Aktualizacja WordPressa – krok po kroku

Regularne aktualizowanie WordPress to podstawowe działanie zapewniające bezpieczeństwo i stabilność platformy. Jak ją przeprowadzić i nie utracić ważnych danych oraz funkcji? Podpowiadamy kolejne kroki!

Dlaczego regularne aktualizowanie jest takie ważne?

Aktualizacje powstają po to, by poprawiać działanie programów. Branża IT jest branżą dynamiczną, oprogramowanie stale się rozwija i zmienia, dlatego warto podążać za nowinkami technologicznymi i na bieżąco instalować poprawki, łatki i rozszerzenia stworzone przez twórców programów. Aktualizacje należy wykonać zawsze wtedy, gdy na stronie jest najmniejszy ruch, aby nie zakłócić poprawnego funkcjonowania witryny. Każda aktualizacja WordPress to nowe poprawki i udoskonalenia, które chronią, przyspieszają i optymalizują Twoją stronę!

Aktualizacja WordPressa – krok po kroku

Jak zaktualizować WordPress? Platforma oferuje kilka rodzajów aktualizacji: domyślną (w ramach tzw. wersji głównej), rozszerzoną – np. aktualizację wersji 3.7 do 3.8 oraz zaawansowaną (jest to spersonalizowana aktualizacja wtyczek, motywów itd.)

  • Należy wejść w kokpit swojej strony, dopisując na końcu adresu: /wp-admin
  • Jeśli Twoja wersja jest nieaktualna, w głównym panelu powinien się wyświetlić komunikat o dostępności nowej wersji
  • Aby zaktualizować platformę, należy kliknąć na przycisk Zaktualizuj teraz lub wejść w panel Aktualizacje i kliknąć na niebieski button Aktualizuj teraz!
  •  Następnie należy chwilę poczekać i gotowe!

Brak automatycznej aktualizacji w WordPress

Automatyczne aktualizacje są w WordPress domyślnie włączone, niezależnie od tego, w jaki sposób instalowaliśmy oprogramowanie. Jednak wersja WordPress 4.9.3 zawiera błąd uniemożliwiający automatyczne aktualizowanie. Aby poprawić ten błąd, należy zaktualizować platformę do nowszej wersji (4.9.4). Aby łatwo zarządzać aktualizacjami, uruchamiać dodatkowe funkcje i personalizować platformę, można skorzystać z wtyczki Update Control.

Co zrobić w sytuacji, gdy aktualizacja nie przebiegła poprawnie?

W sytuacji, gdy zamiast zaktualizowanej strony widoczny jest biały ekran lub komunikat z błędami, można przeprowadzić następujące działania:

  1. Prośba do hostingu o przywrócenie kopii zapasowej bazy danych lub bazy danych i plików
  2. Przywrócenie własnej kopii zapasowej
  3. Zalogowanie się przez klienta FTP i usunięcie wtyczki, która zakłóca działanie strony
Szukasz pomocy?

Napisz do nas.