Pozycjonowanie to szereg działań, których głównym celem jest uzyskanie wyższej pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Na czym polega White Hat SEO? Jak dobrze pozycjonować stronę?
White Hat SEO – jak dobrze pozycjonować stronę?
White Hat SEO to techniki pozycjonowania zgodne z wytycznymi Google dla webmasterów. Działania te mają poprawić atrakcyjność i wartościowość witryny zarówno dla czytelników, jak i robotów wyszukiwarek internetowych. Dzięki stosowaniu White Hat SEO witryna ma szanse uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwań i zwiększyć zasięgi w sieci. To profesjonalne działanie, które w perspektywie długofalowej przynosi ogromne korzyści dla strony internetowej i pozwala na uzyskanie wartościowego, organicznego ruchu.
Przeciwieństwem White Hat SEO są tzw. techniki Black Hat SEO. To działania, które mogą się przyczynić do nałożenia przez Google sankcji w postaci założenia na stronę specjalnego filtra, który będzie zmniejszał na niej ruch lub nawet usunięcia strony z indeksu. Jakie techniki dobrego pozycjonowania warto znać i regularnie stosować?
Przykładowe techniki White Hat SEO
Jeśli chcesz wypozycjonować stronę zgodnie z akceptowalnymi przez Google zasadami, warto poznać techniki etycznego pozycjonowania.
#1 Publikowanie wartościowych treści
Strona internetowa, która jest użyteczna i wartościowa dla czytelników, zachęca do częstszych odwiedzin i generuje naturalne, organiczne linki. Publikowane treści powinny być unikalne, atrakcyjne i o wysokiej jakości merytorycznej, tak, by zbudować wizerunek firmy jako eksperta w danej dziedzinie.
#2 Optymalizacja treści strony
Aby strona była widoczna w sieci, nie wystarczy uzupełniać jej wartościowymi treściami. Jej układ musi być także przejrzysty i czytelny. W tym celu należy stosować nagłówki H1 – H6 oraz używać akapitów i punktorów, które ułatwią internautom przeglądanie jej treści.
#3 Optymalizacja kodu strony
Na widoczność witryny w sieci wpływają między innymi takie czynniki, jak
- Szybkość ładowania
- Cachowanie treści
- Elementy dynamiczne
- Responsywność
Nieczytelność strony lub problemy z jej obsługą na komputerach i urządzeniach mobilnych mogą wpłynąć negatywnie na jej pozycję w wynikach wyszukiwań. W naturalny sposób również zniechęci to czytelników do odwiedzin i przebywania na stronie.
#4 Optymalizacja pod kątem słów kluczowych
Liczba oraz dobór słów kluczowych to bardzo ważny element SEO. Nie należy jednak upychać fraz kluczowych na siłę, ani w tytule ani w meta description, ani tym bardziej w treści publikowanych wpisów.
Sprawdź także nasz artykuł, dzięki któremu dowiesz się, jak wypromować sklep internetowy, zgodnie z zasadami etycznego pozycjonowania.