SEO Copywriting – co to takiego?

W tym artykule dowiesz si臋 czym jest SEO Copywriting oraz jak pisa膰 tre艣ci pod pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych.

SEO

Poj臋cie SEO Copywriting pochodzi od po艂膮czenia dw贸ch s艂贸w: Copywriting oraz SEO, o kt贸rym wi臋cej dowiesz si臋 z artyku艂u SEO – co to znaczy?. Poniewa偶 聽znaczenie pierwszego z nich zosta艂o ju偶 wyja艣nione przedstawimy teraz definicj臋 Copywritingu. W dalszej cz臋艣ci artyku艂u dowiesz si臋 natomiast co dok艂adnie oznacza SEO Copywriting oraz w jaki spos贸b pisa膰 teksty pomagaj膮ce pozycjonowa膰 strony m.in. w Google.

Copywriting

Copywriting to us艂uga tworzenia profesjonalnych tekst贸w tematycznych, kt贸re nast臋pnie mog膮 by膰 wykorzystane do kampanii marketingowych, materia艂贸w promocyjnych, opis贸w produkt贸w, meta tag贸w lub tre艣ci publikowanych na stronie internetowej. Unikalne oraz synonimizowane tre艣ci realizowane s膮 przez specjalist贸w tj. Copywriter贸w. Stworzone w ramach copywritingu dzie艂a idealnie nadaj膮 si臋 do prowadzenia kampanii SEO i SEM m.in. poprzez stosowanie ich do publikacji artyku艂贸w sponsorowanych.

Ka偶dy tekst tworzony w ramach Copywritingu jest indywidualnie dopasowywane do klienta oraz strony internetowej na kt贸rej si臋 znajdzie. Dodatkowo dla wprawionego w boju Copywritera nie stanowi wi臋kszego problemu stworzenie wielu tekst贸w na ten sam temat, kt贸re jednocze艣nie nie b臋d膮 powiela膰 tre艣ci dost臋pnych ju偶 w internecie.

SEO Copywriting

Obecnie rynek Copywritingu w Polsce i na 艣wiecie jest praktycznie w ca艂o艣ci po艣wi臋cony bran偶y SEO, poniewa偶 to w艂a艣nie na tekstach opiera si臋 pozycjonowanie w Google (znaczenie r贸wnie偶 maj膮 zdj臋cia i filmy, lecz marginalne). Z tego te偶 wzgl臋du SEO Copywriting z definicji nie wiele r贸偶ni si臋 od Coypwritingu.

Przedstawiamy list臋 miejsc gdzie SEO Copywriting znajdzie swoje zastosowanie:

  • Content Marketing na blogu,
  • Artyku艂y sponsorowane,
  • Opisy do katalog贸w,
  • Atrybuty i tagi,
  • Opisy produkt贸w i us艂ug,
  • Strony internetowe,
  • Strony zapleczowe,
  • Sklepy internetowe,
  • Teksty synonimizowane.

Jednak, aby SEO Copywriting przyni贸s艂 zamierzony efekt Copywriter musi przygotowa膰 tekst, kt贸ry nie tylko doskonale zindeksuje si臋 w Google, ale r贸wnie偶 zaprezentuje mark臋 z jak najlepszej strony. Zatem osoba pisz膮ca teksty pod pozycjonowanie powinna cechowa膰 si臋 lekkim pi贸rem, szerok膮 znajomo艣ci膮 bran偶y internetowej oraz umiej臋tno艣膰 dopasowywania tre艣ci. Wa偶ne jest tak偶e, aby przestrzega膰 zasady poprawnego SEO Copywriting.

B臋d膮c Copywriterem SEO nale偶y pami臋ta膰, aby by艂y:

  • Zawsze wysokiej jako艣ci,
  • Unikalne w internecie,
  • Pozbawione b艂臋d贸w,
  • Zoptymalizowane pod frazy kluczowe,
  • Sprawdzone pod k膮tem poprawno艣ci,
  • Warto艣ciowe dla u偶ytkownika,
  • Zgodne z rzeczywisto艣ci膮,
  • Dopasowane do strony.

W SEO Copywritingu nale偶y konieczne wystrzega膰 si臋:

  • Przesadnej ilo艣ci fraz kluczowych,
  • B艂臋dnej pisowni i sk艂adni,
  • Zbytniej fantazji w tworzeniu,
  • Pisania tekst贸w nie na temat,
  • Braku optymalizacji SEO,
  • Kopiowania tre艣ci z innych stron,
  • Powtarzania tych samych wyraz贸w,
  • Braku synonim贸w,
  • Zbyt d艂ugich i nudnych tekst贸w.

Copywriting a SEO

Zlecaj膮c oraz realizuj膮c SEO Copywriting nale偶y pami臋ta膰, 偶e nawet na teksty umieszczane w ramach stron zapleczowych lub katalog贸w internetowych mog膮 trafi膰 nasi potencjalni klienci. Z tego powodu bardzo istotne jest, aby zachowa膰 jak najwy偶sz膮 jako艣膰 tekstu oraz przekazywa膰 tylko prawdziwe informacje na temat firmy i jej produkt贸w.

Wysokie jako艣ci SEO Copywriting mo偶e by膰 niezwykle pomocny przy budowaniu silnej pozycji strony w Google, podczas gdy niskiej jako艣ci artyku艂y mog膮 zosta膰 potraktowane przez wyszukiwarki jako spam lub zduplikowana tre艣膰. Dotyczy to w szczeg贸lno艣ci stron firmowych

Cena a jako艣膰

I tu w艂a艣nie dochodzimy od kluczowego elementu, kt贸ry decyduje o tym, czy powy偶sze wymagania zostan膮 spe艂nione. Cena dyktuje warunki i tak mo偶emy podzieli膰 SEO Copywriting na trzy kategorie jako艣ciowe:

  • Niska jako艣膰 – cena od 1 – 2 z艂 / 1000 znak贸w,
  • 艢rednia jako艣膰 – cena od 2 do 5 z艂 / 1000 znak贸w,
  • Wysoka jako艣膰 – cena od 5 do 15 z艂 / 1000 znak贸w.

Najni偶szej jako艣ci teksty nadaj膮 si臋 tylko do stron zapleczowych oraz katalog贸w, kt贸re nie weryfikuj膮 opis贸w. W przypadku tekst贸w o 艣redniej jako艣ci mo偶emy wykorzysta膰 je w lepszych, znanych katalogach, do publikowania artyku艂贸w sponsorowanych oraz tworzenia meta tag贸w. Najwy偶szej jako艣ci dzie艂a przeznaczone mog膮 by膰 ju偶 do publikacji na naszym blogu lub wykorzystywane do opis贸w produkt贸w.

Ceny us艂ug SEO Copywritingu, chocia偶 mog膮 by膰 r贸偶ne, b臋d膮 oferowa艂y zbli偶ony podzia艂 jako艣ci i zdecydowanie odradzamy wyb贸r najta艅szych z nich. Unikamy w takiej sytuacji tekst贸w realizowanych przez niedo艣wiadczonych Copywriter贸w otrzymuj膮c w zamian w przyst臋pnej jako艣ci artyku艂y pozbawione b艂臋d贸w. W d艂u偶szej perspektywie zdecydowanie bardziej op艂aca si臋 postawi膰 na jako艣膰, a nie ilo艣膰.

Podsumowanie

Rynek us艂ug SEO Copywritingu jest bardzo du偶y i umo偶liwia praktycznie dowolny wyb贸r Copywritera. Dobrze jest jednak korzysta膰 z us艂ug sprawdzonych specjalist贸w, kt贸rzy dzi臋ki wieloletniemu do艣wiadczeniu potrafi膮 stworzy膰 ciekawe artyku艂y dla u偶ytkownika oraz robota Google.

Takie podej艣cie tylko zaprocentuje z czasem, gdy Google wprowadzi kolejne aktualizacje do swojego silnika wyszukiwarki. Unikniemy wtedy nie tylko wstydu przed klientami, ale r贸wnie偶 spadku pozycji w Google.