Pozycjonowanie w Google – wczoraj i dzi艣

Dowiedz si臋 na czym obecnie polega pozycjonowanie w Google oraz聽jak na przestrzeni lat zmieni艂a si臋 bran偶a SEO w Polsce i na 艣wiecie.

Pozycjonowanie to od wielu lat popularne has艂o, kt贸re wci膮偶 sprzedawane jest przez niekt贸re agencje z obietnic膮 艂atwych i szybkich efekt贸w. W rzeczywisto艣ci jest to skomplikowany i czasoch艂onny proces, kt贸ry wymaga odpowiedniej strategii dzia艂ania oraz wsp贸艂pracy z klientem na wielu p艂aszczyznach prowadzenia e-biznesu. W dzisiejszym artykule przedstawimy zatem czym jest nowoczesne pozycjonowanie oraz jak wygl膮da kompleksowa obs艂uga SEO na przyk艂adzie naszego wieloletniego do艣wiadczenia w obs艂udze najwi臋kszych firm w Polsce.

Jak to si臋 zacz臋艂o

Rozw贸j internetu, a co za tym idzie e-biznesu w Polsce sprawi艂, i偶 z czasem pojawi艂o si臋 na rynku du偶e zapotrzebowanie na us艂ugi pozycjonowania. Sytuacja ta zrodzi艂a wiele firm (niekt贸re istniej膮 do dzi艣), kt贸re obiecywa艂y szybkie i 艂atwe efekty. I tak te偶 by艂o w rzeczywisto艣ci, ale tylko przez kr贸tki czas. W ostatnich latach bran偶a SEO przesz艂a bardzo wiele transformacji wynikaj膮cych m.in. ze zmian algorytm贸w Google, dlatego obecnie przedsi臋biorstwa migruj膮 w stron臋 firm oferuj膮cych kompleksowe rozwi膮zania, w kt贸rych dzia艂ania SEO s膮 jednym z wielu element贸w strategii e-marketingowej. Takie us艂ugi oferuje m.in. nasza firma.

Niestety, na niekorzy艣膰 ca艂ej bran偶y wci膮偶 mo偶na spotka膰 osoby, kt贸re stosuj膮 stare metody polegaj膮ce m.in. na SWL (systemach wymiany link贸w) oraz innych niedozwolonych przez Google praktykach.

Na czym polega

Jak powszechnie wiadomo pozycjonowanie to dzia艂ania, kt贸rych celem uzyskanie jak najwy偶szych pozycji w wyszukiwarce Google. M贸wi膮c pozycje mamy na my艣li oczywi艣cie miejsce, na kt贸rym znajdzie si臋 fraza po jej wyszukaniu.

Dla przyk艂adu: firma X pozycjonuje si臋 na fraz臋 Y.

Za艂贸偶my, 偶e celem X jest pojawianie si臋 w TOP 3 (czyli pierwszych 3 pozycjach w Google) po wpisaniu Y w wyszukiwaniu.

Je偶eli uda si臋 wypozycjonowa膰 fraz臋 Y osi膮gaj膮c 1 miejsce w Google to w艂a艣nie na tej pozycji potencjalny klient zobaczy link do strony X w trakcie wyszukiwania. Zadzia艂a to czasami r贸wnie偶 w przypadku bardzo zbli偶onej odmiany tej frazy. Aby upro艣ci膰 zrozumienie tego procesu zaprezentujemy to na przyk艂adzie frazy naprawa turbin:

Naprawa turbin w Google

Po wpisaniu tej frazy w Google na pierwszym miejscu widzimy p艂atn膮 reklam臋 w Google AdWords (swoj膮 drog膮 co raz bardziej przypominaj膮 one organiczne wyszukiwania). Nast臋pnie widzimy mapk臋 Google z lokalizacjami powi膮zanych firm w pobli偶u nas (je偶eli nie wpiszemy sami lokalizacji np. na ko艅cu frazy).

Ciekawostka:聽na pozycje wy艣wietlane w mapkach Google wp艂yw ma SEO, a nie p艂atne reklamy.

Kolejne obszary to ju偶 strony, kt贸re s膮 bardzo dobrze wypozycjonowane dla naszej frazy naprawa turbin. Jak widzimy s膮 nimi naprawaturbosprezarek.pl i ststurbo.pl na 1 i 2 pozycji. To w艂a艣nie za osi膮ganie takich miejsc w Google firmy p艂ac膮 bardzo du偶e sumy pieni臋dzy.

Jak to robimy

Gdy ju偶 wiemy czym jest pozycjonowanie mo偶emy przej艣膰 do om贸wienia聽na czym konkretnie polega nasza praca.聽Upraszczaj膮c ca艂y proces mo偶emy podzieli膰 na 2 g艂贸wne obszary dzia艂a艅:

  1. On-site – S膮 t膮 dzia艂ania po stronie witryny lub sklepu internetowego, a ich celem jest optymalizacja witryny tak, aby jak najbardziej skuteczne by艂o jej pozycjonowanie. Dzia艂ania on-site s膮 najwa偶niejszym elementem pozycjonowanie w Google i to w艂a艣nie od nich zaczyna si臋 nasza praca ze stron膮 klienta.
  2. Off-site聽– To wszelkiego rodzaju metody maj膮ce na celu zdobywanie warto艣ciowych link贸w prowadz膮cych do strony docelowej klienta (tzw. link building). Dzia艂ania te wykonywane s膮 bezpo艣rednio poza witryn膮 i s膮 drugim istotnym czynnikiem wp艂ywaj膮cym na pozycj臋 w Google.

Ze wzgl臋du na to, i偶 pozycjonowanie opiera si臋 w ca艂o艣ci na dzia艂aniach on-site i off-site bardzo wa偶ne jest odpowiednie zaplanowanie strategii marketingowej oraz 艣cis艂a wsp贸艂praca pomi臋dzy klientem a firm膮 realizuj膮c膮 us艂ugi.

Czy wiesz, 偶e Google wyr贸偶nia ponad 200 czynnik贸w wp艂ywaj膮cych na pozycj臋 strony w wyszukiwarce internetowej? Tylko cz臋艣膰 z nich znana jest bran偶y SEO/SEM – pozosta艂e pozostaj膮 tajemnic膮 i znane s膮 tylko Google.

W naszej ofercie posiadamy ofert臋 pozycjonowania聽stron, sklep贸w i WordPressa. W por贸wnaniu do konkurencji wyr贸偶nia nas kompleksowa obs艂uga w ramach, kt贸rej oferujemy naszym klientom m.in.:

  • audyt i optymalizacj臋 witryny,
  • realizacj臋 strategii linkowania,
  • tworzenie stron zapleczowych,
  • content marketing i copywriting,
  • prace programistyczne,
  • szkolenia specjalistyczne.

Dzi臋ki temu nasze projekty osi膮gaj膮 zawsze wysokie efekty co przek艂ada si臋 na ca艂kowity zwrot inwestycji.

Cena us艂ugi

W Sirius PRO rozliczamy si臋 tylko na zasadzie sta艂ego abonamentu lub rycza艂tu po艂膮czonego z premi膮 za osi膮gane efekty. Jednak w bran偶y SEO spotyka si臋 tak偶e trzeci model rozlicze艅. Przedstawmy zatem wszystkie:

  1. Abonament – W tym modelu rozliczenia klient p艂aci firmie okre艣lon膮 z g贸ry stawk臋 za us艂ug臋 pozycjonowania. Kwota ta jest zale偶na m.in. od ilo艣ci fraz kluczowych oraz bud偶etu klienta. Podstawow膮 korzy艣ci膮 tego modelu rozlicze艅 jest przewidywalno艣膰 koszt贸w oraz stosunkowo niskie wydatki na pozycjonowanie.
  2. Premia – 聽Polega to na ustaleniu sta艂ej stawki za uzyskan膮 pozycj臋 w Google dla wybranych fraz (zazwyczaj TOP 10, TOP 5 i TOP 3). Stawki te zaczynaj膮 si臋 od 200 z艂 za fraz臋, a w niekt贸rych przypadkach mog膮 si臋ga膰 nawet 1 500 z艂. Pomimo niskich, pocz膮tkowych koszt贸w pozycjonowania z czasem ta forma rozlicze艅 staje si臋 bardzo kosztowna.
  3. Abonament + premia – Ostatni model rozlicze艅 jest po艂膮czeniem pierwszych dw贸ch: abonamentu oraz premii. W tym modelu ustalana jest sta艂a stawka za pozycjonowanie strony, a ponadto premia za uzyskanie w danym miesi膮cu konkretnych pozycji w wyszukiwarce Google. Model ten jest idealnym rozwi膮zaniem dla firm pragn膮cych gwarancji efekt贸w oraz niezbyt wyg贸rowanych koszt贸w.

SEO vs AdWords

Skuteczna kampania聽Google AdWords daje聽bardzo zbli偶one efekty do pozycjonowania strony lub sklepu internetowego. Jak ju偶 wspomnieli艣my wcze艣niej obecnie wyniki organiczne nie wiele r贸偶ni膮 si臋 wizualnie od sponsorowanych reklam. Sprawia to, 偶e osi膮gaj膮c wysokie pozycje w Google nasza strona pojawi si臋 zaraz za reklamami AdWords.

Istniej膮 jednak znacz膮ce korzy艣ci, kt贸re przemawiaj膮 za rezygnacj膮 z p艂atnych reklam na rzecz pozycjonowania:

  1. Znacznie ni偶sze koszty – W przypadku kampanii reklamowych w internecie zar贸wno tych w聽Google AdWords jak i na Facebooku p艂acimy za ka偶dy wy艣wietlenie lub klikni臋cie u偶ytkownika w reklam臋. W pozycjonowaniu te wyniki nie maj膮 wp艂ywu na wysoko艣膰 naszych stawek. Niezale偶nie zatem od tego ile klient贸w odwiedzi Tw贸j serwis lub zrealizuje cel konwersji cena pozostaje zawsze taka sama.
  2. Du偶o wi臋kszy zasi臋g – Pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego generuje du偶o wi臋kszy zasi臋g oddzia艂ywania. Dzieje si臋 tak ze wzgl臋du na to, i偶 opr贸cz pozycjonowanych s艂贸w kluczowych wzrasta widoczno艣膰 pozosta艂ych fraz m.in. tych z d艂ugim ogonem, czyli sk艂adaj膮cych si臋 z wielu wyraz贸w. Jest to zas艂uga odpowiedniego po艂膮czenia content marketingu oraz pozycjonowania ca艂ej witryny. Na wi臋ksz膮 ilo艣膰 odwiedzin na stronie przek艂ada si臋 tak偶e ruch ze stron zapleczowych.
  3. Wi臋kszy wp艂yw reklamy聽– Pomimo, 偶e p艂atne reklamy co raz sprytniej podszywaj膮 si臋 pod naturalne wyszukiwania to jednak internauci pomijaj膮 je cz臋sto w swoim wyborze. Znacznie silniejszy przekaz marketingowy ma strona, kt贸ra posiada wysokie pozycje w Google wynikaj膮ce cz臋sto z wieloletniej pracy nad biznesem w sieci. Pozycjonowanie wp艂ywa zatem na presti偶 marki oraz wieksz膮 ilo艣膰 klient贸w.

Jak zacz膮膰

Je偶eli nie wiesz jeszcze jak zacz膮膰 pozycjonowanie firmowej strony lub sklepu skontaktuj si臋 z nami. Pomo偶emy wybra膰 najlepszy plan SEO oraz w ca艂o艣ci zadbamy o wysokie i stabilne pozycje w Google.