Grupa docelowa to grupa konsumentów, którzy będą potencjalnie zainteresowani naszym produktem oraz skierowanym do nich przekazem reklamowym. Znajomość grupy docelowej jest kluczowa, by odnieść sukces w e-commerce. Jak określić grupę docelową?
Jak określić grupę docelową klientów?
Aby przygotować skuteczny przekaz reklamowy i trafić z nim do odbiorców, tak, by większa część zareagowala zgodnie z naszymi oczekiwaniami, bardzo ważna jest znajomość grupy docelowej klientów. To osoby, które szukają konkretnych informacji w wyszukiwarkach internetowych, a także konkretnych produktów i usług. Jeśli posiadamy w ofercie dokładnie to, czego potrzebują, szanse na to, że doprowadzimy do zrealizowania transakcji, są bardzo duże.
Jak określić grupę docelową klientów?
- Zastanów się, kto jest odbiorcą Twoich produktów lub usług. W jakim jest wieku? Jakiej płci? Czym się interesuje?
- Poznaj potrzeby Twoich odbiorców, przeanalizuj swoją ofertę pod kątem tego, jak może się ona przydać konsumentom
- Nie skupiaj się tylko i wyłącznie na parametrach demograficznych, weź pod uwagę również czynniki społeczne, geograficzne, psychograficzne, kulturowe oraz finansowe. Uzupełnij profil potencjalnego klienta o takie informacje jak wykształcenie, miejsce zamieszkania, dochód, zawód, styl życia
- Podziel grupy odbiorców na mniejsze grupy i znajdź niszę
- Wybierz jedną konkretną grupę docelową i skup się na niej, zbuduj ofertę na podstawie potrzeb tej grup, a także dopasuj do niej kanały reklamowe
- Określ budżet, który możesz przeznaczyć na działania reklamowe i podejmij działanie – zapoczątkuj kampanię reklamową!
Znajomość targetu przydaje się na wielu etapach prowadzenia biznesu. Dzięki temu można stworzyć produkt lub usługę, który rzeczywiście zaspokoi potrzeby konsumentów, a także przygotować dopasowane do odbiorców, skuteczne hasła reklamowe. Idąc dalej tym tropem, nasza reklama może się wyświetlać na Facebooku i w Google konkretnym grupom osób, które prawdopodobnie będą zainteresowane zakupem!
Jak określić grupę docelową klientów? Zasada Pareto
Zasada Pareto mówi, że większość zysku w sklepie (aż 80%) jest generowana przez 20% odbiorców – klientów, którzy najczęściej dokonują zakupu. To właśnie Twoja grupa docelowa! Im więcej znajdziesz cech wspólnych, które łączą ludzi z tej kategorii, tym łatwiej będzie Ci do nich trafić z reklamą.
Zobacz także: Najlepsze platformy e-commerce [Ranking]