Posty 3D na Facebooku to nowy typ postów, które wykorzystują obiekty 3D zapisane w standardzie gITF 2.0. Do czego można je wykorzystać? Jak z ich pomocą wypromować markę? Podpowiadamy!
Posty 3D na Facebooku – jak to działa?
Posty 3D na Facebooku to nowy typ postów, który kolejny krok do przodu, jeśli chodzi o rozwiązania technologiczne w Social Media.
Do innowacyjnych form promocji za pomocą kanałów mediów społecznościowych należą między innymi:
- Transmisje live
- Filmy panoramiczne
- Zdjęcia panoramiczne
- Panoramy sferyczne i wirtualne spacery po siedzibie firmy
Od kilku miesięcy prym wiodą także posty 3D. Jak to działa?
Modele 3D należy uprzednio przygotować w programie graficznym, np. Photoshop, Blender, 3D Builder, MODO lub Vectary. Mniej skomplikowane obiekty można stworzyć nawet w programie Paint 3D! Plik powinien ważyć mniej niż 3MB i posiadać format .glb.
Aby ułatwić social media managerom tworzenie postów 3D, powstał szereg aplikacji i pomocnych narzędzi. Aplikacje do tworzenia wyjątkowych trójwymiarowych postów to np. 3D Post oraz Easy 3D Post Creator. Użytkownicy nowszych iPhonów mogą tworzyć zdjęcia 3D (np. portretowe) nawet bezpośrednio z poziomu telefonu! Tak stworzony projekt można publikować na osi czasu fanpage’a, prywatnych profilach, a także na stronach wydarzeń i grupach dyskusyjnych.
Posty 3D na Facebooku – jak z ich pomocą wypromować markę?
Posty 3D są szczególnie przydatne dla sklepów internetowych oraz stacjonarnych. Można je wykorzystać do przedstawienia klientom nowego produktu oraz oferty. W ten sposób można zwizualizować elementy ubioru, figurki, samochody, meble, zabawki dla dzieci i wiele innych artykułów. Wpisy w trzech wymiarach nadają się także do wizualizacji wnętrz.
Do oglądania postów 3D nie potrzeba żadnych dodatkowych aplikacji ani funkcji. Trójwymiarowe wpisy otwierają się zarówno na ekranach komputerów, jak i na urządzeniach przenośnych. Aby obejrzeć prezentowane obiekty, wystarczy najechać na nie myszką, przytrzymać przycisk i zacząć nią obracać. W podobny sposób działa to na ekranach dotykowych, wystarczy poruszać palcem, by obejrzeć przedmiot lub postać ze wszystkich stron. Jedną z pierwszych firm, która zaczęła stosować posty 3D do promocji marki, jest Lego. Trójwymiarowe modele klocków i figurek użyte w postach na fanpage’u firmy prezentują się naprawdę świetnie!