Na czym polega pozycjonowanie w Google?

Dowiedz się na czym polega pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego oraz dlaczego jest to najlepsza forma reklamy w internecie dla firm.

Na czym polega pozycjonowanie w Google

Pozycjonowanie to dosyć popularne w ostatnich latach hasło, które nierzadko sprzedawane jest klientom jak ciepłe bułeczki. W rzeczywistości jest skomplikowany i czasochłonny proces, który wymaga odpowiedniej strategii działania oraz współpracy z klientem. W dzisiejszym artykule przedstawimy zatem czym jest pozycjonowanie oraz jak wygląda prawidłowa jest realizacja na przykładzie usług naszej firmy.

Pozycjonowanie? A co to takiego?

Jak już można się domyśleć z pierwszego akapitu pozycjonowanie to działania, których celem uzyskanie jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce Google. Mówiąc pozycje mamy na myśli oczywiście miejsce, na którym znajduje się nasza fraza.

Dla przykładu: firma X pozycjonuje się na frazę Y.

Jeżeli fraza znajduje się na 1 miejscu oznacza to, iż potencjalny klient wyszukując w Google frazę Y (lub bardzo do niej zbliżoną) zobaczy właśnie na 1 miejscu stronę firmy X. Oczywiście wyjątkiem są tutaj reklamy Google, których po prostu nie można wyprzedzić.

Na tym właśnie polega idea pozycjonowania – usługi dosyć często oferowanej przez wiele firm w Polsce, jednak z różnymi efektami o czym przekonało się wcześniej wielu obecnych naszych (i nie tylko) klientów.

Sposobów rozliczania za pozycjonowanie sklepu internetowego oraz pozycjonowanie strony internetowej jest kilka, a wyróżniamy 3 z nich:

  1. Abonament – W tym modelu rozliczenia klient płaci naszej firmie określoną z góry stawkę za usługę pozycjonowania. Kwota ta jest zależna m.in. od ilości fraz kluczowych, oczekiwań klienta i branży tematycznej. Podstawową korzyścią tego modelu rozliczeń jest przewidywalność kosztów oraz stosunkowo niskie wydatki na pozycjonowanie po stronie klienta.
  2. Premia – Tym razem ustalana jest stała stawka za uzyskaną przez nas pozycję w Google dla wybranych fraz (zazwyczaj TOP 10, TOP 5 lub TOP 3). Stawki te oscylują w granicach od 200 – 800 zł za frazę, dlatego pomimo niskich kosztów po stronie klienta na samym początku pozycjonowania z czasem, gdy frazy Google pojawiają się na pierwszej stronie, usługa staje się bardzo kosztowna.
  3. Abonament + premia – Ostatni model rozliczeń jest połączeniem abonamentu i premii. W ten sposób ustalana jest stała stawka za pozycjonowanie sklepu lub strony internetowej, a ponadto premia (np. 20%) za uzyskanie w danym miesiącu konkretnych pozycji w wyszukiwarce Google. Model ten jest złotym środkiem pomiędzy wysokimi wydatkami a opłatą za efekty pracy.

Działania SEO

Wiemy już czym jest pozycjonowanie www oraz jakie są sposoby jego rozliczenia, zatem przydałoby się teraz omówić na czym konkretnie polega praca pozycjonerów oraz firm specjalizujących się w tych usługach. Upraszczając cały proces oraz strategię pozycjonowania podzielić możemy ją na 2 główne działania:

  1. On-site – Są tą działania po stronie witryny lub sklepu internetowego, a ich celem jest optymalizacja witryny tak, aby jak najbardziej skuteczne było jej pozycjonowanie. Działania on-site są najważniejszym elementem pozycjonowanie w Google i to właśnie od nich powinna zaczynać się cała praca.
  2. Off-site – To również tzw. link building, czyli budowanie zaplecza linkowego. Są to wszelkiego rodzaju prace mające na celu zdobywanie wartościowych linków prowadzących do strony docelowej klienta. Prace te wykonywane są poza stroną źródłową i są drugim istotnym czynnikiem wpływającym na pozycję w Google.

Ze względu na to, iż pozycjonowanie opiera się na tych 2 czynnikach tak ważne jest odpowiednie skoordynowanie działań oraz współpraca z klientem. W naszej ofercie na pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego zawieramy obsługę informatyczną, dzięki czemu mamy całkowitą kontrolę nad efektami naszej pracy. Efektem tego są wyższe pozycje w Google oraz dodatkowe bezpieczeństwo klienta.

Czy wiesz, że Google wyróżnia ponad 200 czynników wpływających na pozycję strony w wyszukiwarce internetowej? Tylko część z nich znana jest branży SEO/SEM – pozostałe pozostają tajemnicą i znane są tylko Google.

Pozycjonowanie vs AdWords

Skuteczna kampania Google AdWords daje bardzo zbliżone efekty do pozycjonowania strony lub sklepu internetowego. Na czym polega to podobieństwo? Odpowiednio stworzona kampania reklamowa oraz strategia pozycjonowania umożliwia osiągnięcie pierwszych miejsc w Google. I jest to w zasadzie jedyna wspólna cecha obu narzędzi.

Przedstawmy zatem w tym momencie podstawowe korzyści jakie otrzymujemy wybierając pozycjonowanie:

  1. Znacznie niższe koszty – W przypadku kampanii reklamowych w internecie zarówno tworzonych w Google AdWords jak i np. na Facebooku płacimy za każdy wyświetlenie lub kliknięcie użytkownika w reklamę. W pozycjonowanie nie liczymy ilości kliknięć oraz wyświetleń – niezależnie od tego jak wiele zyska dzięki naszej pracy Twoja firma płacisz zawsze tyle samo.
  2. Dużo większy zasięg – Pozycjonowanie strony oraz sklepu internetowego oferuje dużo większy zasięg działania ze względu na to, iż oprócz wybranych słów kluczowych wyszukiwarka Google bierze również pod uwagę te z tzw. długim ogonem. Przykładem takie działania jest sytuacja, w której pozycjonujemy się na frazę maszyny czyszczące, ale trafiają do nas również klienci, którzy wyszukają inne słowa znajdujące się na naszej stronie www. Ponadto budowanie zaplecza linkowego umożliwia reklamę firmy również poza wyszukiwarką internetową.
  3. Lepszy wizerunek marki – Płatne reklamy pomimo, iż stają się co raz bardziej zbliżone do naturalnych wyników to są wciąż często pomijane przez użytkowników internetu. Wysoko wypozycjonowana strona w Google to nie tylko większa ilość klientów, ale również renoma marki. Strona, która na wybrane frazy znajduje się w TOP 10 staje się w oczach klienta bardziej wiarygodna, bowiem wypracowanie takiego efektu zajmuje znaczną ilość czasu.

Mamy nadzieję, że w tym momencie wybór jest oczywisty i już wszyscy nasi czytelnicy wiedzą na czym polega pozycjonowanie w Google. Jesteś zainteresowanym pozycjonowaniem Twojej strony internetowej lub e-sklepu w Google? Skontaktuj się z nami, a my dobierzemy ofertę uwzględniając potrzeby Twojej firmy.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola oznaczone zostały gwiazdką.