Dowiedz się, jaki jest koszt pozycjonowania sklepu internetowego w Google oraz dlaczego SEO jest najskuteczniejszą metodą pozyskiwania klientów dla sklepu w branży e-commerce.
Pozycjonowanie w Google
Jeżeli chcesz wiedzieć ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego w Google to w dalszej części tego artykułu znajdziesz odpowiedź na to pytanie. Jednak zanim poznasz tę odpowiedź, poświęć tylko 10 minut na zapoznanie się z publikacjami do, których zaraz Cię odeślemy oraz na przeczytanie całego artykułu. Znajdziesz w nim oprócz cennika wiele przydatnych informacji na temat pozycjonowania sklepu internetowego.
Nie jest żadną nowością, że SEO, czyli pozycjonowanie, jest najpopularniejszą metodą reklamy w internecie oraz najskuteczniejszą formą jej zastosowania. Niestety, jest to zadanie co raz trudniejsze z dwóch powodów:
- Rosnąca konkurencja w Google.
- Zmieniający się algorytm Google.
I to właśnie te dwa czynniki mają wpływ na cenę pozycjonowania sklepu internetowego. Nie oznacza to jednak, że pozycjonowanie e-sklepów nie ma sensu, czy też już się nie opłaca (wbrew pewnym pogłoskom w branży SEO). Pozycjonowanie było, jest i będzie jednym z fundamentów marketingu internetowego przynajmniej w celach dywersyfikacji źródeł pozyskiwania klientów. W dużej mierze na koszt pozycjonowania sklepu internetowego ma wpływ także platforma, na której się on opiera, jednak o tym przeczytasz w dalszej części tego artykułu.
Czy warto więc inwestować w pozycjonowanie w Google? Oczywiście, że tak. Jak wskazują aktualne trendy wśród największych marek na świecie:
Kampanie organiczne zdecydowanie przewyższają korzyści płynące z płatnych reklam m.in. ze względu na niższą cenę w przeliczeniu na koszt pozyskania jednego leada.
I faktycznie, w długofalowej strategii, pozycjonowanie sklepów internetowych w Google wykazuje nie tylko lepszą skuteczność, lecz także wyższą opłacalność kampanii marketingowej. Szczególnie biorąc pod uwagę fakt, iż efekty działań SEO mogą utrzymywać się przez wiele miesięcy od zakończenia kampanii.
Tyle słowem wstępu i w teorii, a teraz lektury must-read na naszym blogu w tym temacie:
Chcesz poznać ofertę cenowa na pozycjonowania sklepu internetowego? Skontaktuj się z nami już teraz.
Pozycjonowanie sklepu internetowego
Zanim poznasz cenę pozycjonowania sklepu internetowego, przedstawimy Ci jak wygląda sam proces pozycjonowania oraz jakie są czynniki mają wpływ na ostateczny koszt realizacji kampanii marketingowej.
Kampania SEO, czyli pozycjonowanie sklepu internetowego zawiera w sobie działania podzielone na dwie grupy:
- On-site SEO
- Off-site SEO
Pierwsza grupa, czyli on-site SEO to szereg działań podejmowanych na stronie np. przez agencje WordPress, które mają na celu podniesienie jej widoczności w wynikach organicznych Google tylko i wyłącznie za pomocą optymalizacji samej strony lub treści, które zawiera.
Druga grupa działań, off-site SEO, to jak sama nazwa wskazuje, działania poza stroną internetową i należy do nich przede wszystkim linkowanie zewnętrzne. Pozyskiwanie mocnych linków zwrotnych ma zdecydowanie obecnie największy wpływ na skuteczność kampanii organicznej, jednak ze względu na swoją specyfikę, jest to działanie bardzo kosztowne.
Tylko mocne i dobre jakościowo backlinki, czyli linki dofollow prowadzące do Twojej strony internetowej mają widoczny wpływ na efekt SEO. Chociaż jak już dobrze wiesz, jest wiele czynników, które składają się na wzrost pozycji strony w wyszukiwarce, a samo Google wciąż próbuje ograniczyć wpływ branży SEO na wyniki wyszukiwania (np. wprowadzając nowy atrybut rel=”sponsored”), to jednak linkowanie wciąż pozostaje najskuteczniejszym narzędziem pozycjonowania.
Powoli dochodzimy do najważniejszej kwestii w tym artykule jaką jest cena pozycjonowania sklepu internetowego i wiesz już, że duży wpływ na ostateczny koszt kampanii organicznej mają wpływ pozyskane linki. Ile więc kosztują dobre backlinki i dlaczego są tak drogie?
Kosz zakupu wartościowych linków (czyli takich, na które wpłyną korzystnie na pozycję Twojego sklepu internetowego w Google) kształtują się od 50 do nawet 600 zł. Mowa oczywiście o jednym linku, a takich do pozycjonowania sklepu internetowego potrzeba naprawdę wiele.
O to kilka najważniejszych czynników, które determinują koszt linków, a co za tym idzie, koszt pozycjonowania sklepu internetowego:
- Tematyczność linkującej strony.
- Moc domeny zawierającej backlinka.
- Ruch organiczny na stronie.
- Jakość wykonania strony oraz contentu.
W branży SEO na całym świecie, przyjęło się od dawna (po oficjalnym „uśmierceniu” algorytmu Google PageRank), że o mocy domeny świadczy wskaźnik Trust Flow:
I tak bardzo mocne linki dofollow z wartościowych i mocnych domen z wysokimi parametrami takimi jak Trust Flow potrafią kosztować 2-3 tys. zł netto. Mowa w tym momencie o naturalnych linkach pozyskiwanych z publikacji sponsorowanych.
Koszt pozycjonowania sklepu internetowego po naszej stronie (mowa o samych linkach) może więc wynosić od kilkuset do nawet kilku tysięcy zł miesięcznie. Przedstawimy Ci teraz najpopularniejsze sposoby rozliczania za kampanię organiczną w branży SEO oraz opowiemy Ci dlaczego preferujemy tę pierwszą.
Cena pozycjonowania sklepu internetowego w abonamencie
Jedną z najpopularniejszych metod rozliczania się za pracę przy pozycjonowaniu sklepu internetowego jest opłata w formie miesięcznego abonamentu tzw. ryczałtu. W ramach ustalonej kwoty np. 2500 zł netto miesięcznie strony ustalają zakres usługi pozycjonowania np. 10 wybranych słów kluczowych. W ramach takiego abonamentu klient może otrzymać także dodatkowe usługi np. tworzenie tekstów na bloga lub przygotowanie szczegółowego raportu SEO.
Bywa także, że forma abonamentowa łączona jest z opłatą za efekty SEO lub dodatkowymi premiami np. za zwiększenie ruchu organicznego. Jest to najbardziej uczciwa, a także preferowana w naszej firmie forma rozliczania za pozycjonowanie sklepu internetowego dla obu stron.
Zastanawiasz się dlaczego?
- Przeznaczasz określony budżet na jasno sprecyzowane działania SEO.
- Masz zawsze przewidziany miesięczny koszt pozycjonowania sklepu internetowego.
- Kampania organiczna jest pozbawiona długotrwałych umów.
- Możesz zmienić słowa kluczowe w trakcie trwania umowy.
- Z łatwością możesz skalować działania SEO poprzez zwiększenie budżetu.
Jeżeli zastanawiasz się teraz jakie efekty możesz z nami osiągnąć w pozycjonowaniu sklepu internetowego w formie abonamentu to mamy dla Ciebie odpowiedź:
Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego i jaka jest cena abonamentu? Na rynku można znaleźć wiele ofert na pozycjonowanie w kwocie kilkuset złotych. To co musisz wiedzieć o tego typu ofertach to to, że są one niemożliwe do zrealizowania.
Kampania SEO dla sklepów internetowych jest znacznie bardziej wymagająca niż w przypadku zwykłych stron internetowych, dlatego koszt pozycjonowania sklepu internetowego zaczyna się u nas od 1500 zł netto w podstawowym wariancie. Na cenę pozycjonowania sklepu internetowego w abonamencie wpływ mają przede wszystkim wybrane frazy kluczowe, a te dzielimy na kilka grup z podziałem na ich miesięczną ilość wyszukań w Google:
- < 10 – Bardzo rzadko wyszukiwane frazy z bardzo małym potencjałem sprzedażowym.
- 10 – 100 – Mała ilość miesięcznych wyszukań dla słowa kluczowego lub niszowa branża.
- 100 – 1 tyś. – Frazy kluczowe z tym ruchem mogą już dać odczuwalny wzrost sprzedaży.
- 1 tyś. – 10 tyś. – Dobre, lecz także konkurencyjne frazy kluczowe w Google.
- 10 tyś. – 100 tyś. – Grupa najlepszych fraz kluczowych wymagające sporego budżetu i czasu pracy.
- > 100 tyś. – Frazy kluczowe z bardzo dużym ruchem, lecz często w Polsce także zbyt ogólne.
Na koszt pozycjonowania sklepu internetowego ma wpływ także sama branża, w której przyjdzie nam pracować. Dużo większy budżet wymagany jest np. w branży medycznej w porównaniu do branży transportowej.
Cena pozycjonowania sklepu internetowego jest zatem zawsze inna i ustalana indywidualnie w zależności m.in. od Twoich potrzeb, budżetu, branży, grupy docelowej oraz słów kluczowych. Może mieścić się we wspomnianym budżecie 1500 zł netto (przy mniej wymagających kampaniach) lub kosztować nawet 7000 zł netto miesięcznie (dla większych kampanii SEO).
Jeżeli chcesz uzyskać dokładną wycenę i koszt pozycjonowania sklepu internetowego skontaktuj się z nami.
Cena pozycjonowania sklepu internetowego za efekty
Drugim sposobem rozliczania się w branży SEO jest opłata za efekty. W naszej firmie ten model biznesowy stosujemy tylko w połączeniu z abonamentem (podstawa + premia za efekty). Wiele agencji SEO stosuje ten rodzaj rozliczania z klientami jako bardzo atrakcyjna oferta i wabik na klienta.
Na czym polega rozliczanie za efekty? Płacisz tylko za frazy kluczowe, które osiągną określone pozycje w Google. Brzmi świetnie prawda?
Jednak zanim dasz się skusić tej dobrze brzmiącej ofercie pamiętaj, że:
Rozliczanie za efekty występuje w agencji SEO tylko przy długotrwałej umowie zawieranej na okres od 1 roku do 2 lat. W trakcie jej trwania nie możesz zmieniać słów kluczowych, ani zmniejszyć budżet w przypadku, gdy wiele fraz wejdzie do TOP 3 w Google (nie oznacza to, że będą przynosić Ci dochód).
Przykładowy cennik i miesięczny koszt pozycjonowania sklepu internetowego w agencjach SEO w rozliczaniu za efekty:
Ilość wyszukańmiesięcznie | TOP 10 | TOP 5 | TOP 3 |
---|---|---|---|
0-100 | od 29 zł | od 39 zł | od 49 zł |
101-300 | od 39 zł | od 49 zł | od 59 zł |
301-500 | od 49 zł | od 59 zł | od 69 zł |
501-1000 | od 69 zł | od 89 zł | od 109 zł |
1001-2000 | od 99 zł | od 129 zł | od 149 zł |
2001 – 4000 | od 129 zł | od 149 zł | od 169 zł |
Powyżej 4001 | cena ustalana indywidualnie |
Domyślasz się już teraz zapewne, dlaczego w naszej firmie nie opieramy swoich działań na takim modelu rozliczeń za pozycjonowania sklepu internetowego. Chcesz wiedzieć więcej o naszej ofercie Napisz do nas.
Koszt pozycjonowania sklepu internetowego a dodatkowe czynniki
Na ostateczny koszt pozycjonowania sklepu internetowego wpływ mają także dodatkowe czynniki takie jak np. okres trwania umowy, czy też rodzaj platformy e-commerce. Przy dłuższej umowy możesz liczyć na bardziej atrakcyjne warunki współpracy oraz dodatkowe usługi w cenie takie jak content marketing.
Dużo większy wpływ na cenę pozycjonowania sklepu internetowego ma sama platforma, na której działa. Musisz wiedzieć, że każda z nich różni się pod kątem możliwości, które oferuje dla administratora. W przypadku niektórych platform, szczególnie tych zamkniętych, pozycjonowanie wymaga znacznie większego nakładu pracy, a to wpływa ostatecznie na wyższy koszt pozycjonowania sklepu internetowego. Najlepszą platformą do pozycjonowania sklepu e-commerce jest WordPress oraz darmowy sklep WooCommerce w formie wtyczki.
Koszt pozycjonowania sklepu internetowego WordPress
Jako wybitni eksperci od WordPress w Polsce oferujemy naszym klientom najlepsze efekty pozycjonowania sklepu internetowego właśnie w oparciu o tę platformę. Pozycjonowanie sklepu WordPress to nie tylko szybsze i lepsze efekty SEO, lecz także korzystniejsza oferta dla Ciebie.
Platforma WordPress w połączeniu ze sklepem WooCommerce oferuje nieograniczone możliwości optymalizacji sklepu internetowego i jest najlepszym wyborem zarówno dla nowych firm jak i już istniejących marek w e-commerce. Bardzo często przed podjęciem działań pozycjonowania sklepu internetowego zajmujemy się także migracją obecnych platform na WordPress. Skorzystaj z tej możliwości i skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się jak możemy Ci pomóc w przygotowaniu Twojego sklepu internetowego pod pozycjonowanie w Google.
Koniecznie przeczytaj także ten poradnik: WordPress SEO: 64 przydatnych wskazówek.
Poznaj koszt pozycjonowania sklepu internetowego
Skontaktuj się z nami i poznaj swój koszt pozycjonowania sklepu internetowego w Google. A jeżeli potrzebujesz więcej pomożemy Ci stworzyć nową markę w e-commerce lub przeniesiemy Twój aktualny sklep internetowy na darmową platformę WordPress. Czekamy na Ciebie 🤓