Blog, który będzie zarabiać, to strona internetowa, na której pojawiają się atrakcyjne i ciekawe treści, dzięki którym generuje ona organiczny ruch. Jak pozyskać reklamodawców? O czym prowadzić bloga? Podpowiadamy!
Blog, który będzie zarabiać – jak zachęcić do siebie reklamodawców?
Aby zacząć zarabiać na blogu, ważne jest nie tylko staranne i rzetelne prowadzenie strony. By blog wyróżnił się na rynku i stanowił cenne narzędzie promocji, muszą być na nim publikowane unikatowe, wartościowe i interesujące treści. Strona powinna być także czytelna i przejrzysta – łatwa w obsłudze. O czym jeszcze warto pamiętać?
Na wizerunek profesjonalnego blogera trzeba sobie zapracować. O wiele łatwiej się wybić, jeśli nasz blog dotyczy jakiejś konkretnej niszy i porusza takie zagadnienia, o których inni nie piszą. Ważna jest renoma blogera, a także zdolność do angażowania uwagi odbiorców za pomocą wpisów. Prowadząc bloga, warto pamiętać także o SEO.
Dzięki trafnie dobranym słowom kluczowym ruch organiczny na naszej stronie będzie rósł w naturalny sposób. Warto także promować publikacje w sieci – poprzez linkowanie oraz udostępnianie wpisów w mediach społecznościowych. Od czego jednak zacząć? Jak wybrać odpowiednią tematykę i stworzyć blog, który będzie zarabiać w imieniu autora?
Jak stworzyć blog, który będzie zarabiać? 10 pomysłów na tematykę!
Zanim zaczniesz tworzyć artykuły sponsorowane lub pobierać prowizje za zamieszczane reklamy i banery, warto zadbać o to, by na blogu pojawiły się wartościowe treści. O czym pisać? Oto tematy, które mogą się okazać strzałem w dziesiątkę!
#1 Cyberbezpieczeństwo
#2 Sporty ekstremalne
#3 Wpadki – w świecie gwiazd, w filmach, grach i muzyce
#4 Przewodniki po nietypowych miejscach
#5 Pogotowie komputerowe
#6 Poradniki dla przedsiębiorców
#7 Marketing internetowy
#8 Lifestyle i odżywianie
#9 Szeroko pojęte zdrowie
#10 Rodzina i wychowywanie dzieci
Pamiętaj, by tematykę wpisów dopasować do swoich zainteresowań, wiedzy i umiejętności! Wartościowe blogi to strony, na których publikują wpisy eksperci z danej dziedziny. Jeśli sam nie czujesz się dobrze w jakimś temacie, możesz zaprosić do gościnnego wpisu innego blogera lub zatrudnić copywriterów, którzy stworzą dla Ciebie treści. W dobraniu odpowiedniej tematyki bloga mogą pomóc różnego rodzaju narzędzia badające trendy, np. Google Trends.