1249 wyświetlenia
1576 wyrazów
Dlaczego warto pozycjonować stronę

Dlaczego warto pozycjonować stronę

Przeczytasz w 7 minut i 52 sekundy 2021.07.16 | Aktualizacja: 8 miesięcy temu
Dlaczego warto pozycjonować stronę

Jeżeli zastanawiasz się dlaczego warto pozycjonować stronę w Google, a także w innych wyszukiwarkach internetowych to znaczy, że najprawdopodobniej dopiero zaczynasz przygodę z SEO, a ten poradnik jest właśnie dla Ciebie. Koniecznie przeczytaj go od początku do końca, aby dowiedzieć się dlaczego warto pozycjonować stronę za pomocą działań SEO.

Czym jest pozycjonowanie?

O pozycjonowaniu w internecie napisano już naprawdę wiele, dlatego postaramy się nie zanudzać Cię kolejnymi frazesami, a krótko i konkretnie zgłębić dla Ciebie ten temat. Na naszym blogu znajdziesz już poradnik, z którego dowiesz się m.in. na czym polega pozycjonowanie stron w Google, do którego musisz koniecznie zaglądnąć ☺️ a jeżeli posiadasz stronę na WordPress to koniecznie przeczytaj także poradnik jak realizować pozycjonowanie WordPress.

Mając na myśli pozycjonowanie jak sama nazwa wskazuje chodzi nam o uzyskanie pewnej pozycji. W odniesieniu do wyszukiwarek internetowych mowa więc o tym, aby pozycja naszej strony internetowej była jak najwyższa. A tak naprawdę chodzi zawsze o tzw. pierwszą dziesiątkę, czyli TOP10 🏆 pozycji w Google [pomijając oczywiście reklamy]. Wyszukiwarka Google od lat cieszy się największą popularnością i to na niej należy zawsze skupiać swoje działania chcąc osiągnąć najlepsze efekty. Więcej na ten temat przeczytasz m.in. w poradniku Pozycjonowanie: Yahoo vs Google.

Jeżeli natomiast chodzi o pozycje to właśnie na pierwszej stronie wyszukiawrki realizowana jest największa ilość kliknięć przez klientów. A im więcej kliknięć tym potencjalnie większa sprzedaż i tak to się kręci 👌

Dlaczego warto pozycjonować stronę - Google

Pozycjonowanie stron w Google na przykładzie 3 pierwszych pozycji i frazy „pozycjonowanie”.

Czy wiesz, że 3 pierwsze organiczne pozycje w Google generują ponad 50% kliknięć dla wyszukanej frazy kluczowej?

A skoro mowa o frazach kluczowych to koniecznie przeczytaj nasz praktyczny 👌 poradnik Słowa kluczowe w WordPress. Dowiedz się z niego jak optymalizować stronę internetową WordPress właśnie pod kątem wspomnianej frazy kluczowej bez której pozycjonowanie nie miało by sensu. Dlaczego? 🤔

Musisz wiedzieć, że osiąganie wysokich pozycji w Google to jedno, natomiast ważniejsze jest to na jaką frazę Twoja strona internetowa pojawia się na samej górze pierwszej strony wyników. Jest tak ponieważ nie każda fraza konwertuje co oznacza, że wypozycjonowana strona nie gwarantuje 💸 przychodu. Na rentowność frazy kluczowej wpływ ma bardzo wiele czynników, a ich poznanie wymaga dużych zasobów zarówno mentalnych jak i materialnych. A nawet jeżeli wypozycjonowana na określoną frazę kluczową strona przyciąga od czasu do czasu realnych klientów to może okazać się, że w efekcie końcowym jest ich zbyt mało, ponieważ generowane zapytania są mało popularne w Google.

W tym momencie dochodzimy do kolejnego rozdziału w naszym poradniku, z którego dowiesz się dlaczego warto pozycjonować stronę np. korzystając z pomocy ekspertów 🤓 którzy pomogą Ci uniknąć takich oraz innych błędów. Zanim jednak do niego przejdziesz przeczytaj koniecznie nasz poradnik jak szybko wypozycjonować stronę w Google.

Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Pozycjonowanie z jednej strony wydaje się dosyć łatwe i zrozumiałe na tyle, że podjąć tego zadania może się każdy. Jednak zasadnicze pytanie jest jaki będzie tego efekt ☺️ Dlatego jeżeli zależy Ci na szybkim i skutecznym pozycjonowaniu strony internetowej to warto wspomóc się działaniami osób, które posiadają na ten temat większą wiedzę. O tym jednak napiszemy na samym końcu, a teraz sprawdźmy dlaczego warto pozycjonować stronę w Google 🔎 a także w innych wyszukiwarkach takich jak Yahoo, czy też Bing [czytaj więcej w poradniku Pozycjonowanie – Bing vs Google].

💵 Wzrost przychodu ecommerce

Dlaczego warto pozycjonować stronę? To skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży na każdego rodzaju stronie internetowej.

Niezależnie od tego, czy prowadzisz bloga, na którym oferujesz płatne ebooki, masz stronę firmową oferującą usługi dla na rynku B2B, czy też prowadzisz zwyczajny sklep internetowy skuteczne pozycjonowanie zwiększy Twoją sprzedaż w ecommerce. Oczywiście samo sprowadzenie klienta na stronę internetową nie oznacza, że dokona on na niej zakupu jednak miliony kliknięć oraz setki tysięcy wyświetleń w Google takie jak widoczne na poniższym screenie na jednej z naszych stron 🤓 pozwalają zbudować w internecie silny wizerunek marki. Twoje produkty i usługi mają więc szansę na realną konkurencję z innymi, a Ty na zwiększenie sprzedaży. Proste prawda?

Dlaczego warto pozycjonować stronę - Google Search Console

Wyniki pozycjonowania strony w Google Search Console.

Chcesz mieć podobne efekty? Napisz do nas lub dowiedz się jaki jest Koszt pozycjonowania sklepu internetowego w Google.

🥇 Wartościowy ruch organiczny

Dlaczego warto pozycjonować stronę? Ponieważ naturalny ruch organiczny posiada większą wartość i siłę oddziaływania niż tradycyjne formy reklamy.

Ruchem organicznym nazywamy w internecie wszelkie odwiedziny strony internetowej, które wynikają z naturalnej interakcji pomiędzy użytkownikiem wyszukującym frazę kluczową a stroną internetową. Dlatego też do ruchu organicznego zaliczymy tylko kliknięcia w realne pozycje w wyszukiwarce z pominięciem np. reklam znajdujących się także na stronie wyników wyszukiwania, czy też tzw. odsyłaczy.

Ruch organiczny cechuje się zawsze wyższą konwersją niż ten np. z reklam. Co oznacza, że osoby, które trafiły na Twoją stronę internetową w procesie jej pozycjonowania częściej zostawią na niej pieniądze. Dodatkowo wypozycjonowana strona internetowa budzi wśród użytkowników jednoznacznie pozytywne skojarzenia, co jeszcze bardziej podnosi wartość ruchu organicznego oraz wpływa na końcowy wynik sprzedaży. Może to mieć także dodatkowo długofalowy wpływ na powodzenie marki w internecie.

📈 Inwestycja na lata

Dlaczego warto pozycjonować stronę? Pozycjonowanie daje długofalowy wzrost ilości wyświetleń strony w Google oraz kliknięć nawet po zakończeniu kampanii SEO.

W przypadku płatnych reklam takich jak np. Google Ads scenariusz jest znany i dość oczywisty: efekty są widoczne tak długo jak za nie płacisz. W przypadku SEO jest wręcz na odwrót: efekty przychodzą z czasem, ale także wtedy, gdy przestaniesz wydawać pieniądze na pozycjonowanie strony. I chociaż początkowo kampania SEO może nie przynosić, aż tak spektakularnych zysków jak płatne reklamy to każdy z nas dobrze wie, że w biznesie liczy się przemyślana strategia, a nie chwilowe sukcesy.

Można więc śmiało napisać, że pozycjonowanie strony internetowej to inwestycja na lata, a przeznaczone na ten cel pieniądze będą procentować tak jak dobra lokata w banku. Raz pozyskane dla strony internetowej linki zwrotne na zawsze przekażą jej swoją moc, a zbudowany i zaindeksowany content powoli wzniesie na szczyty Google Twoją stronę internetową.

👥 Potencjalni nowi klienci

Dlaczego warto pozycjonować stronę? W ten sposób możesz nie tylko dotrzeć do nowej grupy potencjalnych klientów, ale także zawęzić docelową pulę jej odbiorców.

Wyobraź sobie, że korzystając tylko i wyłącznie z odpowiedniego zawężenia słów kluczowych możesz dotrzeć do osób o konkretnych potrzebach, zainteresowaniach, płci, wieku, miejscu zamieszkania, a nawet samopoczuciu. A w ten sposób możesz bardzo łatwo zawęzić potencjalną grupę swoich odbiorców, którzy mogą być chętni zostawić u Ciebie pieniądze. Pozycjonując stronę internetową możesz także dotrzeć do nowych klientów skupiając swoje działania na frazach kluczowych powiązanych np. z Twoją konkurencją lub też aktualnymi trendami.

To jak wykorzystasz możliwości SEO zależy tylko i wyłącznie od Ciebie, jednak pewne jest, że analizując zebrane w internecie dane możesz skutecznie podnieść swoje zyski budując szeroką sieć klientów, którzy będą wracać do Twojej marki.

Jak wypozycjonować stronę w Google?

Jak już wspomnieliśmy wcześniej pozycjonowanie możesz realizować samodzielnie np. korzystając z wiedzy dostępnej na naszym blogu lub z pomocą ekspertów, którzy mają na ten temat odpowiednią wiedzę oraz przygotowane do tego celu zaplecze. Pozycjonowanie stron nie wymaga wbrew pozorom dużego budżetu, jednak im więcej pieniędzy jesteś w stanie przeznaczyć na ten cel tym większych i szybszych efektów możesz się spodziewać.

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na skorzystanie np. z naszej pomocy, czy też samodzielnie działanie musisz uzbroić się w cierpliwość. Jest to długotrwały proces, który wymaga ciągłego tworzenia oraz doskonalenia contentu [przeczytaj czym jest Content Marketing], zdobywania mocnych linków, a także optymalizacji strony. Dlatego tak ważne jest, aby cały czas rozwijać swoją wiedzę, która pozwoli Ci osiągać lepsze efekty np. poprzez synergiczne działania z firmą zajmującą się pozycjonowaniem Twojej strony internetowej.

W tym poradniku dodaliśmy wiele przydatnych i ciekawych 🎯 linków, które koniecznie musisz odwiedzić jeżeli chcesz wiedzieć jak wypozycjonować stronę w Google. A teraz czas na podsumowanie.

Warto pozycjonować stronę w Google razem z nami

Jeżeli masz dodatkowe pytania to możesz skontaktować się. Chętnie pomożemy Ci w pozycjonowaniu strony WordPress, a także w innych zadaniach związanych z tą platformą 🤓 nasi eksperci są zawsze gotowi, aby pomóc Ci w rozwoju strony internetowej opartej o system WordPress. Mamy nadzieję, że niebawem do nas napiszesz, a wiedza, którą Ci przedstawiliśmy jest dla Ciebie wystarczająca do podjęcia słusznej decyzji. Do usłyszenia ✋

Jesteśmy by pomagać

Skorzystaj z natychmiastowej pomocy ekspertów WordPress. Wyślij nam wiadomość za pomocą formularza kontaktowego i opisz nam swój problem lub to czego potrzebujesz.

Nazwa firmy
Sirius Pro

Dane firmy
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa

Identyfikator
PL 9111958679
Zgody i prywatność
Sprawdź i wybierz, które dane może przechowywać ta strona internetowa w plikach cookies, pamięci lokalnej i sesji przeglądarki internetowej
Podstawowe funkcjonowanie strony Do poprawnego korzystania z tej strony wymagane jest anonimowe przechowywanie niektórych danych dotyczących jej wyglądu oraz sposobu działania