10634 wyświetlenia
7446 wyrazów
WordPress SEO 2024: 64 przydatnych wskazówek

WordPress SEO 2024: 64 przydatnych wskazówek

Przeczytasz w 37 minut i 13 sekund 2019.06.27 | Aktualizacja: 9 miesięcy temu
WordPress SEO 2024: 64 przydatnych wskazówek

Przedstawiamy Ci najlepsze i najbardziej przydatne techniki WordPress SEO, które pozwolą Ci zoptymalizować stronę WordPress oraz osiągnąć pierwszą stronę w Google.

WordPress SEO – co to takiego?

WordPress SEO to pojęcie, które bierze się de facto z dwóch wyrazów: WordPress oraz SEO. Oba pojęcia wyjaśniliśmy już na naszym blogu, dlatego wystarczy, że klikniesz w link, aby dowiedzieć się więcej na ten temat. Skrótem mówiąc, WordPress SEO to techniki polegające na optymalizacji, a co za tym idzie, pozycjonowaniu WordPress.

Przeczytaj o tym jak pozycjonować WordPress w naszym artykule.

SEO dla WordPress, czyli dla kogo?

Pozycjonowanie WordPress ma zarówno sens i znaczenie dla stron firmowych, sklepów WooCommerce, czy też prywatnych blogów. W każdym z tych przypadków przyda się dodatkowa optymalizacja i ruch organiczny z Googla.

Nasz poradnik SEO w WordPress przyda się także dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z WordPress lub branżą SEO i szukają komplementarnej wiedzy w jednym miejscu na temat pozycjonowania WP.

Dlaczego SEO dla WordPress jest ważne?

Optymalizacja WordPress przyniesie Ci wymierne korzyści w postaci zwiększenia ruchu na stronie, a co za tym idzie, ilości klientów lub czytelników. Inwestując w SEO dla WordPress godzinę dziennie zwiększysz więc zasięg swojej marki w sieci i zaczniesz zarabiać poważne pieniądze np. poprzez sprzedaż powiązanych produktów i usług lub programy partnerskie.

W tym poradniku znajdziesz tylko takie techniki WordPress SEO, które są bezpieczne dla Twojej strony internetowej oraz zalecane przez Google, jednak zawsze stosujesz je na własne ryzyko.

64 przydatne wskazówki WordPress SEO w 2024 roku

Techniki WordPress SEO nie muszą być trudne i nieosiągalne dla laikow, dlatego przygotowaliśmy w tym wpisie 64 przydatne wskazówki, które pomogą Ci wypozycjonować stronę WordPress.

1. Sprawdź widoczność strony

Aby Twoja strona poprawnie indeksowała się w Google musisz pozwolić na to tzw. robotowi, który co jakiś czas odwiedza i sprawdza Twoją stronę internetową. W WordPress odpowiada za to jeden checkbox.

Znajdziesz go w zakładce Ustawienia => Czytanie: Proś wyszukiwarki o nieindeksowanie tej witryny.

WordPress SEO - indeksowanie strony

Indeksowanie strony w Google za pomocą konfiguracji WordPress.

Aby Twoja strona poprawnie indeksowała się w Google, czyli była widoczna musisz odznaczyć ten checkbox.

2. Przyjazna struktura linków

Przyjazne linki SEO w WordPress to takie, które są łatwe do przeczytania oraz zapamiętania przez robota Google i (co najważniejsze) czytelnika.

Jak zatem wygląda przyjazna struktura linków na przykładzie naszego bloga? O to przykłady adres URL wpisu:

https://siriuspro.pl/jak-zainstalowac-wordpress

Linki te są proste, bez wielkich liter, czy też zbędnych znaków i mówią wprost o tym co się za nimi znajduje.

Teraz zobacz jak wyglądałyby linki nieprzyjazne:

https://{nazwa_domeny}/?p=12425
https://{nazwa_domeny}/archiwum/123/

Przyjazne linki zatem nie tylko pomagają użytkownikowi w nawigacji, lecz także Tobie w uzyskaniu wyższej pozycji w Google.

Jak zmienić strukturę linków WordPress? Przejdź do Ustawienia => Bezpośrednie odnośniki i dokonaj niezbędnych zmian, a następnie zapisz ustawienia.

WordPress SEO - struktura linków

Aktualizacja struktury linków w WordPress

3. Domena bez www

Domena może mieć przedrostek www lub być bez niego np.:

https://siriuspro.pl

lub

https://www.siriuspro.pl

Przyjazny adres URL to taki bez www, jednak decyzja należy do Ciebie. Jeżeli zdecydujesz się pozostawić domenę z przedrostkiem www musisz pamiętać, aby stosować tą regułę zawsze i wszędzie.

WordPress SEO - adres z www lub www

Konfiguracja adresu strony w WordPress.

Zobacz także poradnik jak zmienić domenę WordPress zgodnie z SEO.

4. Zainstaluj wtyczkę Yoast SEO [WordPress SEO]

WordPress SEO to inaczej Yoast SEO (WordPress SEO). Znakomita wtyczka, która pozwala na jeszcze lepszą optymalizację strony pod kątem Google. Przeczytaj o niej także tutaj. Po instalacji, wtyczka umożliwia jej szybką konfigurację za pomocą prostego kreatora, z którego warto skorzystać.

Warto również rozważyć instalację modułu All in One SEO Pack, który oferuje podobną funkcjonalność i zakres działania.

5. Dodaj mapę witryny XML

Mapa witryny to inaczej Sitemapa i znajdziesz ją u nas pod adresem: siriuspro.pl/sitemap_index.xml.

Dlaczego mapa witryny jest tak ważna? Pomaga ona robotowi Google lepiej zrozumieć strukturę Twojej strony www oraz zindeksowac wszystkie ważne dla Ciebie strony. Jeżeli użyjesz wtyczki Yoast SEO (WordPress SEO) to mapa strony w XML zostanie automatycznie wygenerowana dla Twojej strony www. Nie musisz jej samodzielnie aktualizować, plugin robi to za Ciebie.

Możesz także skorzystać z opcji dodania mapy witryny internetowej w formacie HTML, co także poprawi jej SEO.

6. WordPress w Google Search Console

Google Search Console to narzędzie od Google, które pozwala na optymalizację strony pod SEO oraz analizę ruchu organicznego na stronie. Google Search Console pozwala także na dodanie mapy strony XML przypisanej do konkretnej domeny oraz konfigurację innych przydatnych aspektów, które wpływają na SEO w WordPress.

Warto więc zweryfikować tam swoją stronę internetową oraz dodać wszelkie niezbędne informacje, które zaleca Google w celu uzyskania wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

7. Zacznij korzystać z HTTPS/SSL

Certyfikaty SSL na stronach internetowych są obecnie już wymaganym standardem webowym. Zapewniają one bezpieczeństwo Twoim czytelnikom oraz poprawiają jej wizerunek w oczach Google.

W tym poradniku dowiesz się jak wygenerować certyfikat SSL za darmo, natomiast tutaj opisaliśmy jak wdrożyć protokół HTTPS na swojej stronie internetowej.

Obecnie, co raz więcej znanych i popularnych hostingów oferuje darmowe certyfikaty SSL od organizacji Let’s Encrypt. W większości przypadków jest to wystarczające rozwiązanie dla Twojej strony internetowej, a sama instalacji certyfikatu wymaga dosłownie kilku kliknięć. Jeżeli jednak nie wiesz jak to zrobić lub chcesz wdrożyć certyfikat premium dla swojej strony internetowej, skontaktuj się z nami.

8. Dbaj o aktualizacje WordPress

Techniki WordPress SEO to nie tylko optymalizowanie contentu, lecz także dbanie o bezpieczną i wydajną platformę. A to możliwe jest tylko wtedy kiedy Twój WordPress jest aktualny. W tym poradniku dowiesz się jak ręcznie zaktualizować WordPress do najnowszej wersji. Sprawdź także nasz artykuł o aktualizowaniu WordPress.

Warto wiedzieć, że od pewnego czasu WordPress automatycznie aktualizuje się w mniejszych wydaniach takich jak np. WordPress 5.2.2.

9. Aktualizuj regularnie wtyczki

Warto zadbać także o aktualizacje wtyczek, które wnoszą nowe funkcje oraz usprawnienia. W szczególności dotyczy to np. Yoast SEO (WordPress SEO), które cały czas wzbogaca się o nowe opcje ułatwiające optymalizację strony pod SEO. Nowe wersje wtyczek to także poprawki znanych błędów oraz usprawnienia wydajności, a to przekłada się na pozycję strony w Google.

Aby dokonać aktualizacji wtyczek w WordPress wystarczy zalogować się do panelu administratora i wybrać taką opcję w sekcji Kokpit => Aktualizacje.

10. Zainwestuj w dobry szablon

Na SEO ma wpływ nie tylko to co niewidoczne, lecz także dla przeciętnego użytkownika, lecz także, a nawet przede wszystkim, to co rzuca się pierwsze w oczy czyli szablon WordPress. Warto zainwestować dobrze wykonany, często aktualizowany oraz jak najlepiej zoptymalizowany szablon.

Jeżeli nie korzystasz z dedykowanego szablonu stworzonego dla Twojej strony internetowej, a wybrałeś lub wybrałaś szablon gotowy np. z ThemeForest sprawdź, czy jest on zgodny z najnowszą wersją systemu WordPress oraz czy twórcy zapewniają o jego optymalizacji SEO.

Jeżeli Twój szablon budzi wątpliwości lub nie był dawno aktualizowany być może to dobry czas na zmianę? Jeżeli nie wiesz jak to zrobić napisz do nas, a my pomożemy Ci to zrobić.

11. Zaktualizuj szablon WordPress

Regularnie aktualizuj szablon WordPress, aby mieć dostęp do najnowszych poprawek, funkcji i udoskonaleń. Rzetelni twórcy szablonów WordPress nie tylko zapewniają regularne aktualizacje oraz support, lecz także dbają o dostosowanie motywu do najnowszych wersji CMS WordPress oraz standardów SEO.

Często też wraz z aktualizacją możesz otrzymać nowe funkcje, które mogą pozytywnie wpłynąć na techniki WordPress SEO dla Twojej strony internetowej.

12. Zoptymalizuj rozmiar zdjęć w WordPress

Zdjęcia są bardzo ważnym elementem w tworzeniu treści, które angażują Twojego czytelnika. Jednak zbyt wiele zdjeć zbyt dużych zdjęć mogą spowodować efekt odwrotny do zamierzonego z powodu ich czasu ładowania. Optymalnie każde zdjęcie powinno mieć maksymalnie 200-300 KB. Zdarza się jednak, że zdjęcia na stronach internetowych potrafią mieć 1-2 MB, a nawet czasem 10 MB.

Wpływa to także negatywnie na ocenę strony pod kątem SEO przez Google, dlatego optymalizacja zdjęć jest niezwykle ważna w pozycjonowaniu WordPress.

Do tego celu możesz skorzystać z gotowych pluginów w repozytorium WordPress lub przy mniejszej ilości zdjęć zrobić to ręcznie np. za pomocą GIMPa, czy Photoshopa.

Pamiętaj również o przyjaznej nazwie pliku dla zdjęć.

13. Dodaj meta tagi do zdjęć

Twoje zdjęcia powinny mieć także poprawnie dodane i zoptymalizowane meta tagi. W WordPress wyróżniamy dwa rodzaje meta tagów dla zdjęć:

  • Meta title – Tytuł obrazka,
  • Meta alt – Tekst alternatywny, który pojawia się, gdy np. obrazek nie może być załadowany.
WordPress SEO - zdjęcia i meta tagi

Meta tagi zdjęć w WordPress.

Upewnij się, że Twoje meta tagi wprowadzone są do każdego zdjęcia, także logo, czy też zdjęć w stopce.

14. Wyłącz komentarze

Jeżeli nie potrzebujesz komentarzy WordPress możesz je wyłączyć. W ten sposób oszczędzisz sobie spamuu oraz niechcianych, wychodzących linków ze swojej strony. O tym jak to zrobić przeczytasz w tym wpisie. Dzięki temu Twoja strona zyska w oczach Google oraz czytelników, a Ty pozbędziesz się dodatkowego obowiązku w postaci moderacji komentarzy.

15. Usuń linki HTML z komentarzy

Nie chcesz wyłączyć komentarzy? Możesz także w prosty wyłączyć linki HTML z komentarzy w WP za pomocą naszego poradnika Jak usunąć linki z komentarzy w WordPress.

Usunięcie linków z komentarzy chroni Twoją stronę przed spamerskimi linkami oraz reklamami często umieszczanymi w komentarzach przez ludzi lub booty, a jednocześnie wciąż pozwala Ci na zbudowanie zaangażowanej społeczności za pomocą włączonej dyskusji pod postami.

16. Dodaj nofollow do linków wychodzących

W tym artykule dowiesz się czym są linki dofollow oraz nofollow. Te drugie, warto dodawać do linków wychodzących w sytuacji kiedy jest on np. reklamą lub prowadzi do mało wiarygodnej strony. W skrócie mówiąc nofollow oznacza nie podążaj, czyli to znak dla robota Google, aby nie przekazywał mocy SEO z Twojej strony do zewnętrznego URLa.

Stosuj ten parametr rozważnie i z głową uważaj komu przekazujesz swoją MOC.

17. Linkuj wewnętrznie w WordPress

Techniki WordPress SEO opierają się w dużej mierze o linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne. Linkowanie wewnętrzne to bardzo ważny czynnik SEO w WordPress, dlatego powinno stać się Twoim naturalnym nawykiem. Postaraj się, aby każdy Twój wpis na blogu posiadał minimum 2-3 linki wewnętrzne do innej podstrony.

Co dzięki temu uzyskasz?

  1. Zwiększysz czas użytkownika na stronie.
  2. Zwiększysz ilość odwiedzonych podstron.
  3. Poprawisz wyniki SEO w WordPress.

18. Stosuj kategorie WordPress

Aby poprawić SEO w WordPress warto także stosować kategorie, do których możesz przypisać/dodać posty. Dlaczego jest to ważne? Kategorie ułatwiają Twoim czytelnikom nawigację po stronie internetowej, a jeżeli łatwiej ma internauta, to także łatwiej ma robot Google, a dzięki temu strona pojawia się wyżej w wynikach organicznych.

Aby poprawnie stosować kategorie musisz zrozumieć, że same w sobie stanowią one filtr, zawężenie postów na stronie do danej tematyki. Różnią się one znacząco od tagów, jednak warto stosować je komplementarnie. Jeden wpis może być przypisany do kilku kategorii w WordPress, a te mogą mieć także subkategorie.

Weźmy dla przykładu artykuł o temacie: 7 sposobów na skuteczny e-mail marketing. Taki temat idealnie pasuje zarówno  do kategorii Marketing jak i np. Poradniki.

19. Wykorzystaj moc tagów

W przeciwieństwie do kategorii, które segregują wpisy w dosyć szerokich grupach tematycznych, tagi pozwalają na jeszcze mocniejsze zawężenie tematyki i powiązanie ściśle pasujących do siebie artykułów oraz poprawienie SEO w WordPress.

W przypadku tematu 7 sposobów na skuteczny e-mail marketing tagi mogą być następujące: E-mail marketing, E-marketing, Techniki sprzedaży, Sprzedaż online.

Zatem jak widzisz, tagi odnoszą się do bardzo wąskiej grupy tematów i mogą one odbiegać znacząco od kategorii, jednak są w pewnym sensie jej zawężeniem.

Przeczytaj więcej o tagach WordPress.

20. Przyśpiesz stronę WordPress

Czas wczytywania strony internetowej jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na jej pozycję w Google. Wiadomo o tym od dawna i nie inaczej ma się sytuacja w przypadku platformy WordPress.

Na naszym blogu znajdziesz przynajmniej kilkanaście wskazówek, które pomogą Ci zastosować techniki WordPress SEO do poprawy czasu jej wczytywania. Koniecznie przeczytaj nasz poradnik Przyspieszanie WordPress.

21. Używaj fraz kluczowych

Frazy kluczowe to najważniejsze wyrazy na danej podstronie, które w założeniu mają pojawić się w Google jak najwyżej. W WordPress słowa kluczowe możesz stosować za pomocą opisanej wyżej wtyczki Yoast SEO (WordPress SEO). Jak to zrobić? Znajdziesz odpowiedź w naszym poradniku: Słowa kluczowe w WordPress.

22. Zwiększ bezpieczeństwo

Dlaczego bezpieczeństwo jest ważne dla SEO? Ponieważ niezabezpieczona strona WordPress może prowadzić do infekcji złośliwego kodu, który wpłynie bardzo negatywnie na jej pozycję w wyszukiwarce Google.

Istnieje kilka metod na zabezpieczenie strony WordPress i najlepszą z nich jest skorzystanie z gotowego modułu takiego jak iThemes Security. Możesz także sprawdzić nasze porady dostępne w tym miejscu:Bezpieczeństwo WordPress. Poznaj także 4 najlepsze wtyczki zapewniające bezpieczeństwo stronie WordPress.

23. Zadbaj o dobry hosting

Dobry hosting to taki, który nie tylko zapewnia wsparcie dla Let’s Encrypt, lecz także nieprzerwane działanie platformy WordPress, niezawodny support oraz bardzo dobre parametry pracy serwera. Wpływa to oczywiście na wydajność strony internetowej, a co za tym idzie… SEO w WordPress.

Przygotowaliśmy już dla Ciebie poradnik, gdzie dowiesz się jak wybrać hosting dla WordPress. A jeżeli potrzebujesz pomocy z przeniesieniem strony na nowy serwer, skontaktuj się z nami.

24. Pozycjonuj się na długi ogon

Pozycjonowanie long tail to metoda WordPress SEO, która pozwala Ci osiągnąć szybko, wysokie pozycje na konkurencyjne frazy z długim ogonem, czyli składające się więcej niż 3 wyrazów np. pozycjonowanie stron internetowych w warszawie. Metoda na long tail jest znana i skuteczna od lat w branży SEO, dlatego warto skorzystać z niej wybierając frazy kluczowe na swoją stronę internetową.

25. Unikaj kanibalizacji słów kluczowych

Czym jest kanibalizacja słów kluczowych? To zjawisko, które polega stosowaniu tej samej frazy kluczowej np. suplementy diety dla kilku podstron. W efekcie tego, robisz sobie samemu konkurencję, która negatywnie odbije się na wynikach SEO dla Twojej strony WordPress.

Na pomoc z kanibalizacją słów kluczowych przyjdzie Ci opisana wcześniej wtyczka Yoast SEO (WordPress SEO), która poinformuje Cię, gdy ponownie użyjesz tego samego słowa kluczowego.

26. Używaj zajawki dla swoich wpisów

Kolejną skuteczną techniką WordPress SEO jest stosowanie zajawek dla wpisów. Na czym to polega?

Zajawka to nic innego jak krótki wstęp do artykułu widoczny na podstronach WordPress np. w kategorii lub tagach. Możesz je zobaczyć przechodząc chociażby na stronę główną naszego bloga. Dlaczego warto stosować zajawki? Ponieważ w ten sposób zachęcasz czytelnika do kliknięcia w link, ale nie pokazujesz całej treści postu (co mogłoby skutkować tzw. duplicate content).

Jak skonfigurować zajawkę w WordPress? Masz dwie możliwości:

1. Zajawka we wpisie

W trakcie edycji postu rozwiń do góry menu Opcje ekranu i kliknij Zajawka:

WordPress SEO - edycja postu i zajawka

Dodawanie zajawki we wpisach WordPress.

Teraz dodaj zajawkę w polu i zapisz artykuł:

WordPress SEO - dodawanie zajawki

Dodawanie zajawki w WordPress.

2. Dodanie znacznika MORE

Dodaj znacznik MORE po wstępie/zajawce artykułu, który ma takie samo działanie jak pole Zajawka.

WordPress SEO - zajawka MORE

Znacznik MORE w tekście.

27.  Korzystaj z CDN

CDN to inaczej Content Delivery Network, a mówiąc po polsku usługa dostarczane przez zewnętrzne firmy polegająca na dostarczaniu użytkownikom obrazów (ale też np. czcionek) z ich zoptymalizowanych, szybkich serwerów rozsianych po całym świecie.

Dlaczego CDN jest ważny dla SEO WordPress? Ponieważ bardzo mocno wpływa pozytywnie na czas wczytywania strony internetowej opartej o platformę WordPress, a ponadto jest czymś co „lubi” robot Google. Skorzystać z CDN możesz np. za darmo za pomocą modułu Jetpack w WordPress, CloudFlare lub u innych dostawców tej technologii. Więcej o CDN przeczytasz tutaj.

CDN możesz także uruchomić w WordPress na własnym serwerze. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się jak to zrobić.

28. Uruchom AMP w WordPress

AMP to kolejna technologia, którą lubi i to bardzo Google. Dlaczego? Ponieważ to właśnie Google jest twórcą AMP. AMP to skrót od Accelerated Mobile Pages Project, czyli projektu który miał na celu Google stworzyć świat lepszym i piękniejszym, dzięki szybkiemu wczytywania stron wprost z serwerów Google. Oceniać rozwiązania w tym momencie nie będziemy, ale za to wspomnimy, że w oczach Google AMP jest bardzo korzystne dla SEO także w WordPress.

AMP odnajdzie się przede wszystkim tam, gdzie publikujemy newsy i aktualne informacje. Jeżeli chcesz poprawić swoje WordPress SEO, skorzystaj z tego poradnika.

29. Stosuj Redirect 301

Czym jest Redirect 301? To tzw. permanentne przekierowanie, które mówi Google:

Hej Robocie! Zmieniłem adres i teraz jestem dostępny w tamtym miejscu. Zindeksuj mnie proszę.

Redirect 301 w WordPress przyda się zatem kiedy zmieniasz URL swojej strony lub np. usuwasz starą stronę, do której prowadziły wcześniej zewnętrzne lub wewnętrzne linki.

Prawidłowe przekierowanie Redirect 301 w pliku .htaccess powinno wyglądać np. tak:

Redirect 301 /stary-link/ https://siriuspro.pl/nowy-link/

Przekierowania 301 pozwalają na poprawną indeksację treści pod nowym URL, przekazywanie mocy oraz uniknięcie błędów 404.

30. Używaj cache

Stosowanie cache to kolejna metoda na przyspieszenie WordPress.  A skoro Twój WordPress będzie działał szybciej to poprawi to wynik strony w teście Google PageSpeed Insight. Aby skorzystać z cache potrzebujesz na pewno zewnętrznej wtyczki.

Jedną z najlepszych zewnętrznych wtyczek jest WP Super Cache, darmowy plugin od twórców WordPress, który pozwoli Ci szybko wdrożyć cache i poprawić wynik SEO WordPress. Oprócz wtyczki WP Super Cache możesz także skorzystać z innych konkurencyjnych rozwiązań. Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarce pluginów WordPress frazę „cache”.

Stosowania cache na stronach internetowych to obecnie standard w internecie i znacząco poprawia wynik strony internetowej. Dodatkowo, cache w WordPress wpływa pozytywnie na obciążenie serwera, a zatem może pomóc Ci zredukować koszty związane z utrzymaniem hostingu.

31. Uzupełnij meta description

Meta description to rodzaj SEO taga, który pozwala na wyświetlenie maksymalnie 158 znaków, które będą prezentowane w wynikach wyszukiwania pod adresem URL strony.

Meta description w WordPress możesz dodać za pomocą wtyczki WordPress SEO wpisując swoją treść w polu: Modify your meta description by editing it right here.

WordPress SEO - meta description

Dodanie meta description we wtyczce Yoast SEO.

Po wprowadzeniu opisu, pasek zmienia kolor, a zielony oznacza, że długość meta description mieści się w odpowiednim zakresie jego długości. Meta description wciąż pozostaje jedną ze skuteczniejszych metod na pozycjonowanie WordPress pod kątem konkretnych fraz kluczowych na danej podstronie.

32. Nie zapomnij o meta title

Meta title to również SEO tag, który możesz edytować za pomocą modułu WordPress SEO (Yoast SEO). O ile meta description opisuje treść na danej stronie internetowej, o tyle meta title jest jej tytułem. Meta title w WordPress uzupełniane jest automatycznie na podstawie tytułu strony lub wpisu, dlatego nie musisz go dodawać ręcznie.

Warto jednak skorzystać z wtyczki Yoast SEO do edycji tytułu w sytuacji, gdy np. chcesz, aby tytuł strony wyświetlany dla robota Google i użytkowników w organicznych wyszukiwaniach był inny od jej nazwy w systemie CMS.

33. Zoptymalizuj produkty WooCommerce

Korzystasz z modułu WooCommerce? Nie zapomnij, aby stosować meta description oraz meta title także dla produktów swoim sklepie WordPress. Tytuł SEO produktu powinien być przyjazny tak jak SEO URL opisany wyżej. Warto także zoptymalizować meta title oraz meta description produktów pod dłuższe frazy z tzw. długim ogonem.

Edycja meta title dla produktów w WordPress przebiega dokładnie tak samo jak w przypadku zwykłych podstron. Wystarczy wejść w edycję produktu i dodać w polu SEO Title tytuł SEO dla produktu.

WordPress SEO - meta title

Dodawanie meta title w WordPress.

Tak jak w przypadku meta description, poprawna długość tytułu SEO jest również sygnalizowana za pomocą zielonego paska poniżej pola.

34. Zoptymalizuj AMP w WordPress

Jeżeli zdecydujesz się wdrożyć w WordPress technologię AMP, warto skorzystać także z modułu o nazwie Glue for Yoast SEO & AMP. Jak sama nazwa wskazuje, jest to dodatkowym plugin do wtyczki Yoast SEO, który rozszerza jej funkcjonalność o wsparcie dla AMP.

Po instalacji wtyczki w module Yoast SEO pojawi się dodatkowa sekcja o nazwie AMP, gdzie możesz skonfigurować najważniejsze ustawienia dotyczące sposobu prezentowania stron w tej technologii.

35. Zoptymalizuj slugi w produktów

Domyślnie WooCommerce (jak i WordPress) używa tytułu strony/produktu jako sluga, czyli tego co pojawia się w adresie URL po nazwie Twojej domeny i slashu (ukośniku). Jednak nie zawsze domyślny slug jest najlepszy dla SEO Twojej strony WordPress i czasami warto zoptymalizować go, dzięki czemu stanie się także bardziej przyjazny dla użytkowników.

W szczególności dotyczy to sytuacji, w których nazwa produktu jest bardzo długa.

Edycje sluga wykonujemy również za pomocą wtyczki Yoast SEO w polu Slug wpisując bez polskich znaków, małymi literami i z myślnikami adres strony. Edycję sluga można również wykonać w WordPress bez wtyczki Yoast SEO:

WordPress SEO - edycja sluga

Edycja sluga w WordPress.

Wystarczy kliknąć Edytuj koło adresu i zmienić slug zgodnie z oczekiwaniami. W tym punkcie opisaliśmy jak powinien wyglądać zoptymalizowany slug.

36. Włącz okruszki w szablonie

Okruszku tzw. breadcrumbs w WordPress znacząco poprawiają SEO strony, dlatego warto stosować je zarówno na zwykłych podstronach jak i w WooCommerce. Jednak, aby okruszki poprawnie działały, musi wspierać je Twój szablon.

Sposób prezentowania okruszków możesz skonfigurować we wtyczce Yoast SEO w zakładce Wyszukiwarki => Okruszki.

Jeżeli nie wiesz, czy Twój szablon wspiera okruszki, napisz do jego twórcy. Możesz skorzystać także z naszej pomocy, aby wdrożyć breadcrumbs na Twojej stronie WordPress.

Sprawdź także darmowe szablony WordPress, które wspierają okruszki.

37. Stosuj kategorie produktów

Wyżej opisaliśmy Ci jak stosować poprawnie kategorie w WordPress. W przypadku WooCommerce oraz produktów, stosowanie kategorii jest bardzo podobne.

Dlaczego warto stosować kategorie produktów w WooCommerce?

  • Kategorie pomagają nawigować Twoim klientom po sklepie.
  • W kategoriach możesz umieścić słowa kluczowe.
  • Sensowna hierarchia kategorii pomaga w SEO WordPress.
  •  Kategorie w sklepie są chętnie indeksowane przez robota Google.
  • Umożliwiają porządkowanie Twoich produktów.
  • Wyświetlają się w wynikach wyszukiwania oraz breadcrumbs.

Stosowanie kategorii w WordPress to zatem bardzo ważny czynnik SEO, na który musisz zwrócić uwagę tworząc lub optymalizując sklep.

38. Wykorzystaj moc tagów w WooCommerce

Tagi w WooCommerce możesz wykorzystać na kilka sposobów. Pozwalają one np. na powiązanie ze sobą produktów oraz wyświetlanie ich w sklepie, czy też pełnią funkcję organizacyjną, porządkującą produkty w sklepie WooCommerce.

Tagi WooCommerce mogą również, podobnie jak tagi we wpisach, poprawić SEO dzięki mocnemu linkowaniu wewnętrznemu na sklepie. Są one także stosowane do przeszukiwania produktów na sklepie WooCommerce, zatem służą także Twojemu klientowi.

Aby dodać produkt, wystarczy wejść w edycję produktu.

39. Zoptymalizuj zdjęcia produktów

Podobnie jak w przypadku standardowych zdjęć wyświetlanych na stronach lub wpisach WordPress, również należy zoptymalizować zdjęcia przypisane do produktów w WooCommerce.

Oprócz przyjaznej nazwy pliku należy zadbać również o wielkość, czy rozmiar zdjęcia. Wszystko to ma bardzo pozytywny wpływ na SEO w WordPress w oczach Google i pozwoli Ci, aby Twoja strona była jeszcze wyżej w wynikach wyszukiwania.

Jeżeli nie wiesz jaki rozmiar zdjęcia należy dodać na Twoją stronę internetową wystarczy, że (na przykładzie Google Chrome) klikniesz prawym przyciskiem myszy w zdjęcie wybierając Zbadaj. Sprawdzisz w ten sposób rozmiar zdjęcia, które należy dodać do swoich produktów lub stron.

WordPress SEO - rozmiar zdjęcia

Sprawdzanie rozmiaru zdjęcia w WordPress.

W tym przypadku zdjęcie posiada wymiary 624 x 399 pikseli. Aby skrócić czas ładowania strony WordPress pamiętaj, aby zachować ich jak najmniejszy rozmiar.

40. Dodaj meta tagi do zdjęć produktów

Gdy już optymalizujesz zdjęcia w WooCommerce pod kątem ich czasu ładowania, warto także dodać do nich meta tagi. W meta tagach takich jak meta title oraz meta alt możesz dodać ważne dla Ciebie słowa kluczowe, które robot Google na pewno weźmie pod uwagę przy indeksacji produktu.

Dodatkowo, w sytuacji, gdy z jakiegoś powodu Twoje zdjęcie nie wyświetli się, klient zamiast pustego obrazka zobaczy wpisany przez Ciebie tekst alternatywny dla zdjęcia.

Jeżeli masz na sklepie dużo niezoptymalizowanych produktów poświęć swój czas na dokładne sprawdzenie i poprawienie każdego z nich. Meta tagi to jedna z najskuteczniejszych technik WordPress SEO.

41. Dodaj meta tagi do kategorii i tagów

Za pomocą wtyczki Yoast SEO (WordPress SEO) możesz z łatwością dodać także tagi meta title i meta description do stron kategorii oraz tagów.

W ten sposób poprawisz SEO tych podstron oraz sprawisz, że Google nie potraktuje ich jako duplicate content (zduplikowana treść). Dodatkowo, zwiększysz szansę na ich poprawną indeksację w wynikach organicznych (Google nie lubi powielonych, identycznych stron) różnicując ich opis.

Meta tagi dla stron kategorii oraz tagów dodajemy w identyczny sposób jak w przypadku wpisów za pomocą wspomnianej wtyczki, jednak wcześniej, upewnij się, że taka opcja jest włączona w opcjach.

WordPress SEO - konfiguracja Yoast SEO

Konfiguracja tagów i kategorii w Yoast SEO.

Opcja Ustawienia meta Yoast SEO musi być skonfigurowana jako Pokaż.

43. Dodaj opis do kategorii i tagów

Czy wiesz, że dla kategorii i tagów możesz dodać opis, który wyświetli się pod tytułem strony?

Jeżeli nie, koniecznie przejdź do strony edycji kategorii lub tagu sprawdź takie pole:

WordPress SEO - edycja opisu w kategoriach i tagach

Dodawanie opisu w kategoriach i tagach WordPress.

Jak słusznie jednak jest wskazane pod polem tekstowym, opis ten nie zawsze jest prezentowany przez szablony oraz wtyczki. Aby to sprawdzić, dodaj zwykły tekst w tym polu i sprawdź, czy wyświetla się on na podstronie.

Opis taki pozwala na poprawnie SEO kategorii lub tagu w WordPress oraz uniknięcie indeksowania stron o niskiej jakości przez robota Google.

44. Unikaj Duplicate Content

Duplicate Content to zduplikowana treść, a tą bardzo nie lubi Google. My także jej nie lubimy, dlatego unikanie duplicate contentu znalazło się na naszej liście WordPress SEO. Istnieje kilka sposobów na unikanie powielanych treści i jednym z nich są przekierowania 301. Oprócz tego, warto także stosować linki kanoniczne, ale o tym przeczytasz w dalszej części tego poradnika.

Oto więc lista rzeczy, o których musisz pamiętać, aby uniknąć zduplikowanego contentu na stronie WordPress:

  1. Pamiętaj, aby zawsze dodawać unikalne treści wewnątrz domeny.
  2. Nie kopiuj treści z innej strony.
  3. Parafrazuj treści, które muszą być skopiowane (np. opisy producenta).
  4. Stosuj linki kanoniczne dla stron o tej samej treści (np. z paginacją).
  5. Używaj tagów noindex.
  6. Przekieruj stronę jeżeli chcesz prezentować ją np. pod starym adresem URL.
  7. Sprawdzaj treści narzędziami antyplagiatowymi.

Jeżeli zapamiętasz każdy z tych punktów to na 100% unikniesz na swojej stronie WordPress zjawiska powielonej treści.

45. Stosuj linki kanoniczne

Linki kanoniczne działają trochę jak przekierowanie 301, bowiem mówią one robotowi Google:

Hej, pod tym adresem znajduje się treść, która oryginalnie znajduje się w innym miejscu.

Oczywiście miejsce to podajemy w linkach kanonicznych, a ich stosowanie powinno wyglądać następująco:

<link rel="canonical" href="https://siriuspro.pl/" />

Każda strona powinna zawierać linki kanoniczne, nawet takie, które wskazują na nią samą. W sytuacji, gdy link kanoniczny na danej stronie wskazuje na inny URL, oznacza to, że strona ta chce powiedzieć robotowi Google, żeby nie indeksował jej, tylko oryginalny/źródłowy adres podany w rel=”canonical”.

Ok, tyle technicznych kwestii. Kiedy więc stosować linki kanoniczne? Np. we wspomnianej sytuacji kiedy chcesz usunąć przedrostek www ze strony WordPress. Dodanie tagu rel=”canonical” uchroni Twoją stronę przed zduplikowanym contentem pod dwoma adresami: z i bez www.

W WordPress linki kanoniczne możesz ustawić za pomocą modułu Yoast SEO.

46. Szukaj nowych fraz kluczowych

Tak. Warto cały czas poszukiwać nowych fraz kluczowych, ponieważ cały czas ulegają one innym trendom. Podczas, gdy jedna Twoja fraza może wzrosnąć w okresie wakacyjnym (sezonowość), inna może na zawsze wypaść ze statystyk (np. zmiana marki). Warto zatem cały czas poszukiwać nowych fraz, nie tylko z długim, lecz także z krótkim ogonem.

Warto w celu poprawy WordPress SEO skorzystać z kilku narzędzi takich jak answerthepublic.com, czy też moz.com/explorer. Oprócz tego, poszukiwanie nowych fraz może ułatwić Ci… samo Google. Jak? Tak:

WordPress SEO - podpowiadanie fraz w Google

Podpowiadanie fraz kluczowych w Google.

Wystarczy, że wpisz frazę w Google, a ta podpowie Ci inne, chętnie szukane frazy.

47. Zapomnij o przesyceniu frazami

Google nie lubi spamerskich stron i nie mamy tutaj na myśli tylko takich, które posiadają niskiej jakości linki przychodzące. Przesycanie podstron frazami kluczowymi również może zostać przez Google odebrane jako spam, a to obniży jej pozycję w wynikach organicznych.

Frazy kluczowe wciąż są ważne, jednak to nie ich ilość wpływa na pozycję strony, a jakość contentu, który na niej się znajduje. Zapomnij więc o dodawaniu fraz kluczowych do każdej nagłówka lub zdjęcia, a zamiast tego skup się, aby użytkownik polubił i chętnie podzielił się Twoja stroną z innymi.

48. Pozwól innym się dzielić

Google lubi strony, które lubią internauci. A jak inaczej dowiedzieć się, że tak jest jeżeli nie poprzez ilość jej udostępnień w social mediach? Jednak, aby Twoi czytelnicy mogli to zrobić, warto dać im opcję szerowania postów z bloga na najpopularniejszych portalach w internecie.

Zrobić możesz to za pomocą wbudowanych narzędzi w szablonie WordPress lub korzystając z darmowych wtyczek takich jak Przyciski udostępnienia AddToAny. Oprócz Facebooka, czy LinkedIna możesz także dodać opcję skopiowania linka lub wysłania artykułu prosto na skrzynkę e-mail znajomego! Bardzo przydatne ☺️

49. Postaw na długie artykuły

Lubisz pisać? Pisz jak najdłużej. I nie mamy tutaj na myśli czasu, lecz długości Twoich wpisów na bloga. Czasy publikacji na 500, 1500, a nawet 2500 znaków już bezpowrotnie minęły. Jeżeli chcesz, aby Twoja strona była wysoko w wynikach wyszukiwania musisz przygotować się na nawet 10 tyś znaków.

Dlaczego? Google lubi długie, wyczerpujące tematy artykuły pisane najlepiej przez ekspertów z danej branży. I jak pokazują liczby, większość stron zindeksowanych w TOP 3 w Google posiada content o długości nawet 2000 wyrazów (nie znaków!).

PS Liczbę słów możesz zobaczyć poniżej WordPressowego edytora treści. My w tej chwili mamy już ich 4485 🙂

50. Dodaj spis treści

Spodobał Ci się nasz spis treści z lewej strony? Jest nie tylko znakomicie przydatny, lecz także przydatne w SEO WordPress. Spis treści możesz bez problemu dodać na swojej stronie WordPress za pomocą darmowych wtyczek w repozytorium WordPress, a także dodając na stronie prostą tabelę HTML:

<ul>
<li><a href="#pierwsza-sekcja">Pierwsza sekcja</a></li>
<li><a href="#druga-sekcja">Druga sekcja</a></li>
<li><a href="/#trzecia-sekcja">Trzecia sekcja</a></li>
</ul>

A same nagłówki powinny wyglądać w następujący sposób:

<h3 id="pierwsza-sekcja">Pierwsza sekcja</h3>
<h3 id="druga-sekcja">Druga sekcja</h3>
<h3 id="trzecia-sekcja">Trzecia sekcja</h3>

51. Dodaj datę publikacji

Google lubi aktualny Content. Lubią to także Twoi czytelnicy, bowiem nikt nie chce czytać starych, nieaktualnych poradników o WordPress prawda? 🤓 Branże zmieniają się dynamicznie, dlatego nie można pozostać w tyle konkurencji.

Regularnie aktualizowanie contentu oraz dodanie daty publikacji do wyników wyszukiwania poprawić SEO strony WordPress oraz pozytywnie wpłynie na ilość kliknięć [jeżeli dbasz o jakość swoich treści]. Najprościej zrobisz to za pomocą wtyczki Yoast SEO w sekcji Wyszukiwarki => Rodzaje treści => Data w podglądzie.

52. Wyeliminuj zasoby blokujące renderowanie

Spotkasz się z nimi, gdy po raz pierwszy wykonasz test swojej strony WordPress w Google PageSpeed Insight. Są nimi najczęściej skrypty .js oraz pliki stylów .css. Najprościej usunąć je za pomocą wtyczki Autoptimize opóźniając ładowanie elementów, które nie są potrzebne na samym początku wczytywania strony takich jak np. czcionki Google.

Eliminując zasoby blokujące renderowanie stron poprawisz nie tylko swój wynik w Google PageSpeed Insight, lecz także SEO. Za pomocą wtyczki Autoptimize możesz także dodać np. opóźnione ładowanie zdjęć, a także inne przydatne opcje, które warto potestować na swojej stronie WordPress.

Więcej przeczytasz o tym we wpisie Jak wyeliminować zasoby blokujące renderowanie.

53. Zadbaj o SEO lokalnie

Wszyscy walczą obecnie o globalne frazy (np. dla danego kraju lub regionu), jednak często zapominamy o tym jak ważne jest lokalne SEO. Z kilku względów:

  1. Po pierwsze lokalne frazy (np. mechanik wrocław) o wiele łatwiej wypozycjonować, aniżeli frazy ogólne (np. mechanik).
  2. Po drugie często zdarza się, że wciąż na lokalnym rynku jest sporo wolnego miejsca, które może wypełnić swoją marką i zdobyć dodatkowych klientów.
  3. Po trzecie lokalne biznesy nierzadko nie pozycjonują się wcale, co oznacza, że jedno z miejsc w TOP 10 czeka na Ciebie otworem.

Jeżeli zdecydujesz się na lokalne SEO, koniecznie zadbaj o aktualną i wypełnioną wizytówkę Google Moja Firma.

54. Dodaj wizytówkę w Google

Google pozwala firmom na całkowicie bezpłatne dodanie wizytówki, która będzie wyświetlać się w wynikach wyszukiwania oraz mapach. Wizytówka w Google Moja Firma pozwala oprócz umieszczenia podstawowych danych takich firmy na dodanie także adresu strony internetowej.

Aby Twoja wizytówka w Google Moja Firma była widoczna, należy zweryfikować adres firmy za pomocą kodu otrzymanego listownie (wysłanie listu jest darmowe, jednak proces cały zajmie 1-2 tygodni).

Aby maksymalnie wykorzystać techniki WordPress SEO dla swojej strony internetowej warto uzupełnić w 100% wizytówkę w narzędziu Google Moja Firma oraz dbać o zawsze aktualne dane firmy.

55. Zintegruj WordPress z Google Analytics

Narzędzie Google Analytics pozwala na zbieranie oraz analizę danych z ruchu na Twojej stronie internetowej WordPress. Dzięki temu narzędziu masz pełną kontrolę nad tym jak skuteczne są Twoje techniki WordPress SEO oraz strategia pozycjonoowania strony lub sklepu www.

Google Analytics jest całkowicie darmowe, a samo narzędzie niezwykle proste w integracji w WordPress. Aby tego dokonać należy dodać kod Google Analytics w sekcji HEAD (nagłówek) strony edytując plik header.php:

<head>
<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-81120330-1"></script>
<script>
window.dataLayer = window.dataLayer || [];
function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
gtag('js', new Date());
gtag('config', 'UA-81120330-1');
</script>
</head>

Jeżeli nie wiesz jak to zrobić możesz także pobrać wtyczkę Header & Footer Code i dodać kod w sekcji HEAD.

56. Dodaj witrynę mapy HTML

Pisaliśmy wyżej o tym dlaczego warto w WordPress wdrożyć mapę strony w XML. Warto jednak wdrożyć także sitemapę w formacie HTML, czyli jak podstrona WordPress po to, aby ułatwić nawigację Twoim użytkownikom, szczególnie w sytuacji, gdy Twoja strona posiada wiele podstron, kategorii i tagów.

Aby dodać sitemapę w HTML wystarczy pobrać wtyczkę Simple Sitemap – Create a Responsive HTML Sitemap z repozytorium WordPress. Po instalacji wtyczki, wystarczy dodać shortcode na podstronę:

[simple-sitemap]

Sitemapę możesz skonfigurować dodając do shortcoda odpowiednie parametry, które opisuje na stronie wtyczki twórca. Sitemapa HTML pomaga w znaczący sposób, tak jak mapa strony XML, zrozumieć oraz zindeksować poprawnie Twoją stronę i usprawnić SEO w WordPress.

57. Napraw niedziałające linki

Wraz z rozbudową strony WordPress z czasem pewne linki mogą przestać działać np. na skutek błędu lub po prostu zmiany lub usunięcia adresu URL. Warto raz na jakiś czas sprawdzić, czy na Twojej stronie nie znajdują się niedziałające linki, ponieważ nie przekazują one mocy SEO oraz sprawiają, że użytkownik trafią na tzw. stronę 404.

A więc naprawa niedziałających linków w WordPress nie tylko poprawi moc SEO Twojej strony, lecz także pozytywnie wpłynie na czas wizyty oraz ilość wyświetlonych stron przez użytkownika.

Naprawę niedziałających linków możesz wykonać na kilka sposobów:

  1. Ręcznie poprzez analizę stron oraz linków wewnętrznych, jednak przy większej ilości podstron może być to czasochłonne.
  2. Automatycznie za pomocą oprogramowania do tzw. crawlowania stron, które wyświetlaj listę wszystkich nie działających linków raz z miejscem ich umieszczenia.

Co zrobić, gdy znajdziesz niedziałający link? Jeżeli nie jest on dla Ciebie ważny możesz go usunąć. Jeżeli jednak linki te zostały już udostępnione i są odwiedzane przez użytkowników przekieruj je za pomocą komendy Redirect 301.

58. Linkuj do wiarygodnych źródeł

Wiesz już, że dbając o SEO WordPress warto wyłączyć dodawanie linków w komentarzach przez czytelników, a także stosować atrybut nofollow dla linków wychodzących. Jednak nie oznacza to, że wszystkie linki powinny mieć taki atrybut nofollow.

Kiedy więc warto stosować linki, które przekazują moc SEO? W przypadku, gdy strony do których linkujesz są wiarygodne w oczach Google oraz ściśle powiązane tematycznie z tematyką danej podstrony. W szczególności dotyczy to linków kierujących np. do Wikipedii, czy też stron rządowych z końcówką .gov.

59. Zoptymalizuj nagłówki

Stosowanie nagłówków typu H1 ( tytuł), czy też H2. H3, H4, H5 i H6 (podtytuły) to obecnie standard w WordPress i korzysta z nich każdy. Warto jednak zadbać o odpowiednią optymalizację nagłówków po to, aby jeszcze lepiej wykorzystać ich potencjał.

Na czym polega to działanie? Przede wszystkim należy sprawdzić, czy nagłówki mają logiczną hierarchię, czytelną zarówno dla czytelników jak i robota Google. Po drugie należy sprawdzić, czy nagłówki są dobrze oznaczone (nagłówek H1 powinien być zarezerwowany tylko dla tytułu strony), a także czy są w nich dodane najważniejsze dla Ciebie frazy kluczowe.

60. Monitoruj linki przychodzące

Wraz ze wzrostem popularności Twojej strony WordPress możesz stać się ofiarą tzw. Black Hat SEO, czyli metod polegających na depozycjonowaniu stron internetowych konkurencji. Metody te są oczywiście zabronione przez Google i nielegalne w świetle prawa, jednak ze względu na trudną identyfikację tego kto za nimi stoi warto samodzielnie zadbać o bezpieczeństwo swojej domeny internetowej.

Jedną z metod Black Hat SEO jest spamowanie strony internetowej dużą ilością niskiej jakości linków przychodzących. Chociaż obecne stanowisko Google wskazuje na to, iż tego typu linki są automatyczne filtrowane przez algorytm wyszukiwarki i nie ma potrzeby zgłaszania ich za pomocą narzędzia disavow, to jednak warto monitorwać na bieżąco swoje backlinki za pomocą narzędzi takich jak Ahrefs, czy też Majestic.

Zobacz także artykuł jak pozyskiwać mocne linki zwrotne w WordPress.

61. Wyłącz autorów w WordPress

Jeżeli Twoja strona WordPress posiada tylko jednego autora, warto wyłączyć indeksowanie jego strony przez Google. Dokonasz tego za pomocą wtyczki Yoast SEO.  Przejdź do zakładki Wyszukiwarki => Archiwa i zaznacz Nie dla opcji Wyświetlać archiwa autorów w wynikach wyszukiwania?.

WordPress SEO - strona autora

Wyłączenie indeksacji strony autora w Yoast SEO.

62. Zadbaj o responsywny design

Wiesz już, że warto zainwestować w dobry szablon dla swojej strony WordPress. Jeżeli jednak z jakiegoś powodu nie możesz pozwolić sobie na zmianę motywu na nowszy, koniecznie upewnij się, że obecny szablon wspiera responsywność dla urządzeń mobilnych.

Zrobisz to korzystając z narzędzia Google PageSpeed Insight, które nie tylko sprawdzi stronę WordPress pod kątem czasu jej wczytywania, lecz także wykona test jej zgodności ze smartfonami i tabletami. Jeżeli Twoja strona nie przeszła go pomyślnie, koniecznie zatrudnij firmę taką jak nasza, która pomoże Ci poprawić znacząco wynik Google.

Od dłuższego czasu Google kładzie mocny nacisk na dostosowanie stron do urządzeń mobilnych ze względu na rosnące statystyki ich udziału w wynikach wyszukiwania.

63. Wykonaj audyt SEO

Gdy już wykonasz 62 nasze poprzednie porady WordPress SEO, warto na koniec pokusić się jeszcze o audyt SEO, który sprawdzi, czy czasem nic nie zostało pominięte. W tym celu polecamy proste, ale skuteczne i darmowe narzędzie Seoptimer, które po wpisaniu adresu strony internetowej sprawdzi ją pod kątem optymalizacji SEO.

Za pomocą tego narzędzia sprawdzisz w sposób automatyczny te aspekty swojej strony:

  1. SEO (pozycjonowanie).
  2. Usability (użyteczność).
  3. Performance (wydajność).
  4. Social (społeczność).
  5. Security (bezpieczeństwo)

Chociaż tego typu audyty SEO nie są najlepszym rozwiązaniem i zdecydowanie polecamy ręcznie wykonane audyty WordPress przez naszą firmę, to jednak mogą one pomóc odnaleźć i rozwiązać problemy ze stroną internetową.

64. Zmuś robota Google do odwiedzenia Twojej strony

Na sam koniec, gdy Twoja strona WordPress została już perfekcyjnie zoptymalizowana i przygotowana do zajęcia pierwszych miejsc w Google warto wymusić na robocie Google jej ponowną indeksację. O ile w starszej wersji narzędzia Google Search Console mogliśmy ponownie poprosić o indeksację strony głównej i wszystkich podstron domeny, o tyle w nowej wersji GSC musimy wykonać ten proces ręcznie dla każdego adres URL.

Nie mniej, ciągle warto korzystać z tej opcji, zwłaszcza przy większych zmianach na stronie. W tym celu udaj się do Google Search Console, wybierz z lewej strony domenę, a następnie w wpisz do góry adres URL, który chcesz ponownie zindeksować.

WordPress SEO - Google Search Console i URL

Indeksowanie adresu URL w nowym Google Search Console.

Gdy zobaczysz obraz taki jak powyżej, kliknij POPROS O ZINDEKSOWANIE i poczekaj, aż Google wyświetli komunikat, że prośba została dodana do kolejki.

To tyle w poradniku na temat pozycjonowania, czyli SEO dla WordPress. Jeżeli wciąż czujesz potrzebę zdobycia większej wiedzy na ten temat to przeczytaj także nasz poradnik Optymalizacja strony internetowej.

Zrób WordPress SEO razem z nami

Możesz także napisać do nas, aby dowiedzieć się jak możemy pomóc Ci w optymalizacji strony pod kątem SEO. Jako eksperci do WordPress 🤓 podejmiemy się dla Ciebie każdego zadania na tej platformie. Do usłyszenia niebawem 🖐

Jesteśmy by pomagać

Skorzystaj z natychmiastowej pomocy ekspertów WordPress. Wyślij nam wiadomość za pomocą formularza kontaktowego i opisz nam swój problem lub to czego potrzebujesz.

Nazwa firmy
Sirius Pro

Dane firmy
ul. Grzybowska 87
00-844 Warszawa

Identyfikator
PL 9111958679
Zgody i prywatność
Sprawdź i wybierz, które dane może przechowywać ta strona internetowa w plikach cookies, pamięci lokalnej i sesji przeglądarki internetowej
Podstawowe funkcjonowanie strony Do poprawnego korzystania z tej strony wymagane jest anonimowe przechowywanie niektórych danych dotyczących jej wyglądu oraz sposobu działania