Pozycjonowanie na Facebooku – przyszłość branży SEO?

Facebook cały czas rośnie w siłę, mówią o tym m.in. liczby zawarte w statystykach social mediów w Polsce i na świecie. Czy zatem przyszłość branży SEO należy do pozycjonowania na Facebooku? Przekonajmy się.

Google Facebook SEO, czyli nadchodzi nowe

Google z roku na rok, a czasami wręcz z miesiąca na miesiąc (patrz ostatnia aktualizacja algorytmu Google zwana YMYL – Your Money Your Life) utrudnia pozycjonowanie stron i sklepów w wyszukiwarce. Dzieje się tak, ponieważ w oczach tej firmy działania SEO tylko do pewnego zakresu są właściwe i określa się je mianem white SEO. Ponadto pozycjonowania działa na niekorzyść Google AdWords Ads, będąc bezpośrednią konkurencją tej platformy reklamowej.

Gdy do dodamy do tego co raz większe zakusy Facebooka na zawłaszczenie sobie rynku Google (biorąc pod uwagę chociażby platformę Facebook Ads) można odnieść wrażenie, że to już kwestia czasu, aż rynek wyszukiwarek internetowy doczeka się nowego gracza.

Pozycjonowanie Facebook – przyszłość, czy teraźniejszość?

Pozycjonowanie na Facebooku opierać się powinno oczywiście na zasadach analogicznych jak SEO w Google:

  • Optymalizacja treści na Facebooku.
  • Content Marketing.
  • Linkowanie wewnętrzne (na portalu).
  • Staż Fan Page’a.
  • Ilość like’ów i udostępnień.

Jednak, czy, aby na pewno tak będzie? Rozpracowanie algorytmu Facebooka może potrwać bardzo długo, dlatego w Sirius Pro już od dłuższego czasu prowadzimy nasze wewnętrzne testy oraz analizy z pierwszymi sukcesami na naszym koncie.

Czy pozycjonowanie na FB ma sens?

Odpowiedź wydaje się jasna i oczywista dla wszystkich. Już teraz ilość contentu na tej platformie jest wystarczająca do tego, aby pozycjonowanie na Facebooku stało się faktem. Praktycznie każda firma posiada Fan Page, a z samego serwisu korzysta już ponad 2 miliardów aktywnych użytkowników. Mamy więc strony, użytkowników oraz produkty/usługi – wszystko co potrzeba do rozwoju rynku pozycjonowania, który tak jak w przypadku Google, będzie konkurencją dla Facebook Ads.

Pozornie darmowa reklama na Facebooku kusi zatem bardzo mocno firmy pragnące dotrzeć do nowych klientów za pomocą skutecznych kanałów sprzedaży jakim jest Facebook.

Pozostaje jednak przynajmniej kilka pytań, na które odpowiedzi jeszcze nie znamy, a które determinują przyszłość pozycjonowania na Facebooku:

  1. Czy użytkownicy Facebooka będą korzystać z wyszukiwarki tak chętnie jak z Google?
  2. Jak działa algorytm Facebooka promujący posty i strony?
  3. W jaką stronę podążać będzie rozwój wyszukiwarki na Facebooku?

Choć na ten moment SEO na Facebooku to pieśń przyszłość, to warto bacznie obserwować ten temat bo gdy zyska on na popularności może okazać się za późno, aby być na pierwszych stronach wyszukiwarki na… Facebooku.

Przygotuj się na pozycjonowanie na Facebooku

Nasi eksperci od dłuższego czasu badają temat SEO w social mediach i wiele wskazuje na to, że trend ten będzie dynamicznie rósł w najbliższych latach, a nawet miesiącach. Być może w niedalekiej przyszłości usługa pozycjonowania na Facebooku będzie dostępna dla szerszego grona naszych klientów.

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na temat oferty pozycjonowania na Facebooku lub potrzebujesz darmowej analizy skontaktuj się z nami – czekamy na Ciebie!

Szukasz pomocy?

Napisz do nas.