Na czym polega pozycjonowanie WordPressa

Poznaj tajniki pozycjonowania WordPressa i dowiedz się jak samodzielnie przeprowadzić optymalizację swojej strony internetowej.

Pozycjonowanie Wordpressa

WordPress to nic innego jak system CMS do zarządzania treścią w internecie, a mówiąc w skrócie jest to platforma za pomocą, której możemy szybko i łatwo uruchomić stronę internetową lub e-sklep.

CMS przyjazny SEO

Jak podają ostatnie statystyki w Polsce Worpdress ma już ponad 70% udziałów, co wprost świadczy o tym, iż jest to nie tylko najbardziej pożądany CMS w naszym kraju, ale także o tym jak bardzo jest on rozbudowany. WordPress posiada wiele przydatnych funkcji oraz zalet, a dzisiaj skupimy się tylko na tych których odpowiednie wykorzystanie przełoży się wyższe pozycje w Google.

Kompleksowe pozycjonowanie wymaga działań polegających na pozycjonowaniu tzw. off-site i on-site. Zazwyczaj taką pracę zleca się zewnętrznej firmie, która tak jak my specjalizuje się w pozycjonowaniu WordPressa.

Pozycjonowanie on-site to nic innego jak optymalizacja po stronie witryny internetowej. Wystarczy tylko kilka drobnych zmian, a Twoja strona zacznie osiągać wyższe pozycje i to bez wydawania ani złotówki!

Zaczynamy.

Konfiguracja WordPressa

Zacznijmy zatem od podstawowych ustawień w WordPressie. Chcąc wypozycjonować stronę w Google należy pamiętać o jednej zasadzie:

Strona przyjazna dla użytkownika = strona przyjazna dla Google.

Oznacza to, że, aby osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarce, posiadać szeroki zasięg w w internecie oraz cieszyć się duża ilością odwiedzin należy jasno i przejrzyście opisać stronę oraz jak najbardziej ułatwić użytkownikowi nawigowanie po niej.

Po zainstalowaniu WordPressa należy w pierwszej kolejności ustawić:

  1. Tytuł witryny – zazwyczaj jest on zbliżony do nazwy domeny i zawiera wyrazy, które najprecyzyjniej opisują naszą działalność,
  2. Opis witryny – obszerniejszy opis strony internetowej, który mówi więcej niż jej tytuł, ale nie jest dłuższy niż 160 znaków,
  3. Adres URL – adres strony, który musi być zgodny z konfiguracją w Google Search Console,

Każdą z tych opcji z łatwością odnajdziemy w panelu administratora w sekcji Ustawienia/Ogólne. Następnie przechodzimy do zakładki Bezpośrednie odnośniki i zaznaczamy pole Własny format. Pozostawiamy domyślną wartość tak jak na poniższym zdjęciu (ew. możemy usunąć ukośnik/slash).

Optymalizacja grafik

Następnym naszym zadaniem jest optymalizacja plików graficznych. Przechodzimy zatem do zakładki Media/Biblioteka i robimy generalnie porządki zwracając uwagę na:

  1. Wielkość pliku – grafiki nie powinny być większe niż 300 kB,
  2. Nazwę pliki – obrazki powinny mieć nazwę bez wielkich liter, bez polskich znaków, a wyrazy muszą być oddzielone myślnikami,
  3. Tytuł – Tytuł zdjęcia najczęściej tożsamy z nazwą pliku
  4. Tekst alternatywny – Krótki opis zdjęcia, który robot Google czyta, jednocześnie najważniejszy element SEO dla grafik w WordPressie,

Wszystkie te elementy mogą mieć identyczną treść najważniejsze jest, aby były one zgodne z obrazem, który przedstawiają. Nie próbujmy zatem na siłę umieszczać tam słowa kluczowe, bowiem na obecnym etapie rozwoju uczenia maszynowe Google czyta nie tylko tekst, ale również grafiki.

Artykuły oraz strony statyczne

W przypadku optymalizacji wpisów oraz stron w WordPressie należy pamiętać o kilku najważniejszych elementach:

  1. Tytuł – prosty i trafny zawierający ważną frazę kluczową z punktu widzenia pozycjonowania,
  2. Adres URL – jak najkrótszy i pokrywająca się z tytułem strony, fraza kluczowa znajdująca się relatywnie najbliżej początku całego adresu,
  3. Obrazek wyróżniający – załączony do każdej podstrony i zgodny z powyższymi zasadami,
  4. Kategorie – przynajmniej jedna kategoria opisująca tematykę strony (dotyczy tylko wpisów),
  5. Tagi – 3-5 tagów zawężających tematycznie zakres wybranych kategorii (dotyczy tylko wpisów),

Podsumowanie

To tyle na dziś jeżeli chodzi o podstawową optymalizację i pozycjonowanie WordPressa. W kolejnych artykułach przygotujemy opis najbardziej przydatnych wtyczek dla SEO oraz ich opis ich poprawnej konfiguracji.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola oznaczone zostały gwiazdką.