Call to Action to inaczej wezwanie do działania. Przycisk ten pełni ważną rolę na stronie internetowej, ponieważ prowokuje czytelnika do wykonania danej akcji i przyczynia się do zwiększenia współczynnika konwersji. Jak stworzyć skuteczne CTA?
Call to Action – najczęściej popełniane błędy
Jeśli chodzi o Call to Action, najczęściej popełniane błędy to… jego brak. Twórcy stron internetowych oraz sklepów internetowych nie zawsze pamiętają o tym, by zamieścić na stronie w widocznym miejscu przycisk, który skłaniałby czytelnika do podjęcia działania. W momencie, gdy klient przegląda ofertę, nawet jeśli jest nią zainteresowany, brakuje mu bodźca, który przyczyniłby się do kliknięcia i zakupu. Do tego właśnie służy przycisk CTA.
Inne błędy związane z CTA, to brak informacji o korzyściach, jakie mogą wyniknąć z kliknięcia w przycisk. CTA powinien być sformułowany w jasny sposób i informować o zaletach, jakie płyną z wykonania akcji. W tym celu można tuż obok niego zamieścić krótką, trzypunktową listę korzyści, by rozwiać skutecznie wątpliwości klienta.
Błędem jest także zamieszczanie niewyraźnego, niewidocznego, lub zbyt małego CTA, a także zamieszczanie zbyt wielu klikalnych przycisków. Dobrze skonstruowany CTA powinien być responsywny i wyświetlać się dobrze na różnych urządzeniach.
Jak stworzyć Call to Action, które zachęci do działania?
Skuteczne CTA powinno zawierać:
- Krótkie i treściwe wezwanie, np. „Obejrzyj video”, „Sprawdź aktualne promocje”, „Kliknij, by otrzymać rabat”, „Zapisz się, by być na bieżąco”, „Wypróbuj wersję testową”
- Pomocne i zachęcające statystyki: „Z naszych usług korzysta już X zadowolonych klientów”, „Obsługujemy codziennie X firm”, „Dołącz do grona X zadowolonych klientów”
- Informację o zaletach płynących z wykonania akcji: „Załóż konto i ciesz się 30 – dniowym okresem próbnym”, „Dołącz do naszych klientów i ciesz się wyjątkowym rabatem”
- Proste linkowanie – na stronę docelową, podstronę z ofertą, podstronę z opisem produktu lub do formularza rejestracyjnego
Przycisk CTA powinien znajdować się w widocznym miejscu na stronie internetowej i się wyróżniać. Badania dowiodły, że najskuteczniejsze Call To Action to przyciski w kolorze czerwonym, niebieskim i zielonym. Dobrze sprawdza się też CTA w energetycznym pomarańczowym kolorze oraz odcienie różu lub fioletu. Wiele zależy od designu pozostałych elementów strony internetowej.