5480 wyświetlenia
820 wyrazów
Jak zmienić autora wpisu na blogu WordPress

Jak zmienić autora wpisu na blogu WordPress

Przeczytasz w 4 minuty i 6 sekund 2019.02.19 | Aktualizacja: 10 miesięcy temu
Jak zmienić autora wpisu na blogu WordPress

Zarządzanie blogiem WordPress wcale nie jest takie trudne. Większość modyfikacji jednak może być dokonana tylko i wyłącznie przez administratora strony, który ma odpowiednie uprawnienia. Jak zmienić autora wpisu na blogu WordPress? Nasz artykuł z pewnością rozwieje wasze wątpliwości!

Jak zmienić autora wpisu na blogu WordPress?

Autor wpisu na blogu WordPress jest zazwyczaj wyświetlany w górnej lub dolnej części artykułu. To niekoniecznie musi być osoba, która zredagowała wpis. W przypadku, gdy dostęp do bloga ma jedna osoba, a autorów jest kilku, może zajść potrzeba dokonania zmian.

Wszelkich modyfikacji związanych ze wpisami oraz uprawnieniami użytkowników może dokonać administrator bloga. Jak zmienić autora wpisu na blogu WordPress?

Aby tego dokonać, należy:

  • zalogować się do panelu administracyjnego
  • przejść do zakładki Wpisy
  • kliknąć wybrany wpis
  • kliknąć przycisk Szybka edycja

W rozwijanym menu znajdziemy wiele opcji, w tym między innymi zmianę autora wpisu. Wystarczy kliknąć czarną strzałkę i wybrać z rozwijanej listy imię i nazwisko użytkownika, który jest autorem wpisu. Następnie klikamy przycisk Zaktualizuj, by wprowadzić te zmiany w życie. Gotowe!

Jak zmienić autora wpisu na blogu WordPress – masowe działania

Jeśli chcemy wprowadzić zmiany masowo, tzn. zmienić autora kilku wpisów lub wszystkich publikacji za jednym zamachem, wystarczy:

  • Odnaleźć w Panelu administracyjnym po lewej stronie zakładkę Wszystkie Wpisy
  • Zaznaczyć wybrane publikacje
  • Kliknąć przycisk Masowe działania, a następnie Edytuj

Z rozwijanego menu wybieramy opcję Autor i wybieramy właściwego redaktora. Następnie klikamy przycisk Zastosuj.  Gotowe! Zmieniliśmy autora kilku publikacji!

Jak dodać informacje o autorze na WordPress?

Aby dodać dodatkowe informacje o autorze wpisów, można skorzystać na przykład ze wtyczki Guerrilla’s Author Box. Dzięki temu czytelnik dowie się więcej o osobie, która redagowała dany artykuł.

Wtyczka umożliwia wprowadzenie zmian w polu Użytkownicy w panelu administracyjnym. Możemy między innymi dodać takie dane, jak:

  • Link do profilu autora na Facebooku/Instagramie/LinkedIn i innych kanałów mediów społecznościowych
  • Notka biograficzna
  • Pseudonim
  • Zdjęcie profilowe autora (Avatar)

Informacje o autorach można modyfikować i dodawać także z pomocą takich wtyczek jak Author Box Plus, WP Avatar, WP Biographia, czy Authors Posts Widget. Inny sposób to założenie konta na https://pl.gravatar.com i połączenie go z kontem na WordPress.

Jak usunąć autora wpisu?

Wiesz już, jak zmienić autora wpisu na blogu WordPress. A jak go usunąć? Wystarczy skorzystać ze wtyczki WP Author, Date and Meta Remover, Show Hide Author plugin lub System Custom CSS.

Dzięki pluginowi System Custom CSS możemy modyfikować kod strony i wprowadzać własne komendy.

Aby usunąć informację o autorze wpisu, wystarczy dopisać własny kod:

.entry-author-link {

Display: none;

}

Analogicznie można usunąć także datę wpisu i inne elementy, których nie chcemy wyświetlać na blogu.

Wielu autorów – jak ułatwić zarządzanie redakcją?

Jak dodać więcej niż jednego autora? W sytuacji, gdy bloga prowadzi więcej osób i wpisy posiadają więcej niż jednego autora, można skorzystać ze wtyczki Co-Authors Plus. Dzięki temu można wyróżnić kilku autorów danej publikacji i uhonorować ich pracę.

Do zarządzania stroną warto wykorzystać także wtyczkę WP Remote. Dzięki temu można podpiąć kilka stron w WordPress do jednego panelu administracyjnego.

Inne wtyczki, które ułatwiają zarządzanie zespołem redakcyjnym, to SEO Manager, Shop manager oraz User Role Editor. Dzięki nim można definiować nowe role, a także ograniczać lub rozszerzać uprawnienia.

Jak dodać nowego użytkownika? Jakie role możemy powierzyć redaktorom bloga?

Aby dodać nowego użytkownika bloga, należy skorzystać z zakładki Użytkownicy w Panelu Administracyjnym. Po kliknięciu przycisku Dodaj nowego oraz wprowadzeniu loginu i adresu e-mail zostaje utworzone nowe konto, możemy także przydzielić nową rolę.

Role, które można nadać użytkownikom bloga, to:

  • Subskrybent – rola o ograniczonych uprawnieniach, subskrybent może czytać treści i komentować wpisy
  • Współpracownik / Współtwórca – użytkownik może dodawać i edytować wpisy, ale ich publikacją zajmuje się osoba o wyższych uprawnieniach
  • Autor – użytkownik może dodawać wpisy, edytować je, publikować oraz edytować te treści, które już zostały opublikowane
  • Redaktor – to rola, która po Super Adminie i Administratorze ma najwięcej uprawnień. Redaktor może dodawać wpisy, edytować je, usuwać oraz publikować. Może także edytować wpisy innych użytkowników, zarządzać komentarzami, tagami i kategoriami na stronie. Do uprawnień redaktora należy także moderowanie biblioteki mediów.

W sytuacji, gdy chcemy ograniczyć dostęp użytkowników do niektórych części witryny lub zbudować grupę użytkowników o konkretnych uprawnieniach, można skorzystać z dodatkowych wtyczek, takich jak: PrivateContent, WP Customer Area, czy User Access Manager.

Jesteśmy by pomagać

Skorzystaj z natychmiastowej pomocy ekspertów WordPress. Wyślij nam wiadomość za pomocą formularza kontaktowego i opisz nam swój problem lub to czego potrzebujesz.

Nazwa firmy
Sirius Pro

Dane firmy
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa

Identyfikator
PL 9111958679
Zgody i prywatność
Sprawdź i wybierz, które dane może przechowywać ta strona internetowa w plikach cookies, pamięci lokalnej i sesji przeglądarki internetowej
Podstawowe funkcjonowanie strony Do poprawnego korzystania z tej strony wymagane jest anonimowe przechowywanie niektórych danych dotyczących jej wyglądu oraz sposobu działania