Pozycjonowanie stron long tail, czyli inaczej pozycjonowanie szerokie to skuteczny sposób na uzyskanie większej sprzedaży produktów lub usług. Na czym polega pozycjonowanie na tzw. długi ogon? Dlaczego warto zatrudnić specjalistów w tej dziedzinie?
Pozycjonowanie stron long tail – na czym to polega?
Pozycjonowanie stron long tail to pozycjonowanie witryny na długie i sprecyzowane frazy. Dzięki temu rozwiązaniu można dotrzeć do szerokiego grona osób zainteresowanych danym produktem i usługą oraz wygenerować większe zyski sprzedażowe. Na czym polega pozycjonowanie stron na długi ogon? Czym są długie frazy?
Frazy z long tail to dłuższe frazy do wyszukiwania. To frazy kluczowe, które zawierają 4, a nawet 5 wyrazów. Dłuższe frazy są odpowiedzią na skonkretyzowane i szczegółowe zapytania ze strony użytkowników wyszukiwarek internetowych.
Pozycjonowanie stron long tail to pozycjonowanie na wielowyrazowe, pozornie niszowe, frazy kluczowe. Można je stosować dla konkretnych podstron, pojedynczych produktów i usług, np. w sklepie internetowym. Dzięki temu wypozycjonowane są konkretne rodzaje towarów, np. dany model danego produktu, na którym zależy klientowi.
Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie szerokie?
Pozycjonowanie stron long tail wpływa pozytywnie na konwersję, a więc i zakup. Im bardziej niszowa jest fraza, tym mniejsza konkurencja i łatwiej zyskać ruch organiczny wynikający z faktycznego zainteresowania danym produktem. Tym samym pozycjonowanie na frazy z long tail ma na celu wygenerowanie ruchu organicznego z jak największej ilości precyzyjnych i skonkretyzowanych fraz.
Pozycjonowanie szerokie jest szczególnie korzystne dla:
- Biznesu typu e-commerce
- Firm usługowych, zwłaszcza tych, które działają w skali lokalnej
- Rozbudowanych portali tematycznych i blogów
- Serwisów ogłoszeniowych
Wpisywanie w wyszukiwarkę Google ma na celu jak najszybsze odnalezienie konkretnego rodzaju usługi lub produktu. Po odnalezieniu poszukiwanego modelu w Internecie w większości przypadków klient składa zamówienie, nawet jeśli nie zna dokładnie danego sklepu lub firmy.
Pozycjonowanie szerokie przyczynia się nie tylko do zwiększenia widoczności strony w sieci, ale i do zwiększenia sprzedaży. Wyszukujące w ten sposób osoby to konsumenci, którzy są zdecydowani i wiedzą, czego chcą. Co więcej, jeśli dany klient będzie zadowolony z zakupu, jest duża szansa, że do nas wróci!
Zalety pozycjonowania na frazy z długim ogonem
Do zalet pozycjonowania szerokiego należą:
- Mniejsze koszty kampanii
- Wzrost ruchu organicznego
- Poprawa jakości generowanego ruchu
- Dotarcie do konkretnej grupy odbiorców
- Zdobycie nowych, cennych klientów, zainteresowanych ofertą
- Wydłużenie czasu, jaki użytkownik spędza na naszej stronie
- Szybkie efekty
- Poprawa stabilności pozycji strony w sieci
- Generowanie konwersji i większej sprzedaży
- Niższy współczynnik odrzuceń
Aby pozycjonowanie był skuteczne, należy je wprowadzić na jak największej ilości podstron w obrębie danej witryny.
Frazy z długim ogonem – przykłady
Frazy z długim ogonem to frazy skomplikowane, wielowyrazowe i długie. Mimo że ich częstotliwość wyszukiwania jest mniejsza, generują one bardziej wartościowy ruch niż frazy ogólne. Dzięki temu, że długie frazy są doprecyzowane, sprowadzają na stronę klienta, który wie, czego szuka i jest zainteresowany konkretnym produktem.
Frazy z long tail mogą zawierać od 3 do nawet 10 słów kluczowych. Jak je budować? Oto przykłady fraz z długim ogonem:
Fraza ogólna: suszarka do włosów
Fraza z długim ogonem: suszarka do włosów Phillips z technologią moistureprotect
Fraza ogólna: farba do włosów
Fraza z długim ogonem: farba do włosów bez amoniaku
Fraza ogólna: części do samochodów
Fraza z długim ogonem: części do samochodów francuskich Wrocław
Zastosowanie pozycjonowania na frazy z długim ogonem może poprawić pozycje strony w rankingu wyszukiwań, ale nie należy całkowicie rezygnować z tradycyjnego pozycjonowania. By osiągnąć sukces, należy łączyć ze sobą różne metody, np. content marketing, pozycjonowanie na krótkie słowa kluczowe, optymalizację techniczną strony internetowej i działania w social media!
Jak przygotować frazy z długim ogonem?
Pozycjonowanie szerokie może się przyczynić w znaczący sposób do poprawy widoczności strony w sieci i wyprzedzenia konkurencji. Osoby wyszukujące konkretnego produktu w sieci będą bardziej zdecydowane na jego zakup. Celem long tail SEO jest więc zwiększenie sprzedaży.
Aby przygotować dobre frazy z long tail, trzeba przede wszystkim przeanalizować dokładnie:
- branżę
- ofertę firmy
- potrzeby klientów
Jeśli chcesz poprawić ruch generowany na Twojej stronie i tym samym spowodować wzrost sprzedaży, zgłoś się do nas! W Sirius Pro dostosowujemy usługę do potrzeb klientów. Stawiamy na profesjonalizm i skuteczność. Doskonale wiemy co zrobić, by Twoja strona zaczęła na siebie zarabiać!