W tym artykule dowiesz się czym jest SEO Copywriting oraz jak pisać treści pod pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych.
Pojęcie SEO Copywriting pochodzi od połączenia dwóch słów: Copywriting oraz SEO, o którym więcej dowiesz się z artykułu SEO – co to znaczy?. Ponieważ znaczenie pierwszego z nich zostało już wyjaśnione przedstawimy teraz definicję Copywritingu. W dalszej części artykułu dowiesz się natomiast co dokładnie oznacza SEO Copywriting oraz w jaki sposób pisać teksty pomagające pozycjonować strony m.in. w Google.
Copywriting
Copywriting to usługa tworzenia profesjonalnych tekstów tematycznych, które następnie mogą być wykorzystane do kampanii marketingowych, materiałów promocyjnych, opisów produktów, meta tagów lub treści publikowanych na stronie internetowej. Unikalne oraz synonimizowane treści realizowane są przez specjalistów tj. Copywriterów. Stworzone w ramach copywritingu dzieła idealnie nadają się do prowadzenia kampanii SEO i SEM m.in. poprzez stosowanie ich do publikacji artykułów sponsorowanych.
Każdy tekst tworzony w ramach Copywritingu jest indywidualnie dopasowywane do klienta oraz strony internetowej na której się znajdzie. Dodatkowo dla wprawionego w boju Copywritera nie stanowi większego problemu stworzenie wielu tekstów na ten sam temat, które jednocześnie nie będą powielać treści dostępnych już w internecie.
SEO Copywriting
Obecnie rynek Copywritingu w Polsce i na świecie jest praktycznie w całości poświęcony branży SEO, ponieważ to właśnie na tekstach opiera się pozycjonowanie w Google (znaczenie również mają zdjęcia i filmy, lecz marginalne). Z tego też względu SEO Copywriting z definicji nie wiele różni się od Coypwritingu.
Przedstawiamy listę miejsc gdzie SEO Copywriting znajdzie swoje zastosowanie:
- Content Marketing na blogu,
- Artykuły sponsorowane,
- Opisy do katalogów,
- Atrybuty i tagi,
- Opisy produktów i usług,
- Strony internetowe,
- Strony zapleczowe,
- Sklepy internetowe,
- Teksty synonimizowane.
Jednak, aby SEO Copywriting przyniósł zamierzony efekt Copywriter musi przygotować tekst, który nie tylko doskonale zindeksuje się w Google, ale również zaprezentuje markę z jak najlepszej strony. Zatem osoba pisząca teksty pod pozycjonowanie powinna cechować się lekkim piórem, szeroką znajomością branży internetowej oraz umiejętność dopasowywania treści. Ważne jest także, aby przestrzegać zasady poprawnego SEO Copywriting.
Będąc Copywriterem SEO należy pamiętać, aby były:
- Zawsze wysokiej jakości,
- Unikalne w internecie,
- Pozbawione błędów,
- Zoptymalizowane pod frazy kluczowe,
- Sprawdzone pod kątem poprawności,
- Wartościowe dla użytkownika,
- Zgodne z rzeczywistością,
- Dopasowane do strony.
W SEO Copywritingu należy konieczne wystrzegać się:
- Przesadnej ilości fraz kluczowych,
- Błędnej pisowni i składni,
- Zbytniej fantazji w tworzeniu,
- Pisania tekstów nie na temat,
- Braku optymalizacji SEO,
- Kopiowania treści z innych stron,
- Powtarzania tych samych wyrazów,
- Braku synonimów,
- Zbyt długich i nudnych tekstów.
Copywriting a SEO
Zlecając oraz realizując SEO Copywriting należy pamiętać, że nawet na teksty umieszczane w ramach stron zapleczowych lub katalogów internetowych mogą trafić nasi potencjalni klienci. Z tego powodu bardzo istotne jest, aby zachować jak najwyższą jakość tekstu oraz przekazywać tylko prawdziwe informacje na temat firmy i jej produktów.
Wysokie jakości SEO Copywriting może być niezwykle pomocny przy budowaniu silnej pozycji strony w Google, podczas gdy niskiej jakości artykuły mogą zostać potraktowane przez wyszukiwarki jako spam lub zduplikowana treść. Dotyczy to w szczególności stron firmowych
Cena a jakość
I tu właśnie dochodzimy od kluczowego elementu, który decyduje o tym, czy powyższe wymagania zostaną spełnione. Cena dyktuje warunki i tak możemy podzielić SEO Copywriting na trzy kategorie jakościowe:
- Niska jakość – cena od 1 – 2 zł / 1000 znaków,
- Średnia jakość – cena od 2 do 5 zł / 1000 znaków,
- Wysoka jakość – cena od 5 do 15 zł / 1000 znaków.
Najniższej jakości teksty nadają się tylko do stron zapleczowych oraz katalogów, które nie weryfikują opisów. W przypadku tekstów o średniej jakości możemy wykorzystać je w lepszych, znanych katalogach, do publikowania artykułów sponsorowanych oraz tworzenia meta tagów. Najwyższej jakości dzieła przeznaczone mogą być już do publikacji na naszym blogu lub wykorzystywane do opisów produktów.
Ceny usług SEO Copywritingu, chociaż mogą być różne, będą oferowały zbliżony podział jakości i zdecydowanie odradzamy wybór najtańszych z nich. Unikamy w takiej sytuacji tekstów realizowanych przez niedoświadczonych Copywriterów otrzymując w zamian w przystępnej jakości artykuły pozbawione błędów. W dłuższej perspektywie zdecydowanie bardziej opłaca się postawić na jakość, a nie ilość.
Podsumowanie
Rynek usług SEO Copywritingu jest bardzo duży i umożliwia praktycznie dowolny wybór Copywritera. Dobrze jest jednak korzystać z usług sprawdzonych specjalistów, którzy dzięki wieloletniemu doświadczeniu potrafią stworzyć ciekawe artykuły dla użytkownika oraz robota Google.
Takie podejście tylko zaprocentuje z czasem, gdy Google wprowadzi kolejne aktualizacje do swojego silnika wyszukiwarki. Unikniemy wtedy nie tylko wstydu przed klientami, ale również spadku pozycji w Google.