1772 wyświetlenia
765 wyrazów
Jak działa wyszukiwarka Google? Czym jest algorytm Google?

Jak działa wyszukiwarka Google? Czym jest algorytm Google?

Przeczytasz w 3 minuty i 49 sekund 2019.02.15 | Aktualizacja: 1 rok temu
Jak działa wyszukiwarka Google? Czym jest algorytm Google?

Google to najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka internetowa, której głównym celem jest katalogowanie różnego rodzaju informacji i udostępnianie ich za pomocą Internetu. Jak działa algorytm Google? Co warto o nim wiedzieć?

Początki wyszukiwarki internetowej Google

Wyszukiwarka internetowa Google pierwotnie nazywała się BackRub. Projekt powstał w wyniku współpracy dwóch studentów – Larry’ego Page oraz Sergey Brina. Firma Google powstała dopiero w 1998 roku, przy dużym wsparciu inwestorów, w tym między innymi współzałożyciela, nieistniejącą już firmę informatyczną – Sun Microsystems Inc.

Jedną z najważniejszych i najbardziej innowacyjnych  technologii opatentowanych przez Google, jest mechanizm indeksowania serwisów. Do niedawna o pozycji witryny w wynikach wyszukiwania decydował matematyczny algorytm, tzw. PageRank.

System ten nadaje stronom internetowym określoną wartość liczbową, odnoszącą się do ich jakości. Szczegóły dotyczące dokładnego sposobu rangowania nigdy nie zostały dokładnie ujawnione. Obecnie, wskaźnik PageRank jest jedną ze składowych, które decydują o widoczności strony w sieci. Jak działa wyszukiwarka? Czym jest algorytm Google?

Czym jest algorytm Google?

Algorytm Google to zbiór procedur, dzięki którym wyszukiwarka analizuje zawartość stron internetowych. Dzięki tym zasadom wyszukiwarka może oceniać wartość witryn i wyświetlać je w określonej kolejności. W rezultacie możliwe jest odnalezienie dokładnych rezultatów i odpowiedzi na wprowadzane do wyszukiwarki pytania.

Algorytm Google umożliwia wyszukiwarce zindeksowanie istniejących stron internetowych oraz wyświetlanie ich w wynikach wyszukiwania. Aby strona była widoczna dla użytkowników sieci, należy zastosować kilka zasad:

  • Publikowane treści muszą być unikalne
  • Content (zawartość) strony musi być użyteczna
  • Strona musi być zoptymalizowana pod kątem SEO

Algorytm Google faworyzuje strony internetowe, których szablon jest responsywny oraz takie, które szybko się ładują. O wynikach wyszukiwania decyduje także wiele innych czynników. Jak jeszcze na widoczność witryny mogą wpływać algorytmy Google?

Algorytmy Google

Mimo że gigant z Mountain View nie chwali się otwarcie na temat stosowanych algorytmów, specjaliści SEO analizują mechanizmy Google i opisują te zmiany.

Najbardziej znane algorytmy Google, to:

  • Panda – jest to algorytm oceniający, czy strona posiada rozbudowaną oraz unikalną treść. Algorytm bada duplikaty na podstronach, ilość znaków oraz wartość merytoryczną publikowanych treści
  • Pingwin – algorytm bada jakość linkowania i odnośników prowadzących do strony, w przypadku naruszenia zasad dla webmasterów na stronę nakładana jest kara w postaci ograniczenia jej widoczności w sieci
  • Phantom – algorytm bada jakość tekstu, między innymi pod kątem wysycenia tekstu frazami kluczowymi oraz plagiatu

Jak pozycjonować stronę, by nie narażać się na kary ze strony powyższych algorytmów?

Techniki dobrego pozycjonowania, czyli White Hat SEO

White Hat SEO to techniki pozycjonowania, które są zgodne z wytycznymi Google dla webmasterów. Działania te mają na celu uzyskanie przez witrynę wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwań oraz uzyskanie wartościowego, organicznego ruchu.

Przykładowe techniki White Hat SEO, to:

  • publikowanie wartościowych treści – strona internetowa, która jest użyteczna dla czytelników, generuje w sposób naturalny dużą liczbę odwiedzin. Takie treści są też faworyzowane przez roboty wyszukiwarek internetowych, w tym także algorytmy Google
  • optymalizacja treści – aby strona była faworyzowana przez roboty wyszukiwarek, układ jej treści musi być przejrzysty i czytelny. Pozycjonowanie polega także na stosowaniu odpowiednich nagłówków H1 – H6 oraz odpowiednim stosowaniu fraz kluczowych w teście

Przeciwieństwem do White Hat SEO są działania Black Hat SEO, czyli niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki Google.

Jakie działania mogą narazić stronę na utratę pozycji w rankingu wyszukiwań?

Praktyki niezgodne ze wskazówkami dla webmasterów Google mogą przynieść pozornie dobre efekty. Używanie Black Hat SEO doprowadza prędzej czy później do bana lub filtrów ręcznych Google, które zmniejszają zasięgi strony.

Przykładowe działania Black Hat SEO, to:

  • Upychanie na siłę słów kluczowych – należy unikać sztucznego upychania fraz w treści postów, opisach podstron, metatagach oraz nazwach plików graficznych
  • Stosowanie stron bezwartościowych stron przejściowych
  • Plagiat – kopiowanie treści z innych stron może zostać ukarane banem lub filtrem ręcznym
  • Cloaking – prezentowanie różnych treści witryny czytelnikom i robotom wyszukiwarki może doprowadzić do poważnych konsekwencji, np. usunięcia strony internetowej z indeksu wyszukiwarki.

Chcesz wypozycjonować swoją stronę? Warto zaufać specjalistom w tej dziedzinie. Dobrze wypozycjonowana strona internetowa to realne zyski dla firmy. Skontaktuj się z Sirius Pro, by dowiedzieć się więcej!

Jesteśmy by pomagać

Skorzystaj z natychmiastowej pomocy ekspertów WordPress. Wyślij nam wiadomość za pomocą formularza kontaktowego i opisz nam swój problem lub to czego potrzebujesz.

Nazwa firmy
Sirius Pro

Dane firmy
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa

Identyfikator
PL 9111958679
Zgody i prywatność
Sprawdź i wybierz, które dane może przechowywać ta strona internetowa w plikach cookies, pamięci lokalnej i sesji przeglądarki internetowej
Podstawowe funkcjonowanie strony Do poprawnego korzystania z tej strony wymagane jest anonimowe przechowywanie niektórych danych dotyczących jej wyglądu oraz sposobu działania