Poznaj emoji ✋ śmieszne emotikony 😃 które bawią cały internet, a także pozwalają na… poprawę Twojego SEO.
Historia emoji
Emoji 🤨 chyba każdy z nas nie tylko widział, ale również sam chętnie używa te śmieszne ikonki w trakcie komunikacji w social mediach. Emoji zwane są także jako emotki lub emotikony i choć nazwy te nie powinny być łączne to jednak w świecie internetu oznaczają jedno – dobrą zabawę 🐭 👉 skopiuj Emoji 👈 klikając w ten link.
Emoji powstały w latach 90-tych XX wieku, a swoją popularność zawdzięczają marce Apple, która spopularyzowała je na iPhonach. Samo emoji służy do wyrażenia emocji w formie graficznych buziek, ikonek takich jak np. te: 😔🙂😑
Emotki a emoji
Dlaczego emotki różnią się od emoji? Podobieństwo tych nazw to jedyne co je łączy. Emotikony to ikony znakowe, zapisywane w formie tekstowej np. :O :/ :< obróconej o 90 stopni w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara.
I choć emotikony mają już swoje lata, bowiem po raz pierwszy zostały użyte w 1️⃣9️⃣8️⃣2️⃣ roku to wciąż znajdują one swoich zwolenników i są prostym sposobem na wyrażanie myśli i emocji.
Każdy z nas doskonale pamięta emotikony oraz ich graficzne odpowiedniki wykorzystywane w komunikatorze Gadu-Gadu.
Emotikony mogą być także prezentowane w formie graficznej, jednak wtedy, zazwyczaj mówimy już właśnie o emoji. I to właśnie im poświęcimy resztę tego poradnika.
Emoji a SEO
Dlaczego piszemy o emoji w kontekście Google i SEO? Google jest jedną z tych firm, które bardzo mocno rozwijają oraz promują emoji w internecie, a także na swoich platformach takich jak Chrome, czy Android. Od pewnego czasu emoji można w 100% zgodnie z zasadami Google stosować do upiększania stron internetowych m.in. w wynikach wyszukiwania.
Przez pewien czas emoji były całkowicie wykluczone z wyników wyszukiwania przez Google. Od 2017 roku emoji powróciło do łask Google.
Bez problemu możesz je także zamieścić np. we wpisach w WordPress 🤓, czy na stronach HTML 👨💻.
Emoji stosowane są także bardzo mocno i w szerokim zakresie na Facebooku. Bez skutecznego social marketingu nowe firmy nie mogą rozwinąć swoich skrzydeł, a stare z trudem utrzymują się na powierzchni. Ponieważ to social media obecnie wyznaczają wiele trendów oraz kierunków rozwoju branż w internecie, emoji przywędrowały do Google właśnie z nich, a szczególnie z Facebooka.
Emoji w Google
W przypadku pozycjonowania Google stosowanie emoji ogranicza się de facto do stosowania ich w 2️⃣ miejscach:
- Meta description – Opis strony w wynikach organicznych Google, do którego możesz wstawić emoji.
- Meta title – Tytuł [title] strony w wynikach organicznych Google, do którego możesz wstawić emoji.
Umieścić je w tych miejscach możemy za pomocą np. Touch Bara w komputerach MacOS 👨💻, czy też ze stron internetowych, które przeznaczone są do wyszukiwania i kopiowania emoji.
Jak można łatwo zauważyć takie emoji przyciągają bardzo mocno uwagę czytelnika i wyróżniają się w wynikach wyszukiwania w Google. Oczywiście należy stosować je z głową, inaczej możesz narazić się swoim czytelnikom 🤬 🔫 Teraz pokażemy Ci jak na przykładzie WordPress dodawać emoji do meta title i meta description.
Sprawdź także poradnik jak wyłączyć emoji w WordPress.
Emoji w WordPress
WordPress to tak prosta i przyjazna platforma, że nawet dodawanie śmiesznych 🥳 emoji zajmuje dosłownie kilka minut 🕐. Aby tego dokonać, należy pobrać i zainstalować wtyczkę Yoast SEO.
Po jej zainstalowaniu w trakcie edycji jednej z podstron pojawi nam się na samym dole boks, w którym możliwa staje się edycja meta title i meta descritpion.
Zobacz dwa interesujące nas pola we wtyczce Yoast SEO:
- SEO title – W tym miejscu możesz edytować tytuł strony SEO oraz dodać do niego skopiowane emoji.
- Meta description – Miejsce na dodanie opisu meta description oraz emoji.
Po zapisaniu zmian, w przeciągu kilku dni, jak tylko robot Google odwiedzi Twoją stronę, pojawią się one w wynikach wyszukiwania. W przypadku, gdy chcesz, aby nastąpiło to szybciej 🚀 wystarczy zgłosić do ponownej indeksacji stronę w 🔎 Google Search Console.
W przypadku platformy WordPress SEO emoji możesz dodawać zarówno do wpisów jak i stron. Istnieje jeszcze jedna możliwość na dodanie emoji jeżeli nie chcesz korzystać z gotowej wtyczki.
Meta tagi z emoji
Ten przykład zadziała nie tylko dla stron WordPress, ale dla każdej innej opartej na HTML.
1. Emoij title [meta title]
Aby dodać meta title z emoji należy pomiędzy znacznikami <head> i </head> kodu strony internetowej wstawić meta tag np.:
<title>Emoji 🥳 (Emotikony) Google w SEO 🔎 ‹ Blog Sirius Pro</title>
Treść Twojego meta title z emoji musi znaleźć się pomiędzy znacznikami <title> a </title>
2. Emoij description [meta description]
Aby dodać meta description z emoji, należy w kodzie HTML dodać również pomiędzy tymi znacznikami meta tag description (wstaw swoją treść w cudzysłów po content=):
<meta name="description" content="Sprawdź jak dodać emoji 🤓 (emotikony) do meta description 👨💻 i meta title. Wykorzystaj 👍 emoji w SEO w Google 📋 krok po kroku.">
Zapamiętaj: to Google decyduje o tym, czy wykorzysta Twój opis meta title i meta description oraz zawarte w nich emoji. Jeżeli ich nie widzisz w wynikach wyszukiwania – to nie błąd.
Emoji przyjazne ludziom i SEO
Emoji to znakomity dodatek do długich i nudnych tekstów 🙄, który potrafi przyciągnąć uwagę, a nawet rozbawić czytelnika. Chociaż samo emoji nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję strony w Google (zobacz jak pozycjonować WordPress), to jednak rozsądnie stosowane ma zdecydowanie pozytywny wpływ na emocje osoby po drugiej stronie ekranu oraz może przełożyć się na wyższy wskaźnik CTR (ilość kliknięć w stosunku do wyświetleń).
Emoji polubiło Google, Apple, tysiące firm oraz miliardy użytkowników na całym świecie. Pozwól się także do nich przekonać 😉