1994 wyświetlenia
811 wyrazów
Jak włączyć narzędzie Analityka WooCommerce

Jak włączyć narzędzie Analityka WooCommerce

Przeczytasz w 4 minuty i 3 sekundy 2023.07.12
Jak włączyć narzędzie Analityka WooCommerce

W tym poradniku dowiesz się jak włączyć analitykę WooCommerce, które pozwolą Ci na sprawdzanie statystyk związanych z prowadzeniem sklepu internetowego na platformie WordPress. Dowiedz się jak w pełni wykorzystać moc WooCommerce korzystając z danych, które znajdziesz w bezpłatnym module analityki.

Czym jest Analityka WooCommerce

Analityka WooCommerce (z ang. WooCommerce Analytics) to zestaw narzędzi pozwalających do zaawansowanego śledzenia statystyk w sklepie e-commerce w WordPress. Narzędzie Analityka WooCommerce dostępne jest od wersji WooCommerce 4.0 i w ten sposób zastąpiło ono wcześniejszy moduł o nazwie Raporty. I choć oba mają podobne zastosowanie to jednak nowa Analityka WooCommerce pozwala na znacznie dokładniejszą analizę danych dotyczących sprzedaży oraz magazynu.

Analityka WooCommerce dostarcza jednak nie tylko szczegółowych danych na temat sprzedaży i magazynu, ale również daje możliwość personalizacji raportów, co jest niezwykle przydatne dla właścicieli sklepów internetowych, którzy chcą poprawić swoje wyniki w e-commerce. Narzędzie Analitka WooCommerce pozwala również śledzić także inne wskaźniki takie jak liczba zamówień, sprzedaż netto, zysk brutto, a także statystyki dotyczące klientów, takie jak ich liczba, koszty wysyłki i zwrotów. To tylko jednak wierzchołek tego co potrafi moduł Analityka WooCommerce, a jego możliwości https://siriuspro.pl/wp-admin/tools.phpmogą być ponadto rozszerzone poprzez integrację z wtyczkami innych twórców.

Jak włączyć narzędzie Analityka WooCommerce

Aby uruchomić narzędzie Analityka WooCommerce wystarczy tak naprawdę włączenie jednej z opcji, która znajduje się w ustawieniach WooCommerce. W innej sytuacji, próba przejścia do statystyk WooCommerce zakończy się komunikatem o braku uprawnień takim jak poniżej.

Jak włączyć narzędzie Analityka WooCommerce - brak uprawnień

Komunikat o braku uprawnień dostępu do narzędzia Analityka WooCommerce.

Aby go uniknąć przejdź w panelu administratora WordPress do zakładki WooCommerce, kliknij w Ustawienia i wybierz Zaawansowane.

Jak włączyć narzędzie Analityka WooCommerce - ustawienia zaawansowane

Sekcja ustawień zaawansowanych w WooCommerce.

Zaznacz checkbox Włącz analitykę WooCommerce i zapisz ustawienia.

Jak włączyć narzędzie Analityka WooCommerce - włączanie statystyk

Włączanie statystyk Analityka WooCommerce.

Od teraz moduł Analityka WooCommerce jest już aktywny. Aby dowiedzieć się jak z niego skorzystać przejdź do kolejnego rozdziału tego poradnika.

Gdzie znajduje się Analityka WooCommerce

Moduł Analityka WooCommerce dostępny jest oczywiście tylko i wyłącznie w panelu administratora dla użytkowników, którzy posiadają uprawnienia pozwalające na dostęp do tych danych. Możesz przejść do niego klikając w /wp-admin/ zakładkę Analityka lub też kopiując poniższy adres URL:

https://siriuspro.pl/wp-admin/admin.php?page=wc-admin&path=%2Fanalytics%2Foverview

Oczywiście musisz pamiętać, aby w powyższym adresie URL podmienić adres naszej domeny na ten, pod którym aktualnie znajduje się Twoja strona WordPress. Gdy już uda Ci się dotrzeć do miejsca, w którym znajdują się statystyki WooCommerce to zobaczysz ich ogólny przegląd z podsumowaniem najważniejszych danych, które wygenerował Twój sklep WordPress.

Jak włączyć narzędzie Analityka WooCommerce - przegląd statystyk

Przegląd ogólnych statystyk dotyczących sprzedaży w WooCommerce.

Analityka WooCommerce udostępnia Ci następujące sekcje:

  1. Przegląd, w którym znajdziesz podsumowanie najważniejszych statystyk WooCommerce.
  2. Produkty, w których znajdują się statystyki dotyczące poszczególnych produktów.
  3. Przychód, gdzie znajdziesz dane związane z przychodem sklepu e-commerce.
  4. Zamówienia, która agreguje wszystkie liczby związane z zamówieniami WooCommerce.
  5. Warianty, która pozwala podglądać statystyki sprzedaży poszczególnych wariantów produktów.
  6. Kategorie, dzięki której możesz zobaczyć te, które generują nawiększy przychód w sklepie.
  7. Kupony, która zbiera dane statystyczne na temat użytych w sklepie WooCommerce rabatów.
  8. Podatki, dzięki której sprzedaż podzielona jest ze względu na obowiązującą stawkę VAT.
  9. Pliki do pobrania, które śledzą pobieranie produktów dostarczanych od klientów cyfrowo.
  10. Stan magazynowy, czyli informacje o dostępności poszczególnych produktów WooCommerce.
  11. Ustawienia, pozwalająca na konfigurację sposobu zbierania i agregowania statystyk sklepu.

Ostatnia zakładka pozwala także na import danych dostępnych w Raporty przed aktualizacją do WooCommerce 4.0.

Jak włączyć narzędzie Analityka WooCommerce - ustawienia statystyk

Ustawienia statystyk oraz sposobu zbierania danych w WooCommerce.

Funkcja ta pozwoli Ci na szerszą analizę historycznych danych dostępnych przed uruchomieniem narzędzia Analityka WooCommerce.

Włącz narzędzie Analityka WooCommerce razem z nami

I to by było na tyle w temacie statystyki oraz analityki WooCommerce 🙂 Ponieważ jest ono niezwykle przydatne to zachęcamy każdego administratora WooCommerce do jego uruchomienia. Jeżeli z jakiegoś powodu to zadanie jest dla Ciebie zbyt trudne lub chcesz skorzystać z naszej pomocy przy włączeniu narzędzia Analityka WooCommerce to napisz do nas już teraz i skorzystaj z pomocy naszych ekspertów od WordPress.

Jesteśmy by pomagać

Skorzystaj z natychmiastowej pomocy ekspertów WordPress. Wyślij nam wiadomość za pomocą formularza kontaktowego i opisz nam swój problem lub to czego potrzebujesz.

Nazwa firmy
Sirius Pro

Dane firmy
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa

Identyfikator
PL 9111958679
Zgody i prywatność
Sprawdź i wybierz, które dane może przechowywać ta strona internetowa w plikach cookies, pamięci lokalnej i sesji przeglądarki internetowej
Podstawowe funkcjonowanie strony Do poprawnego korzystania z tej strony wymagane jest anonimowe przechowywanie niektórych danych dotyczących jej wyglądu oraz sposobu działania