Mobilny indeks Google, czyli o co w tym chodzi

W ostatnim czasie świat obiegła informacja, iż już w niedługim czasie Google stworzy osobny indeks wyszukiwania dla urządzeń mobilnych. Już wiemy, że informacje te okazały się nie do końca prawdziwe. Przedstawiamy wam zatem jakie zmiany zaszły w wyszukiwarce Google oraz jak wpłyną one na przyszłe pozycjonowanie stron i sklepów internetowych.

Mobilny indeks Google

Gdy inżynier Gary Illyes poinformował na oficjalnym blogu Google o planach podzielenia wyszukiwarki Google na dwa indeksy (desktopowy i mobilny) cała branża SEO/SEM zadrżała. Odtąd wszyscy zastanawiali się co dokładnie zamierza Google oraz jak zmiany te wpłyną na wpłyną na ich pracę. Informację tą powtarzały wszystkie znane serwisy branżowe, a temat szybko podchwyciłyż sieci społecznościowe. Wiadomość zelektryzowała cały internet, jednak my poczekaliśmy dłuższy czas na wyciągnięcie wniosków – jak się okazało słusznie.

Mobilnego indeksu nie będzie

Tak krótko i na temat sprostował wypowiedź swojego kolegi inżynier Paul Haahr – również na oficjalnym blogu Google. Taką też wiadomość uzyskaliśmy ostatnio na szkoleniu Google Partners we Wrocławiu, o którym więcej przeczytasz tutaj:

Szkolenie Google Partners we Wrocławiu

Jeżeli nie osobny mobilny indeks to jakie zmiany zatem nas czekają? Przede wszystkim od teraz robot Google zacznie uwzględniać mobilną wersję strony. Dotyczy to tych witrn, które mają przygotowany oddzielny szablon z myślą o małych ekranach. Taka strona najczęściej znajduje się pod adresem domeny zaczynającym się od przedrostka m lub mobile. Co najważniejsze jednak zmiany te będą wprowadzane stopniowo i bardzo powoli. W przypadku, gdy posiadasz responsywny układ strony, czyli taki, która dynamicznie dostosowuje się do rozmiaru ekranu urządzenia zmiany te będą nieodczuwalne.

Przygotuj się na zmiany

Co zrobić jeżeli nasza strona posiada jednak oddzielny, mobilny szablon?

  • zweryfikuj stronę w narzędziu Google Search Console,
  • upewnij się, iż dane strukturalne zawarte w obu stornach są identyczne,

Nie wiesz jak tego dokonać? Skontaktuj się z nami, a my profesjonalnie zajmiemy się zarządzaniem i pozycjonowaniem Twojej strony.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola oznaczone zostały gwiazdką.