Yahoo to trzecia w kolejności wiodąca wyszukiwarka internetowa. Czy pozycjonowanie stron pod Yahoo jest popularne? Jak robić to skutecznie? Pozycjonowanie Yahoo vs Pozycjonowanie Google – jakie są różnice? Zapraszamy do lektury!
Popularność wyszukiwarki internetowej Yahoo
Yahoo to globalna wyszukiwarka internetowa, posiadająca ponad 3% udziałów całego ruchu internetowego. Jest popularna nie tylko na terenach Ameryki Północnej (8%), ale i w Europie oraz w Azji (29% ruchu w sieci w Japonii). Pozycjonowanie pod alternatywne wyszukiwarki, nie tylko Google ma sens, ponieważ sprawdza się w przypadku zmiany algorytmów Google oraz w przypadku osób, które nie korzystają z usług giganta z Mountain View.
Dobrze zoptymalizowana strona ma większe szanse na dotarcie do grupy zainteresowanych jej treściami odbiorców. Z Yahoo i Bing korzystają głównie osoby starsze oraz użytkownicy korzystający z Windows 8 i Windows Phone 8. Jeśli chcesz zaistnieć także na zagranicznych rynkach sprzedażowych i myślisz o tym, by swój biznes rozwinąć także poza Europą, warto pozycjonować witrynę nie tylko pod najpopularniejszą z wyszukiwarek, czyli Google, ale także pod Bing i Yahoo. Jak wygląda pozycjonowanie Yahoo vs Pozycjonowanie Google? Poznaj najważniejsze różnice!
Pozycjonowanie Yahoo vs Google – jakie są różnice?
Wyszukiwarka internetowa Yahoo posiada wielu użytkowników w Stanach Zjednoczonych oraz jest bardzo lubiana przez Japończyków. Jej algorytmy różnią się jednak od algorytmów Google. Eksperci podają, że Yahoo promuje bardziej treści wizualne niż tekst oraz potrzebuje bezpośrednich słów kluczowych, podczas gdy Google zezwala na mniej bezpośrednie, kontekstowe słowa kluczowe i rozpoznaje synonimy.
Yahoo indeksuje strony wykorzystujące technologię flash oraz faworyzuje strony oficjalne (takie, których końcówka adresu to „.org” lub „.edu”), a także witryny, które są starsze. Wyszukiwarka internetowa Google faworyzuje większe, bardziej stabilne firmy, natomiast Bing i Yahoo mniej zwracają uwagę na popularność danej firmy, a bardziej na jej lokalizację w stosunku do osoby wyszukującej.
Optymalizując strony internetowe pod Yahoo, należy używać prostych i bezpośrednich słów kluczowych, nie tylko w treści, ale i w nagłówkach oraz tytułach. Bardzo ważne są także linki zwrotne oraz szybkość wyświetlania strony. Mechanizmy algorytmów tej wyszukiwarki są podobne do mechanizmów Bing, warto więc połączyć strategię pozycjonowania, jeśli chcemy, by nasza strona zaistniała w obu alternatywnych wyszukiwarkach, a nie tylko w Google.
Jak wypozycjonować witrynę dla wszystkich trzech wyszukiwarek?
Aby skutecznie wypozycjonować stronę w Internecie, warto optymalizować pod użytkowników, a nie pod rodzaj wyszukiwarki internetowej. Niezależnie od tego, gdzie chcesz dotrzeć ze swoim biznesem, istnieją uniwersalne zasady pozycjonowania i optymalizowania stron pod SEO:
- Aby poprawić widoczność witryny w sieci, należy dbać o jej treśći systematycznie ją uzupełniać
- Artykuły muszą być interesujące dla internautów oraz odpowiednio nasycone słowami kluczowymi
- Strona powinna zawierać nie tylko bogate treści tekstowe, ale i multimedia
- Witryna powinna posiadać dużo dobrych jakościowo linków zwrotnych
Jak jeszcze można poprawić widoczność strony w wynikach wyszukiwania? Google, Bing oraz Yahoo są silnie zsynchronizowane z mediami społecznościowymi. Reakcje organicznych użytkowników na Twoją stronę, ich polecenia i udostępnienia, również wpływają na widoczność Twojej witryny w sieci, w kontekście wszystkich trzech wymienionych powyżej wyszukiwarek!