1637 wyświetlenia
413 wyrazów
Call to Action [CTA] od A do Z

Call to Action [CTA] od A do Z

Przeczytasz w 2 minuty i 3 sekundy 2019.04.10 | Aktualizacja: 10 miesięcy temu
Call to Action [CTA] od A do Z

Call to Action to inaczej wezwanie do działania. Przycisk ten pełni ważną rolę na stronie internetowej, ponieważ prowokuje czytelnika do wykonania danej akcji i przyczynia się do zwiększenia współczynnika konwersji. Jak stworzyć skuteczne CTA?

Call to Action – najczęściej popełniane błędy

Jeśli chodzi o Call to Action, najczęściej popełniane błędy to… jego brak. Twórcy stron internetowych oraz sklepów internetowych nie zawsze pamiętają o tym, by zamieścić na stronie w widocznym miejscu przycisk, który skłaniałby czytelnika do podjęcia działania. W momencie, gdy klient przegląda ofertę, nawet jeśli jest nią zainteresowany, brakuje mu bodźca, który przyczyniłby się do kliknięcia i zakupu. Do tego właśnie służy przycisk CTA.

Inne błędy związane z CTA, to brak informacji o korzyściach, jakie mogą wyniknąć z kliknięcia w przycisk. CTA powinien być sformułowany w jasny sposób i informować o zaletach, jakie płyną z wykonania akcji. W tym celu można tuż obok niego zamieścić krótką, trzypunktową listę korzyści, by rozwiać skutecznie wątpliwości klienta.

Błędem jest także zamieszczanie niewyraźnego, niewidocznego, lub zbyt małego CTA, a także zamieszczanie zbyt wielu klikalnych przycisków. Dobrze skonstruowany CTA powinien być responsywny i wyświetlać się dobrze na różnych urządzeniach.

Jak stworzyć Call to Action, które zachęci do działania?

Skuteczne CTA powinno zawierać:

  • Krótkie i treściwe wezwanie, np. „Obejrzyj video”, „Sprawdź aktualne promocje”, „Kliknij, by otrzymać rabat”, „Zapisz się, by być na bieżąco”, „Wypróbuj wersję testową”
  • Pomocne i zachęcające statystyki: „Z naszych usług korzysta już X zadowolonych klientów”, „Obsługujemy codziennie X firm”, „Dołącz do grona X zadowolonych klientów”
  • Informację o zaletach płynących z wykonania akcji: „Załóż konto i ciesz się 30 – dniowym okresem próbnym”, „Dołącz do naszych klientów i ciesz się wyjątkowym rabatem”
  • Proste linkowanie – na stronę docelową, podstronę z ofertą, podstronę z opisem produktu lub do formularza rejestracyjnego

Przycisk CTA powinien znajdować się w widocznym miejscu na stronie internetowej i się wyróżniać. Badania dowiodły, że najskuteczniejsze Call To Action to przyciski w kolorze czerwonym, niebieskim i zielonym. Dobrze sprawdza się też CTA w energetycznym pomarańczowym kolorze oraz odcienie różu lub fioletu. Wiele zależy od designu pozostałych elementów strony internetowej.

Jesteśmy by pomagać

Skorzystaj z natychmiastowej pomocy ekspertów WordPress. Wyślij nam wiadomość za pomocą formularza kontaktowego i opisz nam swój problem lub to czego potrzebujesz.

Nazwa firmy
Sirius Pro

Dane firmy
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa

Identyfikator
PL 9111958679
Zgody i prywatność
Sprawdź i wybierz, które dane może przechowywać ta strona internetowa w plikach cookies, pamięci lokalnej i sesji przeglądarki internetowej
Podstawowe funkcjonowanie strony Do poprawnego korzystania z tej strony wymagane jest anonimowe przechowywanie niektórych danych dotyczących jej wyglądu oraz sposobu działania