Google to jedna z najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych, obsługująca każdego dnia ponad 6 miliardów zapytań. Najpoważniejsza konkurencja dla tej wyszukiwarki to Bing i Yahoo. Jak wygląda pozycjonowanie Bing vs Google? Zapraszamy do lektury!
Pozycjonowanie Bing vs Google – statystyki użycia wyszukiwarek internetowych
Google to wyszukiwarka internetowa, która obsługuje każdego dnia ponad kilka miliardów zapytań i generuje ponad 90% ruchu odnośnie zapytań w wyszukiwarkach. Na drugim miejscu pod względem ilości obsługiwanych pytań znajdują się wyszukiwarki Bing oraz Yahoo, generowany przez nie ruch stanowi około 3 – 4% całego internetowego ruchu. Czy warto pozycjonować stronę w Bing? Jak wygląda pozycjonowanie Bing vs Google?
Pozycjonowanie Bing vs Google – jakie czynniki wpływają na SEO?
Najważniejsze czynniki, które musisz wziąć pod uwagę, jeśli chcesz pozycjonować stronę pod kątem SEO, to:
- Treść strony oraz frazy kluczowe
- Wiek domeny
- Wielkość strony
- Sygnały społecznościowe
- Współczynnik odrzuceń
Pozycjonowanie Bing vs Google – różnice
Zastanawia Cię, jak pozycjonowanie Bing wypada w porównaniu z pozycjonowaniem Google? Główne różnice dotyczą rodzaju faworyzowanej witryny, jej treści (nie tylko fraz kluczowych, ale i jakości publikowanych artykułów) oraz linkowania…
Rodzaj witryny
Wyszukiwarka internetowa Google pozycjonuje nowe, popularne strony, a także duże, pewne i zaufane firmy, natomiast Bing faworyzuje witryny starsze, o domenach typu „.edu” lub „.gov”.
Treść witryny
Zarówno Google, jak i Bing bazuje na słowach kluczowych znajdujących się w tytułach, tagach i meta description, ale to wyszukiwarka Google mocniej docenia frazy kluczowe i SEO w treści strony.
Linki zwrotne
Linkowanie witryny to ważny czynnik pod kątem jej pozycjonowania, ponieważ wyszukiwarki internetowe Bing i Google faworyzują strony bogate w wartościową treść. Wyszukiwarka Google zwraca jednak uwagę na jakość stron odsyłających oraz linkowanie w obrębie witryny w większym stopniu niż Bing.
Pozycjonowanie Bing vs Google – podsumowanie
Zoptymalizowanie strony pod różnych wyszukiwarek internetowych zwiększa szanse na zdobycie szerszej grupy odbiorców i pozyskanie nowych klientów. Google to najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie, korzysta z niej ponad 90% Internautów na całym świecie. Bing to wyszukiwarka, która instaluje się automatycznie, wraz z domyślną przeglądarką internetową – Internet Explorer, co wpływa na to, że korzysta z niej więcej starszych użytkowników. Obie wyszukiwarki zwracają uwagę na sygnały społecznościowe, szybkość ładowania strony oraz jej zawartość. Pozycjonując stronę internetową, warto optymalizować jej elementy, by zredukować wartość współczynnika odrzuceń, a także dbać o atrakcyjną i odpowiednio ułożoną pod kątem SEO treść.