wszystko. Wiesz czym jest platforma e-commerce oraz jakie są różnice pomiędzy modelami dystrybucji tego oprogramowania. Zanim jednak przedstawimy Ci nasz ranking platform e-commerce w 2024 roku, zapamiętaj kilka rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę przed ostatecznym werdyktem 💁‍♂️

O czym musisz więc pamiętać?

1. Przede wszystkim marketing

W każdym biznesie najważniejsza jest sprzedaż. Jeżeli jest sprzedaż, to są pieniądze. A jak są pieniądze, to i inne problemy da się rozwiązać. Dlatego najważniejsze w sklepie internetowym są narzędzia marketingowe, które pozwalają Ci realnie zwiekszyć sprzedaż produktów lub usług. Z pomocą skutecznych narzędzi marketingowych takich jak Google Ads, czy reklamy na Facebooku możesz pozyskać nowych klientów. Bardzo ważne jest w tym aspekcie pozycjonowanie, które realnie wpływa na pozycję Twojej strony w Google.

Jeżeli nie wiesz jeszcze jak bardzo ważne w sprzedaży w internecie jest pozycjonowanie to koniecznie kliknij w każdy z poniższych linków:

👉 SEO – co to znaczy

👉 Pozycjonowanie stron w Google [bez agencji SEO]

👉 WordPress SEO: 64 przydatnych wskazówek

To właśnie te powody, które znajdziesz w powyższych poradnikach sprawiają, że pozycjonowanie [tzw. SEO] pomaga Ci zarabiać prawdziwe pieniądze. Zbudujesz w ten sposób swoją sieć sprzedaży oraz bazę stałych klientów i zapewnisz sobie regularne zyski. W naszej firmie zajmujemy się tylko marketingiem organicznym [jesteś tutaj najprawdopodobniej właśnie z wyszukiwarki Google 🤓], więc nie będziemy wypowiadać się szczegółowo na inne tematy niż właśnie SEO.

Faktem jest na pewno, że:

Jeżeli nie ma Cię na pierwszej stronie w Google to tak jakbyś nie istniał w internecie.

I coś w tym jest prawda? 💁‍♂️

Sklep internetowy musi więc umożliwiać Ci budowanie dużego ruchu organicznego, prowadzenie dochodowych kampanii reklamowych oraz m.in. tworzenie listy mailingowej w formie newslettera. To oczywiście tylko zalążek przydatnych narzędzi marketingowych, dlatego dokładnie poznaj możliwości, które oferuje w tym zakresie platforma ecommerce, którą chcesz wybrać. Będzie to miało wpływ na to ile faktycznie zarobisz w pierwszych miesiącach prowadzenia swojego biznesu online.

2. Stałe koszty obsługi

Gdy rozpoczynasz sprzedaż w internecie, sklep musi być relatywnie tani w utrzymaniu, ponieważ w początkowych miesiącach jego prowadzenia potrzebujesz liczy się zazwyczaj każdy grosz. Nie myl jednak wydatku na uruchomienie sklepu ze stałymi kosztami, które musisz co miesiąc ponieść. Jednorazowy wydatek nigdy nie boli tak bardzo jak miesięczny abonament, a wysokie koszty prowadzenia biznesu mogą wpędzić w problemy nawet większe firmy. Po co płacić haracz producentom, gdy możesz cieszyć się bardzo dobrym rozwiązaniem za jednorazową opłatą? Oczywiście może zdarzyć się tak, że nie dysponujesz na początek pokaźną gotówką i wtedy sensowniej będzie skorzystać z formy abonamentowej, która umożliwia start z bardzo niskim wkładem, jednak nie zawsze jest to najlepszy wybór, zwłaszcza patrząc długofalowo.

Jedno jest pewne: wybierając platformę e-commerce w 2024 roku weź pod uwagę aspekt finansowy. Będzie on bardzo kluczowy w pierwszych miesiącach oraz latach prowadzenia sklepu internetowego. Rozeznaj się więc, które rozwiązanie jest dla Ciebie najkorzystniejsze w dłuższej perspektywie. Koniecznie w zestawieniu tym weź pod uwagę zarówno wdrożenie jak i obsługę oraz rozwój sklepu e-commerce.

3. Możliwości oraz obsługa sklepu

Bardzo ważne jest to jakie możliwości oferuje wybrana platforma. Na początek wiele z nich okaże Ci się zbędne, ale z czasem, gdy Twój sklep internetowy zacznie nabierać rozpędu, docenisz dodatkowe opcje sprzedaży. Mogą być one udostępniane w postaci darmowych oraz płatnych modułów lub jako po prostu jako elementarne funkcje platformy e-commerce.

Jedno jest pewne:

Choć jeszcze o tym nie wiesz, potrzebujesz znacznie więcej niż tylko dodawać produkty i realizować zamówienia.

Sprawdź więc dokładnie listę możliwości sklepu internetowego lub skorzystaj z naszej pomocy – odpowiemy Ci na wszystkie pytania oraz wytłumaczymy, dlaczego wybrane przez nas rozwiązanie jest dla Ciebie najlepsze 🤓

4. Elastyczność i migracja

To ostatnia najważniejsza rzecz, na którą praktycznie nikt na początku nie zwraca uwagi. Gdy kupujesz pierwszy samochód nie myślisz o rzeczach, których Ci w nim zabraknie, a starasz się znaleźć raczej jego pozytywy. Z czasem jednak, gdy budżet się powiększa może okazać się, że wybrana wcześniej platforma e-commerce okaże się nie wystarczająca. Elastyczność rozwiązania decyduje o tym jak długo w oparciu o wybrane narzędzie istnieje możliwość rozowju swojego biznesu.

A jeżeli dojdziesz w pewnym momencie do granic możliwości platformy e-commerce to jak będzie wyglądać proces migracji na inne rozwiązanie? Co z eksportem produktów, zamówień oraz bazą klientów, którą zbierasz od tylu lat?! Nie bagatelizuj tego punktu.

Dokładnie sprawdź, czy w przyszłości będziesz mieć możliwość migracji danych z platformy e-commerce. To ważniejsze niż myślisz.

Platformy e-commerce – ranking 2024

No to dotarliśmy już do finiszu. Poniżej znajdziesz porównanie i ranking najlepszych platform e-commerce w 2024 roku zdaniem i okiem 👀 naszych ekspertów. A uwierz, nie jedno widzieliśmy 🙄 To co, mówimy: sprawdzam!

Uwaga: w naszej ocenie braliśmy pod uwagę przede wszystkim kryteria wspomniane powyżej oraz uwzględniając ogólne wady, zalety i koszty związane z wyborem konkretnej platformy e-commerce. Jeżeli nie zgadzasz się z nami – nie obrażaj się na nas, napisz to w komentarzu lub wyślij nam mejla, a chętnie poznamy Twoją opinię na ten temat. Znajdziesz poniżej także krótki opis każdej z platform e-commerce.

1. WordPress 🥇

Platforma ecommerce - WordPress

Platforma ecommerce WordPress + WooCommerce.

Numer jeden to WordPress, a właściwie to WooCommerce. O co chodzi? Już tłumaczymy. WooCommerce to darmowa wtyczka do najpopularniejszego i bezpłatnego systemu CMS na świecie jakim jest WordPress. W ten sposób możesz rozbudować swoją stronę internetową o moduł sprzedaży, który naprawdę spełnia oczekiwania większości sprzedawców online.

W Sirius Pro specjalizujemy się w WordPress, co na pewno łatwo możesz zauważyć przeglądać naszego bloga. Nie oznacza to jednak, że opinia ta jest mocno subiektywna.

Analogia jest odwrotna niż myślisz:

Polecamy WordPress nie dlatego, że się w nim specjalizujemy, a wyspecjalizowaliśmy się w WordPress, dlatego właśnie, że jest godny polecenia dla naszych klientów.

WordPress to oprogramowanie przede wszystkim darmowe [na licencji open source] tworzone przez świetną, milionową społeczność na całym świecie. Siłą WordPress jest także mnogość dodatkowych wtyczek i motywów, które możesz za darmo lub płatnie pobrać z repozytorium WP. Dotyczy to także WooCommerce, które pochodzi od twórców WordPress i sam w sobie posiada mnóstwo funkcji i opcji, które możesz rozbudować korzystając z kolejnych wtyczek takich jak np. Booster.

WordPress podobnie jak komercyjne rozwiązania występuje w dwóch wersjach:

  1. Abonamentowej instalowanej na serwerze WordPress.
  2. Bezpłatnej instalowanej na własnym serwerze.

Oczywiście polecamy drugie rozwiązanie i to o nim będziemy pisać w kontekście tego rankingu. Zresztą, sprawdź sam: WordPress.com vs WordPress.org – porównanie i wybór oraz Darmowy blog WordPress [krok po kroku].

Nie przedłużając, więcej o WordPress przeczytasz w poradnikach:

Jeżeli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej o WordPress dla e-commerce lub naszej ofercie to napisz do nas juz teraz.

Koszt: W wersji instalowanej na własnym serwerze jest całkowicie darmowy, w wersji abonamentowej istnieje tam także bezpłatna opcja, lecz jest ona ograniczona w możliwościach.

Zalety: Długo moglibyśmy pisać na ten temat. Przede wszystkim jest darmowy, popularny, wspierają go miliony użytkowników na całym świecie, możesz zrobić na nim dosłownie wszystko i naprawdę długo Ci się nie „znudzi”. Dodatkowo, na WordPress możesz prowadzić fajnego bloga, który łatwo przyciągnie do sklepu kolejnych klientów, a sama platforma jest najlepszym wyborem pod kątem optymalizacji SEO. Wybierając WordPress otrzymujesz 100% kontrolę nad swoją platformą e-commerce oraz możliwość jej nieograniczonej rozbudowy bardzo często niskim kosztem. Same wtyczki i motywy są natomiast bardzo profesjonalne i zazwyczaj świetnie wykonane. Bardzo bardzo polecamy WordPress 💚💚💚

Wady: Dla początkujących może wydawać się skomplikowanym systemem. Nie możesz liczyć tutaj na „płatne” wsparcie chyba, że mówimy o zewnętrznych dodatkach i wtyczkach. Jego popularność powoduje większe zainteresowanie tą platformą przez cyberprzestępców.

Ocena: WordPress to nasz numer 🥇 [jeden] jeżeli chodzi o platformy e-commerce. Polecamy go zarówno dla osób, które startują ze swoim sklepem internetowym oraz dla wymagających użytkowników, którzy mają bardzo duże potrzeby w zakresie sprzedaży internetowej. Jeżeli potrzebujesz prostego rozwiązania, które zaoferuje Ci niekończące się możliwości doskonalenia swojej sprzedaży w e-commerce, a do tego jest praktycznie całkowicie darmowe to WordPress jest zdecydowanie dla Ciebie. Posiadamy na WordPress wiele własnych sklepów, platform i aplikacji, które zarabiają i chcemy, żeby to samo udało się także Tobie.

2. Selesto 🥈

Platforma ecommerce - Selesto

Platforma ecommerce Selesto.

Selesto to stosunkowo nowy gracz na rodzimym rynku ecommerce, jednak platforma ta ma do zaoferowania znacznie więcej niż dojrzałe i konkurencyjne na polskim rynku produkty. Z tego powodu nie będziemy wprost zestawiać Selesto z naszym faworytem i ulubieńcem jakim jest WordPress, ale przedstawimy wam wiarygodną i obiektywną opinię na temat tego produktu. Zaznaczamy tutaj jednocześnie, że do umieszczenia w naszym rankingu skłoniło nasz same Selesto, jednak to co przeczytasz za chwilę nie nosi znamiona sponsorowanej treści, a uczciwej recenzji, którą się z Tobą podzielimy.

To co rzuca się od razu w oczy w Selesto to niesamowicie piękny i przejrzysty design całej platformy. Co rzadkość, dotyczy to także panelu administratora, który w przypadku Selesto prezentuje się na prawdę schludnie. Wiemy jednak, że najczęściej przy wyborze platformy ecommerce przekonuje Cię cena, jednak Selesto nie jest jak WordPress darmowym produktem. Nie oznacza to jednak, że nie warto zapłacić za abonament tego sklepu. Selesto oferuje przejrzysty cennik, który po pierwsze: 1️⃣ Jest po prostu w bardzo dobrej cenie [od 99 zł], a po drugie: 2️⃣ Nie płacisz prowizji od sprzedaży, a jedynie zależny od niej abonament. I to w sumie wszystko co powinno przekonać Cię do już poważnego rozważenia wyboru tej platformy ecommerce. Selesto nie zwiąże Cię także długimi umowami, dlatego w każdej chwili możesz zrezygnować, czy choćby zawiesić korzystanie z platformy bez opłat.

Platforma wspiera wiele popularnych metod płatności online, a także posiada tak mnogą ilość funkcji, że gdybyśmy mieli wszystkie z nich wymienić to musiałyby zająć cały ten poradnik ☺️ Najważniejsze z nich to możliwość tworzenia różnych wariantów i konfiguracji produktów, prowadzenie multisklepu(!), możliwość skorzystania z infrastruktury hostingowej Selesto, łatwa konfiguracji aplikacji PWA, brak limitu transferu, automatyczne tworzenie kopii, możliwość zarządzania kodem HTML i CSS, odpowiednia optymalizacja pod SEO, obsługa wielojęzyczności w każdym aspekcie sklepu i wiele, wiele innych rzeczy, które na pewno przypadną Ci do gustu. Oczywiście w Selesto nie zabrakło integracji z najpopularniejszymi dostawcami paczek w tym z Paczkomatami. Zespól Selesto może także pomóc Ci w migracji sklepu z innych platform oraz dostosować go do Twoich potrzeb. Jest to więc produkt jak wspomniałem na początku młody, ale całkowicie kompletny.

W trakcie korzystania z wersji próbnej, którą otrzymaliśmy od Selesto nie znaleźliśmy żadnych błędów, jednak zabrakło nam zaawansowanej konfiguracji elementów SEO per strona, czy chociażby darmowej wersji, która w ograniczonej funkcjonalności stanowiła by łakomy kąsek dla naszych rodaków ☺️ W Selesto otrzymasz jednak wszystko tego co potrzebujesz do uruchomienia własnego sklepu, choć ciężko określić, czy oferta ta przekona firmy, które już na dobre zadomowiły się na innych platformach. Przekonać może do tego jednak nienaganny wygląd platformy ecommerce Selesto oraz dostępnych na start kilka ciekawych szablonów. Więcej o Selesto przeczytasz klikając w znajdujący się na górze zrzut ekranu z platformy.

Koszt: Platforma e-commerce od Selesto dostępna jest w bardzo korzystnej ofercie cenowej, która zaczyna się w najniższym wariancie już już 99 zł netto miesięcznie dla sprzedaży poniże 5 tyś zł brutto miesięcznie. Jeżeli Twój sklep internetowy wygeneruje w miesiącu przychód do 25 tyś. zł brutto to za platformą e-commerce Selesto zapłacisz w tym okresie 169 zł netto. W przypadku sprzedaży powyżej 25 tyś. zł brutto opłata to jedynie 289 zł netto, co stanowi maksymalnie 1% całkowitego obrotu sklepu internetowego.

Zalety: Pisząc o głównych zaletach Selesto trzeba podkreślić wiek projektu. Platforma ecommerce startuje bowiem na dojrzałym rynku, a pomimo tego już teraz nie odstępuje w niczym od tego co oferują pozostali rywale w naszym zestawieniu. Selesto to już produkt komplety, przejrzysty, stabilny i na pewno rozwojowy. Abonament jest z kolei tani, a sama platforma ecommerce nie pobiera prowizji od sprzedaży. Nasze doświadczenia są więc jak najbardziej pozytywne zarówno z projektem jak i jego obsługą.

Wady: W przypadku Selesto zabrakło nam tak na prawdę tylko darmowej wersji platformy oraz bardziej zaawansowanych konfiguracji pewnych funkcji w tym pod SEO. Odnosimy wrażenie, że w niektórych opcjach czasami jest po prostu pusto, jednak należy wziąć tutaj pod uwagę wiek całego projektu. Szkoda też, że Selesto jak większość tego typu produktów [poza WordPress] nie oferuje wersji standalone, czyli instalowanej na serwerze klienta.

Ocena: Bardzo lubimy nowe i odważne projekty, dlatego też Selesto otrzymuje u nas, aż 🥈 drugiego miejsce. Wierzymy, że pojawienie się na polskim rynku nowego gracza zmotywuje pozostałych do walki o klienta. Selesto jednak tak na prawdę posiada bardzo szeroką ofertę i kompletny produkt, który zasługuje na pochwałę. Jeżeli tylko nie podąży ścieżką błędów swojej konkurencji to ma szansę zgarnąć znaczną część polskiego rynku ecommerce. Czas pokaże, czy Selesto utrzyma się na drugim miejscu w naszym zestawieniu. Zachęcamy Cie jednak do sprawdzenia i przetestowania tej platformy e-commerce.

3. Comarch e-Sklep🥉

Platforma ecommerce - Comarch e-Sklep

Platforma ecommerce Comarch e-Sklep.

W naszym rankingu platform e-commerce w 2024 roku przetestowaliśmy usługę, którą znaleźć możemy w ofercie jednego z największych graczy na polskim rynku. Mowa o Comarch e-Sklep, czyli platformie zakupowej, która pozwala na rozpoczęcie internetowej sprzedaży na rynku B2C. Do działania platformy Comarch e-Sklep wymagana jest integracja 🔗 z jednym z produktów należących do grupy Comarch ERP. Jeżeli korzystasz już z innego systemu magazynowo-handlowego to przesiadka na Comarch ERP może okazać się trudna lub wręcz nie możliwa. Rozwiązanie to okaże się jednak idealne dla osób, które korzystają już z produktów marki Comarch lub też dopiero zaczynają swój biznes w e-commerce.

Na samym początku zanim przejdziemy do naszej recenzji usługi Comarch e-Sklep zacznijmy od opłat, które często stanowią istotny czynnik w podejmowaniu decyzji o wyborze właściwej platformy e-commerce. W przypadku Comarch e-Sklep możesz jednak liczyć na bardzo atrakcyjny cennik, choć dostępny jedynie w formie SaaS, czyli miesięcznego abonamentu, który w najtańszym wariancie Light + XT zaczyna się już od 75 zł netto [w promocji]. Wariant ten posiada jednak ograniczenie w ilości produktów [do 5️⃣0️⃣ pozycji], dlatego zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest pakiet Standard + XT za 120 zł netto miesięcznie. I tak naprawdę naszym zdaniem właśnie ten wybór może okazać się najkorzystniejszy, ponieważ przeglądając pełną listę funkcjonalności zawiera on wszystko to, co potrzebuje większość osób do uruchomienia swojego sklepu internetowego. Najwyższy wariant o nazwie Pakiet e-Handel przyda się większym sprzedawcom, którzy posiadają kilka magazynów lub też sklepom prowadzącym sprzedaż zagraniczną. Warto tutaj jednak zauważyć, że ceny usługi Comarch e-Sklep są znacznie wyższe w przypadku oprogramowania Comarch ERP Optima oraz Comarch ERP XL/Altum. Stanowią one jednak w pewnym sensie znacznie rozbudowaną wersję platformy dodając do niej elementy B2B. Z tego powodu rozpatrując usługę Comarch e-Sklep jako konkurenta dla pozostałych platform e-commerce w naszym zestawieniu skupimy się tylko i wyłącznie na opcji opartej o produkt Comarch ERP XT. Warto także wspomnieć, że Comarch e-Sklep nie pobiera prowizji za sprzedaż na platformach e-commerce swoich klientów.

Oferta Comarch e-Sklep zawiera w sobie wszystko to co najistotniejsze do działania sklepu internetowego, a także kilka ciekawych dodatków w postaci obsługi wielu sklepów, czy też zaawansowanych narzędzi marketingowych. Ponadto Comarch e-Sklep oferuje także ogromną liczbę integracji [naliczyliśmy ich, aż 76!] z podmiotami świadczącymi m.in. usługi finansowe oraz logistyczne. Można śmiało napisać, że w tym zakresie trudno będzie szukać poważnej konkurencji dla platformy e-commerce Comarch e-Sklep tym bardziej biorąc pod uwagę fakt, że to właśnie firma Comarch odpowiada za [wysoką] jakość dostarczanych integracji. Comarch e-Sklep podobnie jak inne usługi SaaS dla e-commerce oferuje swoim klientom również bezpłatny hosting domeny oraz sklepu internetowego. W tym przypadku otrzymasz jednak dodatkowo nielimitowaną przestrzeń dyskową, co jeszcze bardziej podnosi atrakcyjność oferty tej firmy. To co jednak rozczarowuje to miesięczna 💳 opłata w przypadku chęci skorzystania z aplikacji mobilnej oraz usunięcia elementów reklamujących producenta platformy, a także brak wsparcia dla darmowych certyfikatów SSL od Let’s Encrypt.

Platforma Comarch e-Sklep w swojej funkcjonalności bardzo często wybiega poza typowy sklep internetowy stanowiąc niejako nawet w podstawowej opcji połączenie systemu B2C oraz B2B. Chociaż dla wielu osób może okazać się to korzystne, to jednak należy wziąć pod uwagę, że dla osób początkujących tak rozbudowana platforma e-commerce może okazać się z początku trudna w konfiguracji. Na całe szczęście testowana przez nas wersja demo aplikacji Comarch e-Sklep posiada prosty w obsłudze panel administratora. Odnieśliśmy jednak wrażenie, że podobnie jak sam sklep internetowy zasługuje on na wizualne odświeżenie. Pozwoliłoby to nawiązać bezpośrednią konkurencją z innymi platformami e-commerce z naszej listy w odniesieniu do osób, dla których ważny jest właśnie aspekt estetyczny. Sklep internetowy oferuje jednak do wyboru gotowe szablony, które wraz z pakietem dodatków wartych [zdaniem Comarch] 8200 zł mogą przekonać do siebie wielu nowych klientów.

Koszt: Chociaż platforma e-commerce Comarch e-Sklep zadziała tylko i wyłącznie z rodziną systemów Comarch ERP, to jednak takie pakiety dostępne są bardzo korzystnej cenie zaczynającej się od 95 zł netto miesięcznie [Light + XT]. Komfortowe korzystanie z Comarch e-Sklep wymagać będzie jednak zainwestowania co miesiąc 150 zł netto w opcję Standard + XT bez limitu produktów oraz dodatkowymi funkcjami. Najbardziej wymagające sklepy internetowe zapłacą za najwyższą i najbardziej rozbudowaną wersję Pakiet e-Handel jedyne 260 zł netto.

Zalety: Comarch e-Sklep dostępny jest w bardzo atrakcyjnej ofercie szczególnie jeżeli skupimy się na stosunku jakości do ceny. Chociaż sama platforma e-commerce nie jest oferowana za darmo, to jednak posiada stosunkowo tani abonament oraz oferuje duże możliwości wraz z pakietem dodatków, które szczególnie zadowolą nowych klientów. To także najlepszy wybór dla już obecnych klientów Comarch, którzy korzystają z autorskiego systemu B2B. Ponadto jak to w przypadku marki Comarch bywa można liczyć także na wysoką jakość produktu oraz co najmniej dobre wsparcie techniczne dla Comarch e-Sklep.

Wady: W naszej ocenie największą wadą Comarch e-Sklep jest konieczność integracji sklepu B2C z systemem ERP. Może to stanowić dla pewnej grupy osób problem w początkowej konfiguracji sklepu internetowego, czy też podjęciu właściwej decyzji. Minusem jest także nieco archaiczny wygląd samej platformy e-commerce, której przydałoby się odświeżenie.

Ocena: Comarch e-Sklep to solidny produkt, który sprawdzi się zarówno w przypadku małych firm, jak i dużych platform e-commerce. Chociaż Comarch e-Sklep nie posiada istotnych wad, czy też braków, to jednak trudno też znaleźć elementy, które w sposób szczególny wyróżniają tę pozycję na tle konkurencji. Można jednak śmiało przyjąć, że Comarch e-Sklep ma za zadanie dostarczyć Ci dokładnie to czego potrzebujesz do uruchomienia oraz prowadzenia sklepu internetowego i tak właśnie w tym przypadku jest. W przypadku tej platformy e-commerce na szczególną uwagę zasługuje jednak atrakcyjna cena, mnogość bezpłatnych integracji oraz profesjonalne wsparcie producenta. Wszystko to sprawia, że Comarch e-Sklep ląduje u nas na 🥉 [trzecim] miejscu stanowiąc bezpieczną opcją dla nowych sklepów internetowych oraz aktualnych klientów marki Comarch.

4. PrestaShop

Platforma ecommerce - PrestaShop

Platforma ecommerce PrestaShop.

Kolejnym produktem jest platforma e-commerce od PrestaShop. Sama platforma jest w swojej podstawie darmowa i korzysta z licencji open source. Jej siłą są podobnie jak w przypadku platformy WordPress dodatkowe wtyczki i moduły wersji płatnej lub darmowej. PrestaShop to bardzo popularne i sprawdzone na wielu sklepach internetowych rozwiązanie e-commerce. System posiada bardzo duże możliwości rozbudowy oraz wystarczające funkcje w swojej darmowej wersji do rozpoczęcia internetowej sprzedaży. Niestety, modyfikacja platforma jest znacznie trudniejsza niż w przypadku WordPress, jednak znacznie bliżej PrestaShop do tego rozwiązania, aniżeli Shopperowi. W tym wypadku jednak popularność platformy także działa na jej niekorzyść, ponieważ wiążą się z tym luki bezpieczeństwa, które mogą zagrozić Twojej platformie e-commerce. Choć PrestaShop występuje w darmowej wersji to nie licz na łatwe znalezienie pomocy, czy też specjalisty, który razem z Tobą będzie budował tę platformę. Platforma bywa czasem skomplikowana, a same dodatki pozostawiają często wiele do życzenia.

Koszt: W podstawowej, lecz wystarczającej wersji PrestaShop jest całkowicie darmowy. Opłaty zaczynają się dopiero w przypadku płatnych modułów i motywów, które są oczywiście opcjonalne, jednak często niezbędne do sprzedaży w internecie.

Zalety: Dużą zaletą PrestaShop jest fakt, iż platforma ta jest po prostu darmowa. Rozbudowana społeczność, mnogość wtyczek i motywów oraz bardzo solidne rozwiązania technologiczne sprawiają, że PrestaShop to doskonały wybór dla sklepów internetowych w dosłownie każdej branży. Choć pod kątem modyfikacji nie radzi sobie tak dobrze jak chociażby WordPress, to jednak stanowi znakomity fundament pod internetową sprzedaż m.in. dzięki dobrej optymalizacji pod kątem SEO.

Wady: Trzeba pamiętać, że PrestaShop, choć jest bardzo popularnym rozwiązaniem, to jednak mocno ustępuje np. platformie WordPress w kwestii prostoty modyfikacji, czy też rozbudowy platformy e-commerce. Platforma może stanowić także łakomy kąsek dla cyberprzestępców ze względu na dużą popularność w Polsce.

Ocena: Po całościowej ocenie PrestaShop ląduje na🥉 [trzecim] miejscu najlepszych naszym zdaniem platform ecommerce w 2024 roku. Plasuje się ona bowiem idealnie pomiędzy WordPressem a Shopperem zarówno w swojej funkcjonalności jak i elastyczności. Jeżeli zależy Ci profesjonalnym, lecz wciąż otwartym rozwiązaniu, które w darmowej wersji oferuje podstawowe funkcje i jest proste w obsłudze to PrestaShop idealnie spełni Twoje oczekiwania. Ta platforma e-commerce może jednak okazać się zbyt ociężała dla małych sklepów, a większe mogą napotkać problem z jej dalszą rozbudową.

5. Shopper

Platforma ecommerce - Shopper

Platforma ecommerce Shopper.

Shopper to gotowy produkt w formie zamkniętego kodu. Oznacza to, że nie możesz dokonywać w nim szczególnie istotnych modyfikacji poza tym, na które pozwala producent Shoppera, a sama społeczność nie należy raczej do szczególnie rozwiniętych. Zaletą Shoppera jest zdecydowanie bardzo ładny i przejrzysty wygląd oraz solidnie wykonana platforma e-commerce. Jest to dojrzały produkt dostępny od wielu lat na naszym rynku, który po wyjęciu z „pudełka” oferuje klientom wszystko to czego potrzebują do uruchomienia sklepu internetowego. Shopper jest bardzo prosty w obsłudze, jednak nie oferuje już obecnie sprzedaży tzw. licencji samodzielnych. Jeżeli chcesz posiąść Shoppera to musisz więc przygotować się na stały abonament przez cały czas korzystania z platformy. Shopper niestety jest także bardzo ubogi w kwestii SEO i mocno ustępuje w tej kwestii chociażby sklepom WordPress. Mamy jednak dobre wspomnienia z Shopperem, który przed czasami platformy WordPress i WooCommerce był naprawdę sensownym rozwiązaniem. Zaletą Shoppera jest także fakt, że łatwo możesz zintegrować go z usługami np. płatności lub wysyłki towaru.

Koszt: Shopper w najtańszej wersji abonamentowej kosztuje 42 zł miesięcznie. Może jednak okazać się, że szybko wersja ta stanie się dla Ciebie niewystarczająca, co zmusi Cię do przejścia na wyższy pakiet [50, 108 lub 399 zł miesięcznie w promocji].

Zalety: Shopper jest bardzo prosty i umożliwia szybkie uruchomienie sklepu i sprzedaży. Wybierając platformę e-commerce Shopper możesz liczyć na przejrzysty panel, dobre wsparcie, relatywnie niskie ceny i dostępność wielu narzędzi sprzedaży, które pomogą Ci się rozwinąć w internecie. Shopper oferuje także swoim klientom profesjonalny support od producenta.

Wady: Niestety, Shopper tak jak inne „zamknięte” rozwiązania nie pozwala Ci dowolnie modyfikować kod aplikacji, a same modyfikacje są dosyć kosztowne. Shopper także przeciętnie radzi sobie pod kątem SEO. Ponadto nigdy nie stajesz się faktycznym właścicielem swojego sklepu internetowego [platformy e-commerce], a jego ceny po roku będą na pewno wyższe!

Ocena: Shopper posiada istotnie wiele zalet, które sprawiają, że musimy przyznać mu zasłużone 4. miejsce w naszym zestawieniu. Jest to bardzo prosta i niezawodna platforma e-commerce, która nie odstrasza kosztami utrzymania oraz umożliwia szybki start ze sprzedażą w internecie. Shopper będzie więc doskonałym rozwiązaniem dla osób, którym zależy na czasie oraz niskim progu wejścia w biznes e-commerce. Nie jest jednak pozbawiony swoich wad, o których musisz pamiętać.

6. Magento

Platforma ecommerce - Magento

Platforma ecommerce Magento.

Platforma e-commerce Magento to po prostu kombajn możliwości! Nie można inaczej, bowiem opisać systemu, który pozwala zdecydowanie zrobić wszystko. Gdy dodamy do tego fakt, że Magento jest darmowe to może wydawać się, że jest to rozwiązanie idealne, prawda? Tutaj jednak docieramy do pewnego muru, którym jest poziom skomplikowana całej platformy. Decydując się na Magento otrzymasz oczywiście wsparcie rozbudowanej społeczności oraz dostęp do wielu znakomitych wtyczek, jednak sama instalacja i konfiguracja platformy e-commerce Magento wymaga na prawdę ogromnej wiedzy. Będziesz więc potrzebować pomocy zewnętrznej firmy, która od samego początku do uruchomienia sklepu internetowego poprowadzi Cię za rękę. Dodatkowo, Magento wymaga także mocnego serwera do obsługi sklepu internetowego co podnosi miesięczny koszt całej „zabawy”. Nie jest to więc rozwiązanie pozbawione wad, choć na pewno ciekawe i wyjątkowe.

Koszt: W podstawowej licencji tzw. Community Edition Magento jest darmowe. W wersji Enterprise Edition [płatnej] jest tak drogie, że trudno będzie na nią zarobić prowadząc nawet bardzo dochodowy $$$ sklep internetowy w Polsce.

Zalety: Magento posiada bardzo dużą społeczność na całym świecie, która stworzyła dla tej platformy ecommerce wiele znakomitych modułów, także w wersji darmowej. Zaletą Magento jest to, że jest dostępne darmowe w wersji open source i nie posiada żadnych ograniczeń, no może poza Twoją wyobraźnią. Jest to sklep dla naprawdę zaawansowanych użytkowników tzw. power userów i dużych firm o wielkich ambicjach oraz potrzebach.

Wady: Wdrażając Magento będziesz potrzebować dużo wsparcia od osób, które zjadły zęby na tej platformie ecommerce. Potrzebujesz także do Magento bardzo wydajny serwer oraz spory budżet jeżeli chcesz skorzystać z płatnej wersji. Nie jest to więc dobre rozwiązanie dla małych i średnich firm.

Ocena: Sklep Magento znalazł się u nas dopiero na 5. miejscu, ponieważ mało, która osoba zdecyduje się właśnie na niego. Co prawda jest darmową i niesamowicie rozbudowaną platformą e-commerce, jednak nie sprawdzi się dla początkujących użytkowników, a raczej dużych sklepów mających spore doświadczenie w branży internetowej. Nie skreślaj jednak do końca Magento – może kiedyś Ci się jeszcze przydać.

7. Shopify

Platforma ecommerce - Magento

Platforma ecommerce Shopify.

Piąte miejsce zajmuje Shopify. Jeżeli nie znasz tej platformy ecommerce to pragnę Ci powiedzieć, że jest to jedna z najpopularniejszych platform na świecie, która ustępuje w naszym zestawieniu pod tym kątem tylko WooCommerce [WordPress] i Magento. Co sprawia, że Shopify jest tak popularne na świecie? Jest ona znakomicie dopracowana oraz wspiera najbardziej popularne na świecie trendy oraz rozwiązania technologiczne. Shopfiy jest sprzedawane w formie abonamentowej [miesięczna opłata], jednak w przystępnej cenie. Shopify bardzo dobrze sprawdzi się jako sklep internetowy w przypadku firm, które swoją sprzedaż skupiają na zagranicznym rynku. Platforma e-commerce Shopfiy pozwala szybko, łatwo i skutecznie rozpocząć sprzedaż w internecie. Nie licz jednak w Shopify na łatwą integrację z polskimi dostawcami usług płatności, czy też wysyłek towaru. Jeżeli Ci to nie przeszkadza to na pewno Shopify spełni Twoje oczekiwania.

Koszt: Shopify występuje tylko w wersji abonamentowej i nie ma wariantu bezpłatnego. Najtańsza wersja kosztuje miesięcznie 29 dolarów [Basic Shopify], a kolejne 79 dolarów [Shopify] i 299 dolarów [Advanced Shopify]. Do tego należy doliczyć prowizję od sprzedaży pobieraną przez Shopify. Może być drogo…

Zalety: Shopify pozwoli Ci łatwo i szybko ruszyć z międzynarodową sprzedażą i to zdecydowany plus tej platformy. Możesz liczyć także na świetnie dopracowaną platformę ecommerce, która jest na bieżąco ze światowymi trendami.

Wady: Niestety Shopify nie należy do najtańszych rozwiązań oraz nie wspiera integracji z polskimi usługami. Nie sprawdzi się więc raczej na polskim rynku. Dodatkowo, zamknięty kod sprawia, że nie jesteś właścicielem system i nie masz nad nim zbyt dużej kontroli. Modyfikacja może być trudna, choć nie zawsze konieczna.

Ocena: Shopify ze względu na swoje wady i zalety ląduje u nas na 6. miejscu. Nie jest to jednak złe rozwiązanie, lecz raczej skierowane do specyficznej grupy osób. Shopify pojawiło się na naszej liście ze względu na międzynarodową popularność, co przypadnie do gustu osobom, które sprzedają swoje produkty i usługi przede wszystkim za granicę. Będzie to jednak średni wybór wśród platform ecommerce dedykowanym sprzedaży na polskim rynku.

8. Wix

Platforma ecommerce - Wix

Platforma ecommerce Wix.

Na koniec na ostatnim miejscu pojawiła się platforma Wix. Jest to pewnego rodzaju ciekawostka w naszym zestawieniu, choć zdecydowanie daleka od ideału opcja na sklep internetowy. Wix to rozbudowana platforma, która pozwala na tworzenie własnych stron internetowych praktycznie za darmo z pomocą wizualnego edytora przypominającego WordPressowy Gutenberg, lecz w znacznie prostszym wydaniu. Wix chwali się, że do zbudowania profesjonalnej strony internetowej nie potrzebujesz specjalistycznej wiedzy, co potwierdzają statystyki stawiając Wix na czele najpopularniejszych platform internetowych na świecie [nie w Polsce]. Tworząc stronę na Wix możesz wzbogacić ją także o moduł e-commerce, który niestety jest płatny w formie comiesięcznego abonamentu. Rozwiązanie to choć chwali wiele znanych marek na świecie to sprawdzi się jednak głównie w przypadku stron internetowych zbudowanych właśnie za pomocą tego kreatora. Wix w tej kwestii ustępuje mocno pozostałym konkurentom na naszej liście i sprawdzi się raczej tylko w początkowych krokach ze sprzedażą w ecommerce.

Koszt: Choć sama strona internetowa Wix jest bezpłatna to sklep internetowy kosztuje w miesięcznym abonamencie od 60 zł. Droższe wersje zawierające większe możliwości kosztują odpowiednio 80 i 120 zł miesięcznie. Odchodzi tutaj jednak koszt samego serwera.

Zalety: Wix jest bardzo prostym rozwiązaniem, przy wdrożeniu którego nie potrzebujesz korzystać ze wsparcia zewnętrznych firm i specjalistów. Uruchamiając swój sklep internetowy na Wix otrzymasz możliwość dostosowania wyglądu oraz łatwej integracji z przydatnymi modułami.

Wady: Platforma ecommerce Wix nie nadaje się do obsługi dużych sklepów internetowych. Nie jest to także rozwiązanie stworzone od podstaw do celów internetowej sprzedaży i ma przez to ograniczone możliwości. Ujemnie na ocenę Wix wpływa fakt, że sklepu nie możesz zainstalować na swoim serwerze. Musisz więc w tej sytuacji nastawić się na stały miesięczny wydatek oraz niewielką ilość funkcje dedykowanych sprzedawcom w e-commerce.

Ocena: Platforma e-commerce Wix to ciekawe rozwiązanie, które przekonało do siebie nie małą liczbę użytkowników na całym świecie. Mniejsza popularność w Polsce może jednak wynikać z faktu, iż zdajemy sobie sprawę z ograniczeń, które posiada Wix, dlatego mało kto decyduje się zbudować w oparciu o tę platformę własną stronę internetową. Platforma ecommerce Wix jest zdecydowanie prostszym i tańszym rozwiązaniem niż Shopify, co może przekonać do siebie zwłaszcza początkujące osoby. Przyznajemy Wix 7. miejsce w naszym zestawieniu i będziemy dalej przyglądać się bacznie rozwojowi tej niewątpliwie ciekawej platformie e-commerce.

Wybierz z nami swoją platformę ecommerce

To już wszystko w naszym rankingu 🤓 najlepszych platform e-commerce w 2024 roku. Będziemy regularnie aktualizować ten poradnik o inne ciekawe rozwiązania, które zmienią się na przestrzeni nadchodzących lat. Mamy nadzieję, że rozwialiśmy w tym rankingu wszystkie Twoje wątpliwości. Jeżeli jest inaczej, koniecznie napisz do nas już teraz i dowiedz się jak możemy pomóc Ci uruchomić idealny sklep internetowy, który zacznie zarabiać!

A Ty którą platformę lubisz najbardziej? Daj znać w komentarzach 👇 i do usłyszenia ✋

Jesteśmy by pomagać

Skorzystaj z natychmiastowej pomocy ekspertów WordPress. Wyślij nam wiadomość za pomocą formularza kontaktowego i opisz nam swój problem lub to czego potrzebujesz.

Nazwa firmy
Sirius Pro

Dane firmy
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa

Identyfikator
PL 9111958679

Na stronie Sirius Pro nie korzystamy z plików cookies oraz kodów śledzących, a także nie profilujemy Twojej aktywności, dzięki czemu możesz korzystać z niej całkowicie anonimowo i prywatnie.