Spadek pozycji w Google może wynikać przede wszystkim z nieumiejętnego pozycjonowania strony internetowej. Jak można tego uniknąć? Co robić w sytuacji, gdy nasza strona nie pojawia się już tak wysoko w wynikach wyszukiwania, albo co gorsza, zalicza spadek?
Spadek pozycji w Google – z czego może wynikać?
Spadek pozycji w Google może wynikać z nieodpowiedniego pozycjonowania lub naruszenia zasad dla webmasterów. Tzw. Black Hat SEO, czyli pozycjonowanie niezgodne ze wskazówkami Google to jedna z najczęstszych przyczyn nałożenia na stronę bana lub blokady. W efekcie pozycja strony spada nawet o kilkanaście miejsc w dół i witryna nie jest dobrze widoczna dla internautów.
Do zachwiania stabilności pozycji strony internetowej w rankingu wyszukiwań Google może doprowadzić także kanibalizacja słów kluczowych, czyli zbyt duże zagęszczenie pozycjonowanych fraz na podstronach witryny. Jak tego uniknąć?
Spadek pozycji w Google – jak do niego nie dopuścić?
Aby strona nie naraziła się na tego typu kary, warto zadbać o to, by:
- Publikowane treści były wartościowe, unikalne i merytoryczne
- Strona była czytelna i przejrzysta dla osób, które ją odwiedzają
- Słowa kluczowe były starannie dobrane, zgodnie z tym, co wyszukują w sieci internauci
- Strona była zoptymalizowana pod kątem SEO (warto postawić zarówno na tradycyjne pozycjonowanie, jak i szerokie pozycjonowanie oraz pozycjonowanie głosowe)
- Witryna cechowała się responsywnością oraz dużą szybkością ładowania
Te wszystkie aspekty wpływają nie tylko na to, czy strona cieszy się popularnością wśród czytelników, ale także na to, jak jest ona odbierana przez algorytmy Google i roboty wyszukiwarek internetowych. Dzięki właściwej optymalizacji oraz poprawnemu pozycjonowaniu można wpłynąć na to, by strona była dobrze widoczna dla użytkowników wyszukiwarek internetowych.
Co jeszcze można zrobić? Na czym polega audyt SEO?
Jeśli Twoja strona wciąż nie generuje zysków, a jej pozycja w rankingu wyszukiwań spada, warto przyjrzeć się dokładnie elementom, które ją tworzą. W tym celu przeprowadza się profesjonalne audyty SEO.
Audyt SEO polega na analizie tych parametrów strony, które mają wpływ na jej pozycjonowanie. W ramach audytu przeprowadza się między innymi ocenę potencjału promocyjnego witryny, a także wykrywa nieprawidłowości i newralgiczne miejsca, które należy zoptymalizować.
Dzięki audytowi SEO możliwe jest reoptymalizowanie strony i odbudowanie jej zasięgów. Tego typu usługami zajmuje się wiele agencji SEO, lecz jeśli posiadasz stronę na WordPress możesz zlecić to także nam ekspertom od tej platformy.