Google testuje nowe Search Console

Po wielu latach wyczekiwania wreszcie nadchodzi całkowicie odmienione 🙉 Google Search Console w stylu Material Design. 🚀

Google Search Console to główne narzędzie pracy w branży SEO, jednak przyda się ono każdej osobie, której zależy na widoczności w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie.

Znana także pod nazwą Google Webmaster Tools platforma służy administratorom stron internetowych do m.in. takich czynności jak:

  • zgłaszanie stron do zaindeksowania,
  • renderowanie witryn na różnych urządzeniach,
  • zgłaszanie i weryfikacja sitemap,
  • przeglądanie zindeksowanych stron przez robota Google,
  • generowanie oraz sprawdzanie pliku robots.txt,
  • ustawianie kierowania międzynarodowego,
  • analiza linkowania wewnętrznego,
  • sprawdzanie linków przychodzących,
  • sprawdzanie indeksowania stron Accelerated Mobile Pages,
  • analiza fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania,
  • ustawienie preferowanej domeny,
  • usuwanie adresów URL z Google,
  • sprawdzanie bezpieczeństwa domeny,
  • otrzymywanie powiadomień od samego Google.

Material Design

Zaprezentowany kilka lat temu Material Design to nowoczesny sposób projektowania wyglądu systemu Android oraz aplikacji online produktów od Google. Główną i charakterystyczną cechą Material Design są karty, w których prezentowane są poszczególne informacje.

Od dłuższego czasu Google systematycznie wdraża Material Design do wszystkich swoich produktów. Po niedawnej aktualizacji Kalendarza Google przyszedł czas na Google Search Console.

Nowa odsłona platformy Google Search Console została już udostępniona niektórym z uczestników programu beta Google. Mamy zatem nadzieję, że nowy wygląd Search Console zostanie wdrożony dla wszystkich już niebawem i umożliwi jeszcze przyjemniejsze korzystanie z tego narzędzia.

Aktualizacja (08.09.2017)

Nowa wersja Google Search Console dostępna jest już także u nas:

Google Search Console - nowy wygląd

Szukasz pomocy?

Napisz do nas.