6749 wyświetlenia
2217 wyrazów
Specjalista WordPress. Przeczytaj zanim zapłacisz w 2024

Specjalista WordPress. Przeczytaj zanim zapłacisz w 2024

Przeczytasz w 11 minut i 5 sekund 2020.01.29 | Aktualizacja: 8 miesięcy temu
Specjalista WordPress. Przeczytaj zanim zapłacisz w 2024

Poszukujesz specjalisty WordPress, aby rozwijać swoją stronę lub sklep internetowy? A może potrzebujesz kogoś, kto pomoże Ci rozwiązać problem z WordPressem lub zoptymalizować podstrony? Nie chcemy studzić Twojego entuzjazmu, jednak zanim wyciągniesz z kieszeni swój portfel, koniecznie przeczytaj ten poradnik, które pomoże Ci uchronić się przed stratą pieniędzy oraz zatrudnieniem pseudo „specjalisty WordPress”.

Twoja firma rozwija się, klienci co raz częściej i chętniej zostawiają u Ciebie pieniądze, a Ty postawiasz zainwestować w jej dynamiczny wzrost. Wiesz już, że WordPress to prosty i przyjazny system [więcej przeczytasz o tym tu i tu], jednak do realizacji Twojej wizji potrzebujesz osoby [np. specjalisty WordPress], który wdroży Twoje plany w życie. Wystarczy więc tylko poszukać – przynajmniej w teorii. Co może więc pójść nie tak w tym pięknym planie? 🤔 Bardzo wiele. Począwszy od opóźnienia w realizacji zlecenia po totalną klapę i stracone pieniądze oraz nerwy.

Ten wpis stanowi nie jako kontynuację znakomitego i cenionego wpisu na naszym blogu na temat tego czego agencje WordPress nie mówią klientom, a za który to otrzymaliśmy podziękowania nawet z rąk kierownictwa regionalnego Cisco – Polska [dziękujemy]. Jeżeli go nie czytałeś/aś to dobry moment, żeby to zrobić, a tym czasem my przejdźmy do sedna sprawy.

Jeżeli od razu chcesz zatrudnić specjalistę od WordPress nie czytając naszych przemyśleń to kliknij tutaj i wyślij nam wiadomość.

Specjalista WordPress zawsze w modzie

Tak… Specjalista WordPress to tak samo modne i popularne w polskiej branży pojęcie jak agencja WordPress. W sieci możesz spotkać wiele osób, które uznają się za specjalistów od WordPress, jednak, jak to w sieci bywa, często trudno zweryfikować jaka prawda za tymi słowami. Zdefiniujmy więc na samym początku kim jest i kim nie jest specjalista WordPress [lub kim powinien i kim nie powinien być specjalista od WordPress].

Kim jest specjalista WordPress

Specjalista WordPress - kim jest

Kim jest specjalista WordPress 🤓 nie musi mieć koniecznie okularów.

Podążając za Słownikiem Języka Polskiego SPECJALISTA to:

Człowiek odznaczający się gruntowną znajomością jakiejś dziedziny.

GRUNTOWNY oznacza natomiast:

Obejmujący całość i wnikający w szczegóły.

Tak. Zatem, czy specjalistą nazwiesz osobę, która do optymalizacji strony instaluje wtyczkę WP Rocket i wykonuje audyt wpisując w adres URL narzędziu GTmetrix? No nie. Specjalista WordPress to ktoś kto NAPRAWDĘ zna się w temacie WordPress. To ktoś to zjadł zęby i wyrwał wiele włosów z głowy rozwiązując problemy oraz ucząc się WordPress w czasach, gdy ten nie występował jeszcze w nazwie co drugiej agencji na polskim rynku.

Specjalista WordPress to osoba, która ma doświadczenie, bogate portfolio oraz szeroką wiedzę na temat systemu WordPress. To godna polecenia osoba [lub firma – tam przecież też pracują specjaliści od WordPress], która gdy przyjdziesz do niej z problem to da Ci gotowe rozwiązanie oraz poprowadzi za rękę 🤝 w drodze do celu.

Chociaż ciężko jednoznacznie stwierdzić kiedy ktoś staje się specjalistą to warto przypomnieć dosyć często przywoływane powiedzenie, które mówi, że:

Potrzebujesz 10000 godzin, aby stać się ekspertem w danej branży/dziedzinie.

Chociaż wiemy, że to mit, to jednak możemy śmiało stwierdzić, że nikt nie stanie się specjalistą po 100 godzinach pracy z WordPressem, a co dopiero ekspertem [tak – zanim nas skrytykujesz potwierdzamy, że spędziliśmy na WordPress więcej niż 10 tyś godzin].

Specjalista WordPress to także osoba, która zna swoją wartość. Nie oczekuj, że najlepsi specjaliści na rynku wykonają dla Ciebie pracę za 20-30 zł/godzinę. Stawki dla takich osób wynoszą od 100 zł netto w górę za każdą rozpoczętą godzinę pracy. Najlepsi specjaliści nie narzekają na brak zleceń i nie marnują swojego czasu, ba – często sami wybierają projekty, które chcą realizować. Oczywiście wysoka cena nie jest wyznacznikiem tego, że rozmawiasz właśnie ze specjalistą od WordPress, jednak, czy warto ryzykować powodzenie Twoich planów podejściem im taniej tym lepiej? Niekoniecznie.

Specjalista od WordPress to programista, analityk, copywriter, marketingowiec, sprzedawca i każda inna osoba, która poświęca większość swojego czasu właśnie tej platformie. To ktoś dla kogo WordPress jest źródłem ciągłego rozwoju, rosnącego doświadczenia, a nawet uśmiechu na twarzy 🙃 Czy można być dobrym w pracy, której się nie lubi? No właśnie, a co dopiero specjalistą, czy też ekspertem. Prawdziwy specjalista WordPress jest w stanie wdrożyć dla Ciebie każdą funkcjonalność i rozwiązanie, ale uwaga! Zawsze zrobi to w najbardziej optymalny sposób z wykorzystaniem własnej wiedzy i doświadczenia w WordPress.

Ok, to tyle o specjalistach WordPress. Teraz będzie ciekawiej o NIE-specjalistach WordPress. Zaczynamy.

Kim NIE jest specjalista WordPress

Specjalista WordPress - kim nie jest

Kim nie jest specjalista WordPress nawet jeżeli używa MacBooka jak na zdjęciu 🤓😂.

Specjalista WordPress nie jest… ekspertem 😂 a tak całkiem na poważnie, specjalistą WordPress nie nazwiemy kogoś kto od 8-12 optymalizuje Shopera, a od godziny 12-do 16 WordPress [nasz błąd, od 12:30 do 15:45 – jeszcze przerwa na obiad i podróż do autobusu]. Specjalistą WordPress nie nazwiemy także kogoś kto jeszcze rok temu nie wiedział co to jest WordPress, a gdy klienci pytali o możliwość zbudowania na nim sklepu internetowego na WordPress to słyszeli odpowiedź:

WordPress i sklep internetowy? Ta platforma nadaje się tylko na bloga lub prostą stronę www.

Specjalista WordPress to nie jest osoba, która odpowie na Twoje ogłoszenie w stylu:

Chętnie podejmę się współpracy i wykonam wszelkie prace na WordPress.

Specjalistą WordPress nie nazwiemy także osobę, która, aby dodać prostą funkcję do WordPress sięga od razu do repozytorium wtyczek, a gdy słyszy słowo „SEO” to od razu kojarzy mu się wtyczka Yoast SEO. To określenie na pewno nie wypada przypisywać osobie, która nie posiada strony internetowej lub zbudowała ją na innym systemie niż WordPress – czy specjalista od WordPress nie powinien mieć właśnie strony na WordPress, która będzie jego swoistą wizytówką? Przecież wystarczyłoby przeczytać ten wpis i kilka innych na naszym blogu, aby zbudować fajną stronę na WordPress!

I nie, od razu uprzedzamy – powiedzenie:

Szewc w dziurawych butach chodzi.

Jest tak samo mitem jak to od Malcolma Gladwella.

Specjalistą WordPress nie będzie też programista, który zna tylko podstawy CSS i HTML i potrafi jedynie skonfigurować platformę WordPress z poziomu panelu administratora. Nie narazi on także Twoją stronę na ryzyko awarii, nie pozostawi w niej otwartych drzwi dla wirusów i innych infekcji i co najważniejsze – nie zostawi Ciebie bez odpowiedniego przeszkolenia na sam koniec!

Specjalista WordPress nie jest więc to przypadkowa osoba, która chwilowo zajmuje się WordPressem, ponieważ takie właśnie stanowisko było akurat wolne w agencji WordPress, bądź też osoba, która nie potrafi rozwiązać Twoich problemów z tym systemem rozkładając ręce 🤷‍♂️

I na sam koniec najważniejsze: specjalistą WordPress nie jest ktoś kto tak siebie nazywa tylko ten, po którego pracy nie trzeba nic poprawiać – można tylko ulepszać i rozwijać.

Wiemy jednak, że może nie być dla Ciebie łatwe rozpoznanie i zatrudnienie specjalisty od WP, dlatego teraz opiszemy Ci jak sprawdzić, czy masz do czynienia z prawdziwym ekspertem w swojej dziedzinie!

Po czym rozpoznasz specjalistę od WordPress

Istnieje kilka sposób na to, aby zweryfikować, czy ktoś jest specjalistą WordPress, czy nim nie jest. I piszemy to sami z pozycji w pewnym sensie klienta, ponieważ cyklicznie co jakiś czas rekrutujemy nowych programistów do naszego zespołu i bardzo szybko jesteśmy w stanie sprawdzić kto jest po drugiej stronie.

O to lista rzeczy, które musisz sprawdzić, aby mieć pewność, że zatrudniasz prawdziwego specjalistę/eksperta od WP!

✅ Zapytaj specjalistę lub firmę o portfolio – sprawdź jakie realizacje mają na swoim koncie oraz czy odpowiadają one Twoim wymaganiom oraz poczuciu estetyki.

✅ Zweryfikuj wiarygodność specjalisty WordPress w Social Mediach [LinkedIn, Facebook], w Google [wyszukiwarka, mapy], CEIDG, KRS oraz na stronie internetowej analizując jego historię i opinie.

✅ Słuchaj tego co mówi lub pisze, czy jest to konkretna rozmowa i propozycja, czy też lanie wody oraz próba tuszowania nie wiedzy. Zadaj mu trudne pytanie dotyczące WordPress, na które ciężko znaleźć odpowiedź w internecie.

✅ Dowiedz się w jaki sposób pracuje oraz jaki będzie jego proces działania z Twoim problemem. Specjalista od WordPress będzie miał zawsze gotową strategię oraz przemyślany schemat postępowania.

✅ Zwróć uwagę na kontakt, czas odpowiedzi, adres email, z którego się komunikuje oraz na to czy nie czujesz zbytniej presji na sfinalizowanie sprzedaży – pamiętaj, że dobry specjalista nigdy nie narzeka na brak zajęć!

✅ Porównaj kilka ofert oraz cenę za roboczogodzinę. Wybierz tego, który szanuje swój czas, ponieważ jest największe prawdopodobieństwo, że będzie szanował także i Twój!

✅ Jeżeli zamierzasz zatrudnić firmę [lub agencję 🙄] WordPress poproś o kontakt do osoby, która będzie Cię obsługiwać i sprawdź, czy wykazuje ona entuzjazm oraz chęć do działania!

✅ W przypadku firmy poproś o umowę NDA [umowa poufności] i o potwierdzenie ustaleń mejlowo, a w przypadku prywatnej osoby o skan dowodu i umowę na zakres prac – wiarygodny kontrahent nigdy nie będzie miał z tym problemu.

✅ Na sam koniec, przed podpisaniem rozmowy, jeżeli wciąż masz wątpliwości, zadzwoń i porozmawiaj lub umów się na konferencję online, aby poznać osobę, której zamierzasz powierzyć swoją markę i budżet.

To tyle na ten moment z naszego testu na „specjalistę WordPress” 😂 Jeżeli jeszcze przyjdzie nam coś do głowy zaktualizujemy ten wpis. Możesz także napisać w komentarzu jaki Ty masz sposoby na weryfikację w trakcie takiej rekrutacji. Jesteśmy ciekawi 🤔

Co lepsze: specjalista, agencja, czy eksperci WordPress?

Ok, wiesz już kim jest specjalista WordPress, kto nim na pewno nie będzie oraz w jaki sposób szybko i skutecznie zweryfikować osobę po drugiej stronie ekranu. Na koniec zostawiliśmy odpowiedź na najczęściej zadawane pytanie i największy dylemat klientów: Kogo najlepiej zatrudnić do prac WordPress?

W każdej firmie są lepsi i gorsi pracownicy, osoby mniej lub bardziej pojętne oraz specjaliści z większym lub mniejszym doświadczeniem. Czasem prywatna osoba polecona przez znajomego może wykonać lepszą pracę niż najlepiej reklamująca się firma w internecie. A czasem wręcz przeciwnie, za chwytliwymi hasłami stoją prawdziwe słowa poparte latami pracy podczas, gdy Twój znajomy nie dotrzyma obietnicy zostawiając nieskończoną stronę WordPress 12 tygodni po terminie.

W przypadku jednoosobowej armii jaką jest specjalista WordPress działający na umowę o dzieło lub zlecenie wiesz komu powierzasz swoje prace zyskując w ten sposób bezpośredni kontakt i być może lepszą ofertę cenową. Istnieje jednak spore ryzyko, że nie będziesz w stanie dostatecznie zweryfikować wiarygodności tej osoby, a w przypadku problemów zaszyje się ona pod ziemię [oby tylko przed dokonaniem zapłaty].

O agencjach WordPress nie będziemy się wypowiadać, ponieważ nasze zdanie na temat tej nowej profesji znasz już z wpisu, który dwukrotnie wymieniliśmy w tym poradniku – ostateczną decyzję pozostawiamy Tobie.

O co więc chodzi z tymi ekspertami? Dlaczego tak właśnie się nazywamy i możesz nam w 100% zaufać? Bycie ekspertem oznacza bycie autorytetem w danej dziedzinie, czyli podmiotem, który swoim działaniem i cechami zachęca do naśladowania. To najwyższy poziom znajomości danej branży lub dziedziny oraz całkowite poświęcenie się wybranej materii. To też pewnego rodzaju wizjonerstwo.

W czasach, gdy [w 2014 roku] my stawialiśmy tylko i wyłącznie na WordPress rozwijając w ten sposób pierwsze nasze własne marki w internecie, agencje WordPress nie istniały, a wiele osób wytykało wady systemu WordPress i sprowadzało jego rolę do najprostszych stron internetowych.

Określając się mianem ekspertów od WordPress bierzemy pełną odpowiedzialność za rolę, którą przyszło nam realizować stawiając zawsze na pierwszym miejscu jakość naszej pracy oraz Twoją satysfakcję. Jeżeli więc chcesz, aby Twój WordPress działał jak należy i partycypował w rozwoju Twojej internetowej marki to zostaw to zadanie nam, ekspertom od WordPress. Napisz do nas 📩 i daj nam tylko 3 minuty, aby zyskać pewność, że chcesz działać właśnie z nami 💪 PS Robimy także zawsze na czas 📅

Wiele z tych osób, które dzisiaj tak ochoczo zachęca do korzystania z WordPress nazywając się specjalistami i pracując pod szyldamii agencji WordPress jeszcze nie tak dawno wyśmiewali firmy takie jak nasza, które miały odwagę postawić na otwartą platformę oraz poszerzanie świadomości klientów.

Chciałoby się tutaj rzec do nich niczym Bogusław Linda z filmy Psy:

Czasy się zmieniają, ale Pan ciągle jest specjalistą.

Do usłyszenia w lepszej części internetu 👏

Jesteśmy by pomagać

Skorzystaj z natychmiastowej pomocy ekspertów WordPress. Wyślij nam wiadomość za pomocą formularza kontaktowego i opisz nam swój problem lub to czego potrzebujesz.

Nazwa firmy
Sirius Pro

Dane firmy
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa

Identyfikator
PL 9111958679
Zgody i prywatność
Sprawdź i wybierz, które dane może przechowywać ta strona internetowa w plikach cookies, pamięci lokalnej i sesji przeglądarki internetowej
Podstawowe funkcjonowanie strony Do poprawnego korzystania z tej strony wymagane jest anonimowe przechowywanie niektórych danych dotyczących jej wyglądu oraz sposobu działania