2955 wyświetlenia
796 wyrazów
Pozycjonowanie głosowe a SEO

Pozycjonowanie głosowe a SEO

Przeczytasz w 3 minuty i 58 sekund 2019.02.03 | Aktualizacja: 1 rok temu
Pozycjonowanie głosowe a SEO

Wyszukiwanie głosowe to coraz bardziej popularny sposób na przeszukiwanie zasobów internetowych. Czy pozycjonowanie głosowe ma sens? Jak przygotować swoją stronę internetową pod kątem wyszukiwania werbalnego?

Wyszukiwarka głosowa Google a pozycjonowanie głosowe

Pozycjonowanie głosowe jest wymieniane przez wielu specjalistów jako bardzo ważny trend w SEO. Niegdyś to rozwiązanie można było obserwować w filmach, dziś z wyszukiwarki głosowej Google Now, asystenta Apple (Siri) i Amazon Alexa korzysta coraz więcej osób.

Internauci coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych i możliwości wyszukiwania głosowego, by znaleźć w Internecie interesujące ich treści. Badania dowiodły, że z wyszukiwarki głosowej korzysta około 30% populacji, w samej Polsce aż 10% użytkowników Internetu używa asystenta głosowego Google Now.

Google Assistant to inteligentny system dostępny na urządzeniach mobilnych. Pierwsze wersje takich programów były dostępne już w 2012 roku. Obecna wersja Asystenta jest wielojęzyczna, a jego popularność rośnie wprost proporcjonalnie do popularności urządzeń mobilnych i ich wykorzystywania do wyszukiwania informacji.

Aplikacja umożliwia między innymi tak proste czynności, jak nastawienie budzika, sprawdzenie pogody oraz nawigowanie trasy, za pomocą samych tylko poleceń głosowych. Asystent może także wyszukiwać informacje w Internecie, sugerując się zapytaniami głosowymi.

Kto najczęściej korzysta z możliwości wyszukiwania głosowego?

Wyszukiwanie głosowe to bardzo wygodna metoda na odnalezienie interesujących nas informacji. Konsumenci najczęściej korzystają z tej technologii, gdy mają zajęte ręce lub robią kilka rzeczy naraz. Z wyszukiwania głosowego najczęściej korzysta się w trakcie prowadzenia samochodu lub wykonywania obowiązków domowych.

Badania dowiodły, że często jest ono używane także w trakcie pracy oraz gotowania. Co ciekawe, na razie, wyszukiwanie głosowe jest wykorzystywane tylko w zaciszu domowym lub w kręgu znajomych, niewiele osób przyznaje się do publicznego korzystania z asystenta Google.

Specjaliści prognozują, że komendy głosowe nie wyprą całkowicie tradycyjnych metod wyszukiwania treści, ale je uzupełnią. W rezultacie pozycjonerzy będą musieli wdrożyć nowe, dwupłaszczyznowe metody optymalizacji stron internetowych. Jak zoptymalizować stronę internetową na podstawie tych prognoz? Na czym polega Voice Search SEO?

Pozycjonowanie głosowe – jak zoptymalizować stronę pod wyszukiwanie werbalne?

#1 Responsywność

Pierwszym krokiem do zoptymalizowania strony internetowej powinno być zapewnienie jej responsywności. To trend, który już można zaobserwować jakiś czas na rynku – by nie pozostać w tyle za konkurencją, firmy muszą dostosować swoje witryny tak, by otwierały się one poprawnie na ekranach różnych urządzeń. Należy zadbać o szybkość ładowania się strony, przejrzysty interfejs oraz elastyczny szablon, dostosowujący się do rozmiarów ekranu urządzenia, na którym przeglądana jest strona.

#2 Wielowyrazowe frazy, long tail

Wraz z popularyzacją komend głosowych zmienia się styl zadawanych pytań, warto zoptymalizować stronę także pod tym kątem. W wyszukiwaniu głosowym nie używa się konkretnych słów kluczowych, tylko dłuższych zdań podobnych do tych, których używa się w normalnej rozmowie.

Zapytania głosowe często zaczynają się od zwrotów typu „gdzie znajdę”, „jak zrobić”, „dlaczego”, „kto” i mają o wiele dłuższą formę, niż zapytania wpisywane w wyszukiwarkę. Warto przeanalizować treści na stronie pod kątem dłuższych, wielowyrazowych fraz, zawierających long tail, czyli tzw. długi ogon i dobierać frazy kluczowe tak, by przypominały one naturalny język używany podczas normalnych konwersacji.

#3 Meta description, FAQ

W wyszukiwaniu głosowym dużą rolę pełni meta description. To istotny element, który decyduje o tym, czy użytkownik zainteresuje się opisem i będzie chciał sprawdzić dalszą treść strony internetowej lub wpisu. Aby wypozycjonować stronę pod kątem komend głosowych, może być pomocne stworzenie działu najczęstszych pytań – FAQ – w ten sposób również można lepiej dotrzeć do potencjalnego klienta.

#4 Lokalizacja

Z wyszukiwaniem głosowym idzie w parze geolokalizacja. Użytkownicy urządzeń mobilnych najczęściej szukają zasobów, produktów lub usług, znajdujących się w bardzo bliskiej odległości od nich. Warto zadbać o to, by na stronie internetowej znalazły się w widocznym miejscu informacje o lokalizacji firmy, a także zoptymalizować pod tym kątem wizytówkę przedsiębiorstwa w Google.

Pozycjonowanie lokalne najlepiej sprawdza się dla firm usługowych i sklepów, to rozwiązanie, które ma na celu uwidocznienie firmy na rynku lokalnym i przyciągnięcie nowych klientów.

Technologia wyszukiwania głosowego wciąż się rozwija i, mimo że nie jest jeszcze aż tak popularna, warto już teraz zastanowić się nad pozycjonowaniem treści strony pod kątem zapytań głosowych i udoskonalić dotychczas stosowane metody.

Jesteśmy by pomagać

Skorzystaj z natychmiastowej pomocy ekspertów WordPress. Wyślij nam wiadomość za pomocą formularza kontaktowego i opisz nam swój problem lub to czego potrzebujesz.

Nazwa firmy
Sirius Pro

Dane firmy
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa

Identyfikator
PL 9111958679
Zgody i prywatność
Sprawdź i wybierz, które dane może przechowywać ta strona internetowa w plikach cookies, pamięci lokalnej i sesji przeglądarki internetowej
Podstawowe funkcjonowanie strony Do poprawnego korzystania z tej strony wymagane jest anonimowe przechowywanie niektórych danych dotyczących jej wyglądu oraz sposobu działania