2887 wyświetlenia
1164 wyrazów
Darmowy audyt SEO strony krok po kroku

Darmowy audyt SEO strony krok po kroku

Przeczytasz w 5 minut i 49 sekund 2017.09.20 | Aktualizacja: 9 miesięcy temu
Darmowy audyt SEO strony krok po kroku

Szukasz informacji jako wykonać darmowy audyt strony? W tym poradniku pokażemy Ci jak wykonać kompleksowy audyt korzystając z całkowicie darmowych narzędzi dostępnych w internecie.

Audyt SEO

Audyt SEO to dedykowana analiza strony internetowej, platformy e-commerce lub systemu CMS pod kątem zgodności z zasadami Google. Płatny lub darmowy audyt SEO obejmuje w swoim zakresie badanie zarówno struktury strony jak i widocznych dla użytkownika treści. Poprawnie przeprowadzony audyt SEO pozwala na m.in. zwiększenie ilości ruchu organicznego, szybszą i lepszą indeksację podstron, wzrost pozycji w Google oraz krótszy czas ładowania witryny.

Zakres audytu może być różny, jednak powinien on obejmować poniższe zagadnienia:

  • Tworzenie meta tagów,
  • Planowanie struktury URL,
  • Optymalizacja wyszukiwarki,
  • Mapy strony XML i HTML,
  • Optymalizacja grafik,
  • Optymalizacja filmów,
  • Analiza słów kluczowych,
  • Linkowanie wewnętrzne,
  • Struktura nagłówków,
  • Integracje z Social Media,
  • Strategia linkowania zewnętrznego,
  • Usuwanie filtra Google,
  • Oczyszczanie profilu linków,
  • Konfiguracja narzędzi Google,
  • Szybkość ładowania witryny,
  • Analiza i poprawa zabezpieczeń,
  • Analityka pozycji w Google,
  • Prace programistyczne,
  • Badanie rynku i konkurencji,
  • Zgodność mobilna,
  • Przekierowania i indeksacja.

Darmowy audyt SEO

Audyt SEO jest bardzo często odpłatną usługą realizowaną przez firmy zajmujące się pozycjonowaniem lub marketingiem internetowym. W naszej firmie usługa ta jest elementem w kampanii SEO, dlatego jest realizowana w sposób ciągły przez cały czas trwania umowy.

Czy zatem darmowy audyt SEO jest możliwy? Jak najbardziej. Do tego celu możemy wykorzystać wiele bezpłatnych narzędzi dostępnych w internecie dla każdego. Pozwalają one sprawdzić zgodność strony internetowej z urządzeniami mobilnymi, czas wczytywania witryny, poprawność kodu, stosowanie się do zasad Google oraz wiele innych istotnych kwestii.

Google PageSpeed Insights

Google PageSpeed Insights to proste narzędzie za pomocą którego wpisując adres strony internetowej możemy sprawdzić jej czas ładowania na komputerach oraz urządzeniach z mniejszym ekranem. Po wykonaniu analizy strony w Google PageSpeed Insights otrzymamy wynik (im wyższy tym lepiej) oraz porady jak możemy poprawić czas wczytywania naszej strony internetowej. Zastosowanie się do wskazówek Google może znacznie podnieść szybkość witryny oraz wpłynąć pozytywnie na pozycję naszej strony internetowej w wyszukiwarkach.

Google Mobile-Friendly Test

Istnieje jeszcze jedno przydatne narzędzie od Google, które jest bezpośrednio powiązane z Google PageSpeed Insight. Jest nim Mobile-Friendly Test i jak sama nazwa wskazuje narzędzie to pozwala wykonać darmowy audyt SEO pod kątem zgodności z urządzeniami mobilnymi. Wykonując analizę za pomocą Google Mobile-Friendly Test sprawdzimy m.in. czy strona posiada responsywny lub dedykowany urządzeniom mobilnym układ oraz czy wszystkie jej elementy są przystosowane do ekranów dotykowych. Jeżeli narzędzie Google znajdzie błędy to również otrzymamy wskazówki jak je naprawić. Należy pamiętać, że od dłuższego czasu dostosowanie do mobilnych urządzeń jest istotnym wskaźnikiem optymalizacji SEO.

Pingdom Website Speed Test

Pingdom Website Speed Test to kolejne narzędzie za pomocą którego możemy sprawdzić czas ładowania naszej strony internetowej. Zaletą tego narzędzia jest możliwość wyboru lokalizacji z której testujemy wydajność strony, a także prezentacja szczegółowych informacji odnośnie czasu ładowania witryny. Zobaczymy wśród nich m.in. elementy spowalniające naszą stronę, propozycje zastosowania optymalizacji, porównanie względem innych stron, stosowane kody odpowiedzi oraz wiele dodatkowych informacji. Jest to idealne narzędzie do wykonania darmowego audytu SEO na własną rękę.

The WC3 Markup Validation Service

Walidator WC3 to bardzo proste i znane narzędzie, które sprawdza zgodność kodu strony internetowej z HTML oraz XHTML. Wskazuje ono także na występujące w dokumencie strony błędy. Idealna sytuacja to taka, w której nasza strona całkowicie i bez błędów przechodzi walidację. Pomimo swojej popularności narzędzie to jest jednak co raz rzadziej stosowane przez programistów i należy traktować je jako dodatkową wskazówkę.

Varvy SEO tool

Chcąc uzyskać całkowicie darmowy audyt SEO możemy także skorzystać z ciekawego narzędzia jakim jest Varvy SEO tool. Po wpisaniu adresu naszej strony internetowej otrzymamy automatycznie wygenerowane audyt SEO, który pomoże nam sprawdzić:

  • Bezpieczeństwo naszej strony,
  • Dostosowanie do urządzeń mobilnych,
  • Konfigurację pliku robots.txt,
  • Czas ładowania witryny,
  • Stosowanie atrybutów title i alt,
  • Korzystanie z mapy strony,
  • Poprawność kodu,
  • Przekierowania strony.

W ramach darmowego audyto SEO generowanego przez Varvy SEO tool otrzymamy szereg przydatnych porad, które pozwolą zoptymalizować stronę internetową. Należy jednak podchodzić z pewnym dystansem do aplikacji tworzących raporty na podstawie gotowego schematu.

Google Search Console

Darmowy audyt SEO nie byłby możliwy bez Google zatem jako ostatnie prezentujemy znane i cenione wśród webmasterów narzędzie Search Console. Aby móc skorzystać z możliwości jakie oferuje Google Search Console musimy być zweryfikowanym właścicielem strony internetowej. Następnie po wyborze z listy naszej domeny internetowej otrzymamy możliwość sprawdzenia wielu wartościowych informacji pozwalających na optymalizację pod kątem wyszukiwarki Google. Możemy sprawdzić liczbę i rodzaj linków zewnętrznych oraz wewnętrznych, błędy indeksowania, mapę witryny, plik robots.txt, stan indeksowania, usunąć adresy URL z Google, zobaczyć indeksację AMP oraz udoskonalenia HTML. Dodatkowo narzędzie Search Console powiadomi nas poprzez e-mail o istotnych zmianach w obrębie naszej strony internetowej.

Darmowy audyt SEO online

Za pomocą tych kilku dostępnych w internecie narzędzi wykonasz darmowy audyt SEO dla swojej strony internetowej, który pozwoli poznać jej najsłabsze strony oraz błędy, które wymagają naprawy. W przypadku wielu z nich wymagana jest specjalistyczna wiedza, jednak wykonanie takiego audytu pozwala zaoszczędzić czas i sporo pieniędzy.

Audyt SEO Mobile

Czy warto robić osobny audyt SEO dla mobile? I tak, i nie. Przedstawione narzędzia powinny całkowicie wystarczyć, aby wykonać darmową analizę SEO dla strony www, również w zakresie zgodności SEO z mobile. Jednak małe urządzenia rządzą się innymi prawami i dlatego audyt SEO Mobile może przynieść wymierne korzyści, szczególnie w przypadku stron/sklepów/aplikacji nastawionych na sprzedaż poprzez smartfony lub tablety. Taką usługę audyt SEO dla mobile wykonujemy zawsze dedykowanie dla klienta, a przeczytasz o niej poniżej 👇👇👇

Audyt SEO – darmowy czy warto płacić?

Odpowiedź należy do Ciebie. Jeżeli chcesz kompleksowego i dedykowanego audytu SEO to zdecyduj się na nasz audyt SEO,  który od początku do końca wykonywany jest ręcznie przez naszego eksperta dla Twojej strony internetowej. Taki audyt SEO zdecydowanie przewyższa rozwiązania online i pozwala odnaleźć wąskie gardła Twojej strony internetowej w osiąganiu wysokich pozycji w Google.  Zawiera on również audyt SEO Mobile, czyli analizę strony pod kątem SEO dla mobilnych urządzeń. Więcej dowiesz się z naszej oferty lub kontaktując się z nami przez formularz.

Czekamy na Ciebie!

Jesteśmy by pomagać

Skorzystaj z natychmiastowej pomocy ekspertów WordPress. Wyślij nam wiadomość za pomocą formularza kontaktowego i opisz nam swój problem lub to czego potrzebujesz.

Nazwa firmy
Sirius Pro

Dane firmy
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa

Identyfikator
PL 9111958679
Zgody i prywatność
Sprawdź i wybierz, które dane może przechowywać ta strona internetowa w plikach cookies, pamięci lokalnej i sesji przeglądarki internetowej
Podstawowe funkcjonowanie strony Do poprawnego korzystania z tej strony wymagane jest anonimowe przechowywanie niektórych danych dotyczących jej wyglądu oraz sposobu działania