WordPress – gdzie wpisać słowa kluczowe?

Zamierzasz wypozycjonować swojego WordPressa i zastanawiasz się gdzie wpisać słowa kluczowe? Podpowiadamy i radzimy jak zrobić to najlepiej.

Słowa kluczowe (z ang. keywords) to nic innego jak wyrazy znajdujące się na danej podstronie np. w treści artykułu, które są (z założenia) dla nas najważniejsze. Oczywiście wykorzystanie słów kluczowych ma nieocenione znaczenie w branży SEO, czyli przy pozycjonowaniu. Znamy już definicję, teraz przejdźmy do praktyki.

WordPress – gdzie wpisać słowa kluczowe?

Chociaż sam WordPress jest genialnym systemem CMS, to jednak w podstawowej wersji (bez wtyczek) nie daje opcji dodania słów kluczowych. Jednak istnieje prosty sposób, aby tego dokonać.

W tym celu zainstaluj wtyczkę Yoast SEO wyszukując ją w zakładce Wtyczki lub pobierz stąd i zainstaluj. Gdy to zrobisz, w łatwy sposób uzyskasz odpowiedź na pytanie „WordPress – gdzie wpisać słowa kluczowe?”.

Yoast SEO a słowa kluczowe

W chwili, gdy piszemy ten artykuł również korzystamy z wtyczki Yoast SEO, bowiem jest ona niezastąpiona w codziennej pracy w branży SEO. Przedstawimy Ci teraz gdzie wpisać słowa kluczowe w WordPressie:

Yoast SEO - słowa kluczowe

Jeżeli Twoja wtyczka została już poprawnie zainstalowana i jest aktywna, poniżej edytora tekstowego w WordPressie znajdziesz panel identyczny jak na załączonym screenie. Zobaczysz tam tytuł strony, link oraz opis meta description – wszystko co jest widoczne w Google.

Poniżej znajdziesz także pole Fraza kluczowa gdzie należy wpisać słowa kluczowe.

Pojęcia słowa kluczowe nie myl jednak z polem meta keywords używanym dawniej w branży SEO oraz respektowanym przez roboty takie jak Google.

W tym miejscu należy wpisać jedno słowo kluczowe, które wtyczka Yoast SEO ma zastosować do analizy oraz wytycznych.

Słowa kluczowe – czy warto stosować?

Istnieje wiele darmowych wtyczek, które pozwalają na używanie słów kluczowych do analizy tekstu pod kątem SEO. Niezależnie od tego jednak jakiego dokonamy wyboru, należy zwrócić na kilka kwestii przed stosowaniem słów kluczowych.

Jest to dobra opcja dla osób początkujących pracę z WordPressem lub przygodę z marketingiem internetowym, ponieważ pozwala zwrócić uwagę autorowi na stosowanie najważniejszych słów zgodnie z wytycznymi. Jednak to na co należy zwrócić uwagę to fakt, że Yoast SEO nie radzi sobie doskonale z językiem polskim, dlatego odmienione frazy kluczowe nie zostaną uwzględnione przy analizie.

Dla ekspertów i profesjonalistów w branży SEO stosowanie słów kluczowych staje się jednak zbędnym dodatkiem, bowiem poza samą analizą dla użytkownika nie przynosi to żadnych bezpośrednich efektów w pozycjonowaniu strony. Skontaktuj się z nami, aby otrzymać pełne wsparcie przy wdrażani i realizacji kampanii SEO.

Szukasz pomocy?

Napisz do nas.